Re: Czy mam nadciśnienie ?

Data: 2000-03-08 21:10:34
Temat: Re: Czy mam nadciśnienie ?
Od: k...@p...onet.pl (Krzysztof P. Jasiutowicz)

On Mon, 06 Mar 2000 21:03:34 GMT, Olek <a...@p...com> wrote:
>Może i nie została do tego powołana ale ja się bardzo cieszę że ktoś
>mi podsunął inne możliwości. W przeciwnym wypadku po jeszcze jednej
>wizycie u mojego lekarza z rejonu uwierzyłbym że powinienem się
>leczyć tylko i wyłącznie na nerwy.
>Nie oczekiwałem odpowiedzi typu "jesteś chyba chory na ... spróbuj
>od dzisiaj brać dwa razy dziennie po 1 tabletce Sectral'u - są na
>receptę ale poszukaj dobrze u dziadka lub babci, powinni mieć ;-)
>.. a jak nie pomoże to napisz na priva..."
Różnie ludzie reagują. Przez internet nie da się zobaczyć z kim się ma
do czynienia - czy osobą rozsądną i świadomą czy nie.
>Oczywiście że zgłoszę się do "żywego lekarza" - teraz (dzięki grupie)
>wiem że jest po co, że lekarz u którego byłem nie wziął wszystkiego
>pod uwagę i że nie zwariowałem.
>Czy nie uważasz że lekarz powinien po drugiej mojej wizycie wziąć pod
>uwagę choćby tego "pheochromocytoma" zamiast przepisywać Relanium
>(doraźnie) sugerując w ten sposób że bardziej przyda mi się psychiatra?
>Przypominam że po pierwszej wizycie zrobiono mi tylko standardowe
>badania (patrz mój pierwszy post).
OK. Co ja bym zrobił. Upewnił się że nie są to zwyżki emocjonalne lub
spowodowane innymi czynnikami np. amfetaminą i skierował do diagnostyki
na oddział. Jeśli akurat ta osoba trafiła do mnie w momencie "ataku"
pewnie skierowałbym od razu.

>Reasumując - pozwolę sobie ogólnie nie zgodzić się z Tobą - na mnie ta
>dyskusja podziałała tylko i wyłącznie mobilizująco. Gdybym od każdego
>w odpowiedzi otrzymał tylko jedno zdanie: "idź do lekarza" to bym się
>naprawdę załamał lub, jak wolisz, "popadł w depresję spowodowaną
>podejrzeniami" (na pewno błędnymi ;-)
Podtrzymuję swoją opinię że nie należy leczyć ( i pochopnie diagnozować)
przez internet. A pewne posty na zasadzie reakcji powodują konieczność
podkreślanie "idź do lekarza".
--
Krzysztof P. Jasiutowicz, M.D | k...@p...onet.pl
Strona o Transmeta http://www.free.net.pl/~kpjas/transmeta_story.html