Re: Czy mam nadciśnienie ?

From: Olek <a...@p...com>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Czy mam nadciśnienie ?
Date: Mon, 06 Mar 2000 21:03:34 GMT

"Krzysztof P. Jasiutowicz" napisał(a):

> [...]
> Może ma depresję spowodowaną podejrzeniami?

Nie sądzę - stać mnie na odrobinę samokrytyki... :-|

> [...]
> Nie uważam żeby grupa pl.sci.medycyna była powołana do tego żeby
> rozpatrywać konkretne objawy chorobowe konkretnych osób.

Może i nie została do tego powołana ale ja się bardzo cieszę że ktoś
mi podsunął inne możliwości. W przeciwnym wypadku po jeszcze jednej
wizycie u mojego lekarza z rejonu uwierzyłbym że powinienem się
leczyć tylko i wyłącznie na nerwy.

> Tak, należy wszystkie tego typu pytania kwitować "idź do lekarza".
> Nie ma możliwości innego postępowania, myślę że udzielanie porad i
> leczenia przez internet możnaby zakwalifikować jako nietyczne.

Nie oczekiwałem odpowiedzi typu "jesteś chyba chory na ... spróbuj
od dzisiaj brać dwa razy dziennie po 1 tabletce Sectral'u - są na
receptę ale poszukaj dobrze u dziadka lub babci, powinni mieć ;-)
... a jak nie pomoże to napisz na priva..."

Oczywiście że zgłoszę się do "żywego lekarza" - teraz (dzięki grupie)
wiem że jest po co, że lekarz u którego byłem nie wziął wszystkiego
pod uwagę i że nie zwariowałem.

Czy nie uważasz że lekarz powinien po drugiej mojej wizycie wziąć pod
uwagę choćby tego "pheochromocytoma" zamiast przepisywać Relanium
(doraźnie) sugerując w ten sposób że bardziej przyda mi się psychiatra?
Przypominam że po pierwszej wizycie zrobiono mi tylko standardowe
badania (patrz mój pierwszy post).

Reasumując - pozwolę sobie ogólnie nie zgodzić się z Tobą - na mnie ta
dyskusja podziałała tylko i wyłącznie mobilizująco. Gdybym od każdego
w odpowiedzi otrzymał tylko jedno zdanie: "idź do lekarza" to bym się
naprawdę załamał lub, jak wolisz, "popadł w depresję spowodowaną
podejrzeniami" (na pewno błędnymi ;-)

Pozdrawiam
Olek