Czy mógłby ktoś to zinterpretować ?

1. Data: 2002-01-20 19:42:42

Temat: Czy mógłby ktoś to zinterpretować ?
Od: "Lukasz K" <l...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie dotyczące interpretacji badan cisnienia tetniczego i zazywanych
leków. Oto podstawowe dane dotyczące pacjęta :
Meżczyzna, lat 52, obecnie nie pracujacy, bardzo dobra kondycja psychiczna,
waga 81kg, wzrost 164 cm, pacjent przestał palić niedawno po okolo 30 latach
palenia.
Wyniki badan biochemicznych :

Cholesterol całk. 364 mg/dl
9,4 mmol/l
Cholesterol HDL 93,7 mg/dl
2,4 mmol/l
TGL 261 mg/dl
3,39 mmol/l
LDL(wyliczony) 218 mg/dl
Glukoza w surowicy 111 mg/dl
6,16 mmol/l

Badania cisnienia w domu :
Godzina Syst. Diast. Puls
14:30 147 102 80
21:40 154 96 86
10:45 158 105 86
13:30 135 97 88
22:15 140 97 86
10:30 143 99 85
15:30 153 103 87
20:00 145 103 88
10:00 139 104 85
9:30 147 92 84
21:00 156 102 88
12:00 154 97 91
10:00 157 94 82
14:00 142 99 85
20:00 138 87 82
15:20 134 95 89
15:15 138 88 87
9:00 155 103 83
8:30 129 88 86
21:00 148 89 86
11:35 138 90 87
17:30 141 91 85
11:10 143 94 83
20:30 143 95 76
11:00 138 89 80
20:00 144 88 84
10:30 144 90 72
20:00 127 85 84
12:15 126 89 91
14:30 144 58 84
9:30 134 91 77
11:30 131 88 86
140 94 71
9:30 142 86 89
17:30 134 90 88
11:30 139 86 81
18:45 130 87 78
11:15 129 87 84
13:00 123 82 78

Sa to badania z ostatnich 20-25 dni, codzinnie 2-3 razy badane cisnienie w
domu.
Lekarz zalecił utrzymywanie cisnienia tetniczego na poziomie 140/90,
przypisał następujący zestaw leków :
PRESTARIUM 4 mg, rano 1 tabletka (na nadciśnienie)
Po 1 miesiącu przejscie na AMLOPIN 5mg.
ZOCOR 20mg (na cholesterol)

I teraz takie pytania :
1.Czy prawidłowo lekarz zalecił utrzymywanie takiego ciśnienia na poziomie
140/ 90 ? Pacient miał na badaniu wstepnym cisnienie 170/ 110. Ale teraz
moim zdaniem powinno być chyba jeszcze niższe, czy nie mylę się ?

2. Dlaczego lekarz zalecił przejscie po miesiącu na lek AMLOPIN ?

3. Jeżeli ta norma 140/90 została już osiągnięta to oznacza to żeby przestac
już brac te leki, czy dalej je brać ?

4.Jak zinterpretować badania cholesterolu u pacjenta ?

Uprzejmie dziekuje wyjsnienie moich problemów.
Pzdr
Lukasz

2. Data: 2002-01-21 00:43:51

Temat: Re: Czy mógłby ktoś to zinterpretować ?
Od: "Wojtek G." <w...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Lukasz K <l...@y...com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:a2f6dg$e14$...@o...ict.pwr.wroc.pl...
> [...]
psychiczna,
| waga 81kg, wzrost 164 cm, pacjent przestał palić niedawno po okolo 30

Poniewaz jest pozno to skomentuje tylko niektore punkty;
Cholesterol zarowno calkowity jaki LDL sa zdecydowanie
zbyt wysokie, zastanawiam sie czy pacjent byl przez przynajmniej
12 godzin przed badaniem bioch. na czczo bo moze to zawyzyc
czesc wynikow, a wiem ze nie zawsze to jest spelnione, szczegolnie ze
trojglicerydy sa tez troche za duze.
Na jego miejscu zrobilbym jeszcze raz glukoze _na czczo_
bo taki wynik kwalifikuje do zrobienia testow obciazenia glukoza,
jezeli glukoza wyjdzie podobnie.

> [...]
| 140/ 90 ? Pacient miał na badaniu wstepnym cisnienie 170/ 110. Ale teraz
| moim zdaniem powinno być chyba jeszcze niższe, czy nie mylę się ?
140/90 jest OK

| 2. Dlaczego lekarz zalecił przejscie po miesiącu na lek AMLOPIN ?
|
| 3. Jeżeli ta norma 140/90 została już osiągnięta to oznacza to żeby
przestac
| już brac te leki, czy dalej je brać ?

Nie przestawac bez konsultacji z lekarzem, podczas brania niektorych lekow
przeciwnadcisniniowych,(np. inhibitorow ACE jak prestarium) nie nalezy
gwaltownie ich odstawiac bo cisnienie moze skoczyc :(

| 4.Jak zinterpretować badania cholesterolu u pacjenta ?
j.w. w wypadku tego pacjenta kwalifikuje sie on do prewencji
chorob ukladu krazenia statynami( w tym wypadku zocorem)
lekarz postapil slusznie

Pozdrawiam

Wojtek G.

FARMACJA - GDANSK -jest ktos ?