Czy ma sens żelfix do przecieru owocowego na zimno?

11. Data: 2008-07-13 17:51:23

Temat: Re: Czy ma sens żelfix do przecieru owocowego na zimno?
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 13 Jul 2008 19:33:31 +0200, michalek napisał(a):

> A spotkaliście się z takim pojęciem jako sorbet?
> Czyli owoce na surowo z dużym dodatkiem cukru. czyli 1:1
> lub 1:1,5 (1kg owoców na 1,5kg cukru).

Sorbet to dokładnie to, co Ci proponuję w poprzednim poście - wyżej :-)
Ton właśnie zamrożone owoce, rozdrobnione z dodatkiem cukru i (czasem,
niekoniecznie) alkoholu.
Czyli jednak spotkaliśmy się z pojęciem sorbetu, a Ty raczej nie :-)

12. Data: 2008-07-13 18:57:00

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 13 Jul 2008 19:29:25 +0200, michalek napisał(a):

> dzbanka
>
> A wyobrażasz sobie, że żyją jeszcze ludzie, którzy nie posiadają zamrażarki?
> A objętośc zamrażalnika w lodówce przydaje sie bardziej do doraźnego
> przechowania czegos na kilka dni.

No, wyobrażam sobie, ale tego nie zaznaczyłeś na wstępie, lecz tylko
napisałeś, że zamrażanie nie wchodzi w grę. Powodów może być tysiąc - np.
ten, że ktoś nie cierpi mrożonek lub że mu się nie kalkuluje ich robić, a
woli kupić, albo sto tysięcy innych.

13. Data: 2008-07-14 08:45:12

Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

michalek wrote:

> A spotkaliście się z takim pojęciem jako sorbet?

Owszem. Spotkaliśmy się. Tylko, że to co pod tą nazwą spotkaliśmy, to
lody z owoców bez dodatku śmietany czy jogurtu.

Pozdrawiam
Bea

14. Data: 2008-07-14 14:34:27

Od: "akta" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ...dokładnie tyle, aby kawałki lodowej masy się całkowicie zanurzyły. To
> ważna proporcja.

A dokładnie jaka ta śmietana, tzn, ile ma % ? Brzmi smakowicie....
PozrawiAm

15. Data: 2008-07-14 15:38:42

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 14 Jul 2008 16:34:27 +0200, akta napisał(a):

> [...]

Tzn lekko wystawały.

> A dokładnie jaka ta śmietana, tzn, ile ma % ?

Hi hi - jak najwięcej tych %; z chudej śmietany (czy coś takiego w ogóle
istnieje? - chyba nie...) nie wyjdzie nigdy nic dobrego. Można dać nawet
kremówkę.

> Brzmi smakowicie....

BO JEST!
Smacznego :-)
Te lody-sorbet można zrobić już teraz, a nie tylko zimą.

16. Data: 2008-07-14 17:56:44

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> BO JEST!
> Smacznego :-)
> Te lody-sorbet można zrobić już teraz, a nie tylko zimą.

I polać likierem czekoladowym...

17. Data: 2008-07-14 18:28:53

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 14 Jul 2008 19:56:44 +0200, Panslavista napisał(a):

> I polać likierem czekoladowym...

Można, a ja wolę z bitą śmietaną - jeśli same lody są bez.

KU UCIESZE
ZUPA...
drink z Passower Śliwowicą?
Obiadek