Czy można mydełkiem?

1. Data: 2001-10-12 20:37:55

Temat: Czy można mydełkiem?
Od: "Anya" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich po raz pierwszy na grupie!

Mam pytanko:
Ostatnio coś sobie zrobiłam w paluszek tak, że wkoło paznokcia jest
zaczerwienione i piecze, a być może jest to jakieś zapalenie, lub zbiera się
ropka.
Mamusia powiedziała mi, że mam to moczyć w GORĄCEJ wodzie- prawie wrzątku z
rozpuszczonym mydełkiem.
Zapytałam jej, czy może są inne lekarstwa do moczenia paluszków, a może
jakaś maść? A ona na to że kiedyś jakaś lekarka jej tak doradziła i jej
przeszło... I kazała dalej moczyć.
Naprawdę nie wiem co o tym sądzić. Nie wiem, czy mydełko nie zaszkodzi?
Przecież ono jest do mycia a nie moczenia?
A może to normalne i oczywiste, że się moczy w mydełku?
Zupełnie się na tym nie znam - pomóżcie.

Dziękuję- Ania

Pozdrawiam:

=~=~=~=~=~=~=~=~=~=~=~=~=
a...@w...pl
a...@p...onet.pl
=~=~=~=~=~=~=~=~=~=~=~=~=

2. Data: 2001-10-13 07:54:00

Temat: Re: Czy można mydełkiem?
Od: eclipse <e...@i...owg.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tako rzecze Anya (a...@p...onet.pl):

> Ostatnio coś sobie zrobiłam w paluszek tak, że wkoło paznokcia jest
> zaczerwienione i piecze, a być może jest to jakieś zapalenie, lub zbiera się
> ropka.

Może to zanokcica (zapalenie wału paznokciowego)? Jeśli tak, to pomysł
moczenia w gorącej wodzie z mydłem jest jak najbardzej słuszny (przynajmniej
tak mnie na chirurgii uczyli :) - gorąca woda spowoduje rozszerzenie naczyń i
polepszy ukrwienie w miejscu zapalenia, a mydło rozpulchni skórę i ułatwi
penetrację komórek układu odpornościowego do miejsca zapalenia.
Jeśli w
okolicy paznokcia powstał obrzęk - można spróbować gorącej wody z solą
(3
łyżki na 0.5 szklanki) i w tym moczyć.

--
[ eclipse(at)icpg1.owg.pl ] [ 608-610-581 ]
[ http://eclipse.danecki.net ] [ PLD-1.0 ]

3. Data: 2001-10-13 10:19:39

Od: "Bazyl \(Xena\) Tatiana" <t...@t...iinf.polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anya" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
zbiera się
> ropka.
> Mamusia powiedziała mi, że mam to moczyć w GORĄCEJ wodzie- prawie

ponoc najlepsze jest szare mydlo. Uzywalam osobiscie i pomoglo.
pozdrowienia
Tatiana

4. Data: 2001-10-13 21:32:48

Od: "Łukasz Matuszczak" <m...@p...tpsa.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Przecież ono jest do mycia a nie moczenia?
> A może to normalne i oczywiste, że się moczy w mydełku?
> Zupełnie się na tym nie znam - pomóżcie.

Z własnego doświadczenia wiem, że pomaga kit pszczeli w płynie (propolis) -
dokupienia w aptece. Trzeba polać wokół paznokcia, najlepiej także pod lekko
odchylony paznokieć. Początkowo mocno piecze, ale krótko. Czasem trzeba to
powtórzyć. Mnie i moim bliskim zawsze pomaga.

Pozdrawiam.

J.M.

Re: Nie jest znane Uzależnienie od Internetu
prezerwatywa a AIDS
Bez okularów...
hemoglobina
Badanie - HSG