Czy można mieć kuchenkę na gaz z butli w bloku bez gazu?

1. Data: 2002-06-28 06:32:01

Temat: Czy można mieć kuchenkę na gaz z butli w bloku bez gazu?
Od: "Tomasz" <c...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pytanie chyba raczej do znających przepisy; czy można w bloku, w którym nie
ma instalacji gazowej tylko tzw. przyłącza kuchni elektrycznej (3-fazowej)
zainstalować sobie kuchenkę na gaz z butli? Jest to rozwiązanie ok 5 razy
tańsze. Czy jest jakiś przepis, który tego zabrania?

T.R.

1. Data: 2002-06-28 07:31:12

Od: "Joanna" <dziubdziub@NO_SPAMgo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Tomasz" <c...@N...poczta.gazeta.pl> wrote in message
> [...]
> zainstalować sobie kuchenkę na gaz z butli? Jest to rozwiązanie ok 5 razy
> tańsze. Czy jest jakiś przepis, który tego zabrania?

Przepisy rzeczywiscie sa takie, ze w budynkach powyzej 5 kondygnacji (chyba)
nie moze byc instalacji gazowej. Dodatkowo w pomieszczeniach z ciemna
kuchnia rowniez takiej instalacji byc nie moze. Jak Ci ta butla wybuchnie to
narobisz sobie fajniutkiego bigosu. Jezeli mieszkanie masz ubezpieczone to
zapomnij o jakiimkolwiek odszkodowaniu. Pomyśl o bezpieczeństwie swoim i
innych.

Pozdrawiam

Joanna

1. Data: 2002-06-28 07:51:43

Od: "Jd" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Joanna" <dziubdziub@NO_SPAMgo2.pl> wrote in message

> Dodatkowo w pomieszczeniach z ciemna
> kuchnia rowniez takiej instalacji byc nie moze.

Możesz dać jakąś podstawę prawną co do tej ciemnej kuchni? Znam wiele
budynków z ciemną kuchnią w których jest instalacja gazowa.

> Jak Ci ta butla wybuchnie to
> narobisz sobie fajniutkiego bigosu.

Butle nie wybuchają same z siebie - problemy najczęściej pojawiają się przy
nieszczelnościach połączenia butli z reduktorem (woda z mydłem rulez!!!),
ewentualnie przy nieszczelności samego przyboru gazowego (kuchenki).
Niestety "butlan" ma tą brzydką właściwość że jest cięższy od powietrza i
nie chce ulatywać przez kanał wentylacyjny, a sciele się po podłodze.

> Jezeli mieszkanie masz ubezpieczone to
> zapomnij o jakiimkolwiek odszkodowaniu.

A to czemu?

> Pomyśl o bezpieczeństwie swoim i
> innych.

Tak na prawdę to jeżeli w tejże kuchni istnieje sprawna wentylacja, to myślę
że dla kuchenki zasilanej z butli nie ma szczególnych przeciwwskazań...

--
==========###-###-###-###==============
Jaroslaw Dubowski, Bytom

1. Data: 2002-06-28 08:11:25

Od: "Tomek 'Tomo' Kalka" <t...@c...katowice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz" <c...@N...poczta.gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zainstalować sobie kuchenkę na gaz z butli? Jest to rozwiązanie ok 5 razy
> tańsze. Czy jest jakiś przepis, który tego zabrania?

Na tę grupę piszę pierwszy raz. Witam wszystkich.
A w temacie: pamiętaj że do gazu z butli potrzebne są inne dysze w palnikach
niż do gazu z sieci. Każdy nowy piecyk powinien mieć komplet dodatkowych
dysz.

Tomo

1. Data: 2002-06-28 08:15:50

Od: "Grzegorz W. Fedorynski" <a...@z...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 28 Jun 2002, Jd wrote:

> Możesz dać jakąś podstawę prawną co do tej ciemnej kuchni? Znam wiele
> budynków z ciemną kuchnią w których jest instalacja gazowa.

Nowych? Bo w starych to nie ma również problemu z gazem powyżej piątego
piętra.

Pozdrawiam,

Alojzy

1. Data: 2002-06-28 08:28:15

Od: Piotr Jankisz <p...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz napisał(a):

> [...]
> zainstalować sobie kuchenkę na gaz z butli? Jest to rozwiązanie ok 5 razy

5 razy tańsze - chyba przesadzasz. Możesz podać jakieś konkrety ?

--
Piotr Jankisz

Małe co nieco o rowerach:
http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html

1. Data: 2002-06-28 09:50:20

Od: <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> 5 razy tańsze - chyba przesadzasz. Możesz podać jakieś konkrety ?

Nie jest tak tragicznie, kW/h kosztuje cos kolo 0.3zl(zalezy od rejonu).
Do tego dochodza oplaty stale za licznik i dostawe energii, w tej chwili nie
pamietam ale chyba bedzie cos kolo30 zl.
Plyta zakladam ze ma palniki po 1.5 kW to liczac ze taki palnik bedzie pracowal
nonstop na pelnej mocy przez 5 godzin dziennie wychodzi:
5*1.5=7.5kW/h*0.3zl=2.25zl/dzien
*31 dni
+30zl (stale)
to jest ok 100zl miesiecznie.
A zwaz ze oplaty stale sa nawet jesli masz gaz, no chyba ze nie masz pradu ;-)
Pozdrawiam Mariusz

1. Data: 2002-06-28 10:15:57

Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> to jest ok 100zl miesiecznie.
> A zwaz ze oplaty stale sa nawet jesli masz gaz, no chyba ze nie masz pradu
;-)

AFAIR ppłata stała za gaz (licznik+0 zuzycia) wynosi jakas smieszna kwote
ok. 2-3 zl/miesiac.

Karol

1. Data: 2002-06-28 10:29:54

Od: "Grzegorz W. Fedorynski" <a...@z...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 28 Jun 2002, Karol wrote:

> AFAIR ppłata stała za gaz (licznik+0 zuzycia) wynosi jakas smieszna kwote
> ok. 2-3 zl/miesiac.

No tak, ale mowa była o stawianiu w domu butli z propan-butanem. Mimo
wszystko pewnie będzie taniej, ale zdecydowanie odradzam.

Pozdrawiam,

Alojzy

1. Data: 2002-06-28 11:17:07

Od: "Joanna" <dziubdziub@NO_SPAMgo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jd" <j...@i...pl> wrote in message
> "Joanna" <dziubdziub@NO_SPAMgo2.pl> wrote in message

> Możesz dać jakąś podstawę prawną co do tej ciemnej kuchni? Znam wiele
> budynków z ciemną kuchnią w których jest instalacja gazowa.

Znasz wiele starych budynków z instalacją gazową w ciemnej kuchni. Przepis
wszedl w zycie w ubieglym roku, albo pod koniec 2001. Nie mam niestety pod
ręką.

> A to czemu?

Patrz wyzej. Jezeli autor postu mieszka w budynku nowym, w ktorym nie mozna
juz bylo zalozyc instalacji gazowej, znaczy nie ma dostatecznej wentylacji
to i ubezpieczyciel szkody wyniklej z powodu gazu nie pokryje.

> Tak na prawdę to jeżeli w tejże kuchni istnieje sprawna wentylacja, to
myślę
> że dla kuchenki zasilanej z butli nie ma szczególnych przeciwwskazań...

Skoro instalacji gazowej nie zalozyli znaczy, ze jednak tej sprawnej
wentylacji nie ma.

Joanna

Wspólnota Mieszkaniowa
Urządzenia AGD z Amiki