Re: Tłuszcz w odpowiedniej diecie nie jest szkodliwy!

Data: 2000-02-09 02:16:33
Temat: Re: Tłuszcz w odpowiedniej diecie nie jest szkodliwy!
Od: "Ketchup" <k...@k...univ.gda.pl>

czesc, gdzie znalesc info o diecie optymalnej , moglbys podeslac cos
wiecej?Jesli chodzi o rozyczke to nalezy zrobic najpierw badanie na poziom
przeciwcial. Jesli sie je ma (po rozyczce lub szczepieniu) nie trzeba sie
szczepic. Jesli sie nie jest odpornym (przeciwcial nie ma) to nalezy sie
zaszczepic. Uwaga: przechorowanie rozyczki nie oznacza posiadania
przeciwcial. Po zaszczepieniu nalezy odczekac min. 4-6 miesiecy, (moim
zdaniem co najmniej 6) i dopiero wtedy myslec o potomstwie.

Toksoplazmoza mozna sie zarazic przez kota, dokladniej jego odchody =
kontakt ze zwierzeciem domowym, lub zjedzenie zakazonego miesa (tatar!).
Podobno (?) 50% ludzi nosi w sobie tego pierwotniaka nie wiedzac o tym.
Zachorowanie na t. w pierwszych mies. ciazy jest bardzo grozne dla plodu.
Jesli dochodzi do czestych poronien, lub niemozliwosci zajscia w ciaze, tez
mozna / trzeba zrobic sobie bad. na obecnosc tego pierwotniaka.
Toksoplazmoze nalezy wyleczyc przed zajsciem w ciaze, gdyz grozi ona
powiklaniom (wady wrodz.).

Z badan nalezy wykonac wszystkie podstawowe, uzupelnic braki witamin,
przyjmowac kwas foliowy. HIV. Konieczne jest wyleczenie wszystkich zebow i
kontrola ginekologiczna (stopien czystosci p, cytologia), zalegle Rtg.

6 miesiecy przed ciaza nie nalezy przyjmowac lekow. O paleniu nie bede
wspominac.

Lekarzy, ktorzy WAS o tym nie poinformuja, na haslo "planowanie ciazy",
omijajcie z daleka. Jak rowniez tych ginekologow i lekarzy rodzinnych,
ktorzy przy kazdej wizycie nie badaja piersi... Ale to juz inna bajka....

Użytkownik Pszemol <P...@P...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:87pg9r$kdm$...@f...xnet.com...