Re: Czy leczyc zeby u 5-latka?

From: "K.A. Rysch" <a...@t...de>
Newsgroups: pl.sci.medycyna,pl.soc.dzieci
Subject: Re: Czy leczyc zeby u 5-latka?
Date: Sun, 6 Feb 2000 11:04:38 +0100

My z naszym Tomkiem bylismy u dentysty gdy mial 4 miesiace. Jeszcze nie ma
do tej pory zabkow, ale z czystej psychologicznej strony - chcielismy go
zapoznac z dentysta. Nastepnie chodzilismy z nim co tydzien miedzy innymi
dlatego, ze ja z mezem mielismy terminy. Wybieramy sie z Tomkiem na kolejna
wizyte dentystyczna gdy dostanie pierwszy zabek. Dla nas bardzo wazne jest
aby dziecko znalo dentyste (zanim usiadzie pierwszy raz na fotel) i zeby sie
nie balo ze zaraz nastapi cos okropnego, tylko zeby sie czulo bezpieczne.
Kilkumiesiecznego bobasa (gdy otrzyma pierwszy zabek) powinno sie
przyzwyczaic od samego poczatku do mycia zabkow. Powinno sie owinac na palec
kawalek czystej szmatki, nastepnie umoczyc ja w cieplej wodzie i przecierac
przynajmniej wieczorem zabek lub zabki. Jezeli dziecko nie nabierze nawyku
mycia mlecznych zebow to na pewno bedzie mu trudno pozniej tego nawyku
nabyc.
Pozdrawiam
Krystyna Rysch

news:sc3n4.44860$Hi2.966816@news.tpnet.pl pisze...