Czy można obniżyć opłaty za prąd?

11. Data: 2012-06-13 14:02:00

Temat: Re: Czy można obniżyć opłaty za prąd?
Od: Miroo <m...@R...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-06-13 14:43, Przesmiewca pisze:
> Tak, ale to zupelnie inny kraj z inna konkurenacja i stawkami i, co wazniejsze,
google naprawde
> potrzebuje duzo pradu do swoich klockow - a im wiecej go ciagniesz tym bardziej
odczuwasz w porfelu
> (nawet przy malych roznicach w cenie). W klasycznych mieszkaniach tyle pradu ludzie
nie ciagna, a
> walcza o jakies niuanse, ktore dadza 10 czy 20 zl roznicy w rachunku. Nie wiem,
moze dla niektorych
> taka suma jest warta zachodu.

W ogóle oszczędzanie energii jest głupie (pomijając kwestię ekologii).
Im bardziej ludzie oszczędzają, tym bardziej dostawcy muszą podnieść
ceny, bo przecież nie wywalą 30% pracowników.
Korzystają na tym tylko dostawcy, bo się mniej narobią, a zarobią tyle samo.

Podejrzewam, że gdyby nie było liczników wody w mieszkaniach to m3
kosztowałby dużo mniej niż obecne prawie 10zł.

Pozdrawiam
Miroo

12. Data: 2012-06-13 14:31:31

Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 13.06.2012 16:02, Miroo pisze:

> W ogóle oszczędzanie energii jest głupie (pomijając kwestię ekologii).
> Im bardziej ludzie oszczędzają, tym bardziej dostawcy muszą podnieść
> ceny, bo przecież nie wywalą 30% pracowników.

No nie do końca - jest problem z dystrybucyjną infrastrukturą energetyczną.

13. Data: 2012-06-13 14:37:02

Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 13.06.2012 14:43, Przesmiewca pisze:

> [...]
nie ciagna, a
> walcza o jakies niuanse, ktore dadza 10 czy 20 zl roznicy w rachunku. Nie wiem,

Zmiana operatora wiele nie da - różnice są groszowe. Gorzej! PGE w
przypadku opóźnień dolicza tylko ustawowe odsetki.

Cwaniaczki od "tanich" dostawców niekiedy mają nawet opłaty za monity
SMSowe - i to opłaty rzędu 20zł.

Swoją drogą warto zbadać rozkład czasowy zużycia energii - nawet przy
równomiernym zużyciu taryfa z dwoma stawkami (szczytowa/pozaszczytowa)
wychodzi (w PGE) o parę złotych taniej.

Ja mam niewiele możliwości przesunięcia zużycia (bojler, pompa wody,
zmywarka, pralka, wieszak-suszarka na ręcznik, sporadycznie ogrzewanie -
mam kominek, więc małego "olejaka" na jakieś 1500W używam baaaaaaaaardzo
rzadko) a i tak wychodzą mi miesięczne oszczędności rzędu 30zł przy
rachunkach około 160zł.

Zawsze coś ;)

14. Data: 2012-06-15 20:08:52

Od: "Chiron" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
dla-domu,dla-kogo-taryfa-weekendowa,1,1

> Bardzo interesujące, nie wiedziałam o tym. Nie bardzo rozumiem z tego, co
> piszą w artykule: czy taryfa wekendowa to rozszerzona o weekendy "taryfa
> nocna", czy _tańsze_godziny_ odpadają, a w ich miejsce wchodzą
> _całodobowo_tańsze_weekendy_? Jakoś tak mętnie jest to wytłumaczone:
>
> "(...)Dwustrefowa taryfa weekendowa przypomina zatem rozwiązania oferowane
> przez operatorów sieci komórkowych - tańsze rozmowy nocą _i/lub_ w
> weekendy.(...)"
>
> Więc "i" czy "lub" w końcu? Orientujesz się może dokładniej?

Właśnie się byłem zorientowałem dokładniej:-)
licznik dwutaryfowy (dolina od 22 do 7 oraz w południe), oprócz tego w
weekend od piątku od 22 przestawia się na drugą taryfę do poniedziałku do 7
rano.

--

Chiron

15. Data: 2012-06-15 21:14:24

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 15 Jun 2012 22:08:52 +0200, Chiron napisał(a):

> [...]
> weekend od piątku od 22 przestawia się na drugą taryfę do poniedziałku do 7

Super by mi to pasowało, pójdę się dowiedzieć, czy u nas mają coś takiego w
ofercie. Dzięki - za info i przede wszystkim za osobiste zasięgnięcie
języka :-)
--
XL

16. Data: 2012-06-16 06:04:41

Od: "Chiron" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Super by mi to pasowało, pójdę się dowiedzieć, czy u nas mają coś takiego
> ofercie. Dzięki - za info i przede wszystkim za osobiste zasięgnięcie

Proszę bardzo:-). Tyle, że masz troszkę drożej w normalnym czasie. Wymaga to
po prostu uwagi.

serdecznie pozdrawiam

Chiron

17. Data: 2012-06-16 09:03:55

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 16 Jun 2012 08:04:41 +0200, Chiron napisał(a):

dla-domu,dla-kogo-taryfa-weekendowa,1,1

> Proszę bardzo:-). Tyle, że masz troszkę drożej w normalnym czasie. Wymaga to
> po prostu uwagi.

Wiem, bo obecnie mamy dwutaryfowy licznik, ale bez weekendów. Mam juz "we
krwi" zwracanie uwagi na godziny "tańsze" i "droższe". Tyle że np zwykłe
prasowanie dla mnie w obecnej taryfie jest problematyczne, bo w dzień w
czasie "tanizny" raczej (poza nastawionym praniem) gotuję obiad, więc
pozostaje tylko nocne szaleństwo przy żelazku, no a tak to sobie czasem
poszaleję w weekend ;-PPP
Nie mówiąc już o mężowskich wekendowych zajęciach przy pile elektrycznej i
innych sprawach...
--
XL

18. Data: 2012-06-16 13:55:51

Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 13 czerwca 2012 14:43:35 UTC+2 użytkownik Przesmiewca napisał:
> [...]
odczuwasz w porfelu
> (nawet przy malych roznicach w cenie). W klasycznych mieszkaniach tyle pradu ludzie

Zakładam że pytacz płaci za prąd dużo, bo na małym rachunku to dużych oszczędności
się nie da zrobić.
Jeszcze można się odłączyć i korzystać z dynama, wtedy nawet mały rachunek to duży
zysk bo kondycję się poprawi.

--
ZZ@private

Porno XXX Mark.W.Decker Jism Sucking Bitches
zużycie prądu przez konkretne urządzenie
serwis bosch skil - wymiana uchwytu w wyrzynarce 100 zł hahaha
A&F Biniki Polo Bikini Armani Bikini Baby Phat Bikini Lacoste Bikini Burberry Bikini CA Christian Audigier Bikini Chanel Bikini Chloe Bikini Coach Bikini D&G Bikini Dior Bikini ED Hardy Bikini Fendi Gucci Bikini www.BuyGoodGoods.com
Discount UGG Boots D&G Shoes,Gucci Shoes,Dsquared2 Shoes,Prada shoes www.BuyGoodGoods.com