Czy nosic okulary?

1. Data: 2009-05-07 11:30:38

Temat: Czy nosic okulary?
Od: Piotr <b...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Mam 23 lata. Juz jakis czas temu pogorszyl mi sie wzrok i nieco slabiej
widze z dalszej odleglosci... Nie jest ogolnie dla mnie jakos bardzo
klopotliwe, ale czasami mi przeszkadza - np. ciezko mi cos odczytac z
tablicy, gdy siedze gdzies daleko w sali i moze czasami nie moge z
daleka dojrzec jaki tramwaj jedzie itd. Ale da sie normalnie z tym zyc.

Poszedlem do okulisty. Wiedzialem, ze mam wade, zbadali mi wzrok i sie
okazalo, ze mam -0,75 D na lewym i prawym oku. Okulista przypisal mi
okulary/soczewki.

Zapomnialem spytac o pewna podstawowa sprawe... Mi generalnie siedzi w
glowie to by wzrok sie jeszcze bardziej nie pogarszal... Nie spytalem
kiedy mam nosic okulary??? Czy wtedy gdy mi sa potrzebne (np. na
wykladzie)??? Czy jak wychodze z domu (a w domu bez)? Czy nosic calutki
czas?? Czy zdejmowac do czytania lub pracy przy komputerze???
[Pomijam sytuacje uprawiania sportu, plywania itd. no bo wtedy wiadomo,
ze trzeba sciagnac]

Prosze o odpowiedz osoby znajace sie na rzeczy lub majace jakies
profesjonalne informacje na ten temat, ew. jakis link... Szukalem troche
w necie, ale zazwyczaj sa to opinie osob, ktore mowia, ze nosily/nie
nosily okularow i zwrok im sie zepsul/nie zepsul.... Ciezko jest
cokolwiek wnioskowac na przykladzie jednej osoby...

Jest to dla mnie strasznie wazne, bo dosyc mocno sie martwie tym, ze mam
wade wzroku...

Pozdrawiam serdecznie
Piotr

2. Data: 2009-05-07 15:11:41

Temat: Re: Czy nosic okulary?
Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użyję nieładnego słownictwa (pewnie swińską grype złapałam i jestem zła:) ).
Guwno nie wada.
Noś tylko gdy są naprawdę niezbędne (kino, czytanie z dalekiej tablicy) i
zaraz ściągaj,
a i jeszcze możesz gdy coś smażysz, oraz gdy będziesz na pokazie
doświadczeń z wybuhami, ale to z innego powodu.

3. Data: 2009-05-07 15:39:34

Od: Abece <a...@a...nospam.w.pl> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotka wrote:

> U?yje nie?adnego s?ownictwa (pewnie swinsk? grype z?apa?am i jestem
> z?a:) ). Guwno nie wada.
> No? tylko gdy s? naprawde niezbedne (kino, czytanie z dalekiej tablicy)
> i zaraz ?ci?gaj,
> a i jeszcze mo?esz gdy co? sma?ysz, oraz gdy bedziesz na pokazie
> do?wiadczen z wybuhami, ale to z innego powodu.

[Na początek zastrzegę, że się nie znam...]

A przy jakiej wadzie (minusy) należy je zakładać? Do czego? A od jakiej
nosić na stałe?

4. Data: 2009-05-07 16:48:23

Od: "Malgorzata K." <j...@u...to.z.tego.adresu.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr" <b...@b...pl> napisał w wiadomości

> Jest to dla mnie strasznie wazne, bo dosyc mocno sie martwie tym, ze mam
> wade wzroku...

A ja Ci zdradze moj sposob na wade wzroku: jedz sporo marchewki, jak krolik.
Mowie powaznie. Soki tez sa ok.
Pomagaja bardzo na oczy. Mnie sie udalo.

Malgosia

5. Data: 2009-05-07 17:21:02

Od: Szczepan Białek <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> wnioskowac na przykladzie jednej osoby...
>

> Jest to dla mnie strasznie wazne, bo dosyc mocno sie martwie tym, ze mam

U studentów prawie każdy przypadek krótkowzroczności jest monitorowany (na
całym Świecie).
Wyniki są takie jak te co zebrałeś. Wzrok się psuje bez okularów (początek
zawsze jest bez) i w okularach też. Często wada znika (te do -2). Zdarza się
że ktoś zgłasza się po mocniejsze okulary a dowiaduje się że dostanie
słabsze.

Ma to związek z odżywianiem. Tu jest link o dzieciach.
http://www.i-see.org/josephson.html
Dla dorosłych zalecenia są takie same.

Co do noszenia to zdecydowanie przeważa pogląd że zakładać należy jeżeli
potrzeba.
Do czytania na pewno nie są Ci potrzebne. Do komputera wg uznania.
S*

6. Data: 2009-05-07 17:45:13

Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

-0,75 to nie jest mało, zwłaszcza po ciemku, kiedy oko ma rozszerzoną
źrenicę. Ludowa bajka o tym, że noszenie okularów (albo nienoszenie)
poprawia/pogarsza wzrok nie ma żadnego odniesienia do rzeczywistości.
Kup okulary na początek jakies niedrogie i noś, a jak polubisz ostre
widzenie to noś stale, jak nie to tylko do kina, TV. A do prowadzenia
samochodu to juz obowiązkowo.
Jacek

7. Data: 2009-05-15 07:44:28

Od: jacek_placek_01 <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wada faktycznie nieduża.
Ja Ci dam pewną radę. Jak sporo czytasz lub siedzisz przy kompie to
skonfiguruj sobie miejsce pracy/nauki tak aby mieć blisko okno i co
chwile patrz kilka sekund w nieskończoność żeby gimnastykować wzrok. Bo
widać ze długo siedzisz patrząc blisko i wzrok sie dostosowuje do
takiego trybu. Ja tak robie i mimo sporej ilości czasu w książkach,
kompie nie mam problemu ani krótko ani dalekowzroczności.
Patrzenie na dalekie drzewa to jest to.

8. Data: 2009-05-15 13:26:08

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr wrote:

ja tak trochę offtopicznie (czemu przegapiłem wcześniej ten wątek?), moja
krótkowzroczność zaczęła zanikać odkąd uzupełniłem witaminę D i zacząłem w
większych dawkach łykać wapń.

9. Data: 2009-05-15 18:24:25

Od: STranger <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

tomek wilicki pisze:

> ja tak trochę offtopicznie (czemu przegapiłem wcześniej ten wątek?), moja
> krótkowzroczność zaczęła zanikać odkąd uzupełniłem witaminę D i zacząłem w
> większych dawkach łykać wapń.

Ja także 4 lata temu się zdziwiłem gdy nagle stwierdziłem, że poprawił
mi się wzrok, a miałem -1,5 od 12 lat. Nagle stwierdziłem, że widzę
prawie idealnie bez okularów! Byłem w radosnym szoku. :)
Ale niestety poprawa była tylko kilkumiesięczna. Wzrok powrócił do
takiej samej krótkowzroczności po kilku miesiącach i już tak pozostał.
Przyczyn takiego zawahania nie znam. Mogę co najwyżej spekulować, że być
może to była kwestia diety i chwilowego uzupełnienia niedoborów
witaminowych, bo poprawa widzenia przypadłą akurat na okres letni, a
wtedy spędzałem wiele czasu na działce 23 km od miasta blisko lasów i
jadłem mnóstwo świeżych owoców, typu wiśnie, czereśnie, borówki
kanadyjskie (wtedy był wielki urodzaj, więc kilogramami). Oprócz owoców
własne warzywa, typu ogórki, pomidory, patisony, cukinie, kalarepa,
seler, sałata itp. Oczyw nie zrezygnowałem z mięsa, często grillowałem
wtedy, piwo także było itp.
Sądzę, że powodem poprawy ostrości widzenia było to naturalne odżywianie
i ucieczka z miasta na dłużej, przebywanie często na słońcu (vit D)
Ostrość widzenia mi się ponownie pogorszyła jesienią gdy wróciłem do
miasta i normalnego rutynowego życia i odżywiania.

Tomek, jak uzupełniłeś vit D i jakie dawki i jakiego wapnia łykasz?

STranger

10. Data: 2009-05-15 19:15:25

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

STranger wrote:

> Tomek, jak uzupełniłeś vit D i jakie dawki i jakiego wapnia łykasz?

Najpierw po 7000 IU doustnie, preparat Vigantol. Potem, jako że doustne
preparaty witaminy D mają skutki uboczne (które poczułem), opalanie się - i
tak do teraz. Przypuszczam, że jeszcze wiele sesji opalania przede mną,
zanim uzupełni się do normalnego poziomu.

Wapń łykam bardziej w celu uzupełnienia ewentualnych ubytków w kościach
wywołanych długotrwałym niedoborem niż z faktycznej potrzeby suplementacji,
chociaż teoretycznie sportowcy trenujący tyle co ja powinni łykać tak czy
tak. Nie bawię się w ocenę który supel wciągać, po prostu biorę najtańszy
preparat z hipermarketu, chociaż zapewne nie najlepszy, 2 do 3 tabletek
dziennie po 300 mg wapnia każda, czasem zamiast jednej z nich WMC z 333 mg
wapnia.

Na poprawę tej wady wzroku wpływa wiele czynników, m.in. napoje gazowane
typu cola mogą mocno pogorszyć sprawę, zaś uzupełnianie bromu może bardzo
pomóc. Wręcz niektórzy uważają, że krótkowzroczność to objaw niedoboru
chromu i witaminy D - może na działce miałeś w glebie duże stężenie tego
pierwiastka?

Gdzieś widziałem tabelkę wszystkich czynników wpływających na
krótkowzroczność, sporo tego.

tetniaki prasowkowate Lebera - siatkowa oka
Dlaczego ta grypa taka głośna?
Niedojrzała siatkówka, a raczej "pasek"
problem z gardłem
Usunięcie tarczycy czy leczenie jodem?