Czy lekarz przyjmujący prywatnie może zlecić badanie NFZ-towe

11. Data: 2005-12-06 10:25:17

Temat: Re: Czy lekarz przyjmujący prywatnie może zlecić badanie NFZ-towe
Od: "...Magda..." <n...@m...maila> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gburek" <z...@z...net.pl_Bez_spamu_prosze> napisał w
wiadomości news:dn3n1g$ofd$1@nemesis.news.tpi.pl...
"panstwowe skierowania" z prywatnego gabinetu to okradanie
> NFZ czyli wszystkich podatnikow

A to niby dlaczego? Jesli pacjent placi skladki to ma prawo do pokrycia
kosztow badan...

Pzdr. Magda

12. Data: 2005-12-06 11:06:58

Od: si <n...@n...no> szukaj wiadomości tego autora

pamana wrote:

> jesli lekarz ma podpisana umowe z nfz to tak.
> p.

Pytanie czysto akademickie. Idę do lekarza przyjmującego prywatnie (bez
kontraktu NFZ). Ten lekarz w wyniku badania stwierdza, że bezwzlględnie
powininem trafić do szpitla lub na badania.
Co robi w takiej sytuacji - wysyła mnie do lekarza rodzinnego po
skierowanie do specjalisty, czekam miesiąc na przyjęcie do specjalisty,
specjalista stwierdza to samo co lekarz prywatny i dopiero kieruje mnie
do szpitala (lub powiedzmy na odpowiednie badania) ?

si

13. Data: 2005-12-06 11:33:19

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 06 Dec 2005 12:06:58 +0100, si wrote:

> [...]
> specjalista stwierdza to samo co lekarz prywatny i dopiero kieruje mnie
> do szpitala (lub powiedzmy na odpowiednie badania) ?

Skierowanie do szpitala nie kosztuje kierującego nic. Każdy lekarz ma
prawo takie skierowanie wystawić, niezależnie od tego, czy pracuje w
ramach NFZ, czy nie.

Natomiast co do badań - jak wyżej. Skierowanie na badania lekarz bez
umowy z NFZ wystawić może, jak najbardziej, ale na badanie pełnopłatne.

I dlatego często na izbach przyjęć szpitali widuje się skierowania z
gabinetów prywatnych, gdzie jedynym wskazaniem do hospitalizacji jest
konieczność diagnostyki. Oczywiście takich chorych się nie przyjmuje, o
ile nie ma pilnej potrzeby.
(Nawiasem mówiąc równie często do izby przyjęć trafiają pacjenci, którzy
przykładowo mieli napisane w karcie wypisowej że "wskazana kontrola
neurologiczna", albo po prostu nie chce im się czekać w kolejce do
specjalisty i mówią prosto w oczy, że lekarz powiedział, że "pan pójdzie
na izbę, to lekarz zbada". A niestety przepisy są takie, ze takiego
chorego poza zbadaniem trzeba opisać, dać konieczne zlecenia, a czasem
nawet wykonać jakieś badania - wszystko na koszt szpitala i lekarza
który ma pecha mieć dyżur (chodzi o "koszt czasowy"), zamiast na koszt
kierującego. Gdyby w uzasadnionych przypadkach odpis ze szpitala mógł
wyglądać "Brak wskazań do ospitalizacji, proponuję dalszą diagnostykę
ambulatoryjnie" takie praktyki skończyłyby się szybko, ale coś misię
wydaje, że jest to celowe działanie NFZ zmierzające do redukcji
kosztów...)

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
/Wilder Penfield/

14. Data: 2005-12-06 13:01:33

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gburek" <z...@z...net.pl_Bez_spamu_prosze> napisał w
wiadomości news:dn3n1g$ofd$1@nemesis.news.tpi.pl...
>i tu najczesciej niestety powstaje pierwotna podstawa lapowkarstwa
> innymi slowy najczesciej aby dostac sie do szpitala szybciej lub w ogole
> nalezy najpierw wybrac sie na wizyte do prywatnego gabinetu pana
> ordynatora
> danego oddzialu szpitalnego i odpowiednio wizyte oplacic
> sam doswiadczylem tego w swej najblizszej rodzinie a przeciez jestem
> lekarzem

ale oni jesli nawet zapisuja do szpitala, to nie za darmo:(

15. Data: 2005-12-06 13:02:37

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota D." <d...@g...com> napisał w wiadomości

> Tak, ale wtedy musi to skierowanie wystawić chyba z pieczątką zakładu, w
> którym pracuje na fundusz, a nie ze swoją 'prywatną' (?)

no tak - lekarz lamie prawo, ale ma z tego korzysc, wiec robi to z radoscia.

16. Data: 2005-12-06 19:18:12

Od: Tomasz Roskal <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2005-12-06, Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> wrote:

> Dlatego, że dla lekarza "prywatnego" płatnikiem jest pacjent, więc
> logiczne jest, ze płaci za całość procesu diagnostycznego.

Nie patrz od strony lekarza tylko pacjenta.
Ja place NFZtowi ponad tysiac zlotych skladki zdrowotnej miesiecznie.
Lecze sie w prywatnej sluzbie zdrowia i jak na razie wiekszosc
badan tam robie. Ale jesli bym mial wykonac jakies badanie
w panstwowej sluzbie zdrowia, to oczekiwalbym ze za te 15 tysiecy
rocznie ktore place sluzbie zdrowia wykonaja mi badanie bezplatnie.

> A niby dlaczego?

Jak wyzej - bo za to zaplacilem

> Bardzo zabawne.

Co w tym smiesznego?

> Wyobraź sobie, faceta ubezpieczonego w PZU, który miał stłuczkę, I klnie
> że samochód techniczny z logo na przykład Warty nie chce go zabrać.
> Przecież jest kurde ubezpieczony i płaci składki!

Porownanie calkowicie nietrafione. Jak place PZU to wymagam od PZU.
Tu place ubezpieczenie NFZtowi, wiec wymagam od niego aby mi finansowal
badania prowadzone przez jego placowki.

17. Data: 2005-12-06 20:29:47

Od: ika <i...@s...wody> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 06.12.05, około 10:51, gburek bulgocze

> dygresja:
> studiowalem we wroclawiu i podejscie lekarza do lekarza w tym miescie to
> istna bajka
> [...]
> po przenosinach do Warszawy [...] "Homo homini lupus est"
> przykre - to malo powiedziane

No co Ty tak straszysz... Ja planuję wyprowadzkę do Wszawy (z powodów
rodzinnych) i miałam nadzieję, że nie będzie tam gorzej niż w Gdańsku.
Tutaj lekarze uwielbiają sport polegający na naśmiewaniu się i podkładaniu
nóg sobie nawzajem. Pacjent jest na dalszym miejscu. Za to na ostatnim
jest student ;) ale to akurat na każdej uczelni i w każdym mieście.
Plotka niesie, że w Krakowie jest jeszcze gorzej, bo najkonsekwentniej
pielęgnują swój chów wsobny ;] i związane z tym rytuały hierarchii kopania
po dupach.

To mówisz, żeby do Wrocławia, tak? A to nie gdzieś tam było największe
zadłużenie w kraju? ;)

--
ika - umop apisdn

18. Data: 2005-12-06 20:33:42

Od: "gburek" <z...@z...net.pl_Bez_spamu_prosze> szukaj wiadomości tego autora

prywatny gabinet lekarski nie jest "placowka" NFZ

--
Dominik

19. Data: 2005-12-06 20:36:03

Od: "Norbert" <a...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> a wlasnie dlatego ze placi. chcemy byc logiczni-zwolnijmy leczacych sie
> prywatnie z koniecznosci placenia skladek

Popieram, analogicznie z placeniem na ZUS. Jak ktos nie chce zeby mu
zbierali na emeryture to nie powinen byc zmuszany do tego.

--
Pozdrawiam Norbert :-)

20. Data: 2005-12-06 20:37:09

Od: "gburek" <z...@z...net.pl_Bez_spamu_prosze> szukaj wiadomości tego autora

heh
co do PZU i zwracania kasy to musialbys dobrze udokumentowac ze wezwanie
pomocy drogowe bylo absolutnie konieczne i niezbedne
szanse na pomyslne zakonczenie sprawy (wyplate pieniedzy) oceniam na 40 %
dla Ciebie a 60% dla PZU (nie wyplacenie)
sa to niestety smutne wspomnienia ze "wspolpracy" z bycia ubezpieczonym
przez nich
jeszcze gorzej jest w Warcie

--
Dominik