Czy nosic okulary?

11. Data: 2009-05-16 18:31:29

Temat: Re: Czy nosic okulary?
Od: Szczepan Białek <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "STranger" <p...@b...pl> napisał w wiadomości
news:gukc0o$43a$1@opal.icpnet.pl...

> Ja także 4 lata temu się zdziwiłem gdy nagle stwierdziłem, że poprawił mi
> się wzrok, a miałem -1,5 od 12 lat. Nagle stwierdziłem, że widzę prawie
> idealnie bez okularów! Byłem w radosnym szoku. :)
> Ale niestety poprawa była tylko kilkumiesięczna. Wzrok powrócił do takiej
> samej krótkowzroczności po kilku miesiącach i już tak pozostał. Przyczyn
> takiego zawahania nie znam.

Oko jest jak aparat fotograficzny. Zamiast pokręteł są mięśnie. Trzy pary
zewnętrznych i dwa w środku. Jest jeszcze cisnienie w gałce. Najłatwiej jest
zmniejszyć przesłonę. Każdy krótkowidz widzi doskonale przez "pin hole"
(mały otworek).
Te mięśnie są w stanie zdeformować oko odpowiednio do dali jak i do bliży.
Mocne mięśnie większe możliwości.
Oko krótkowidza jest wydłużone. Mierzy się to po sparaliżowaniu mięśni.

>Mogę co najwyżej spekulować, że być może to była kwestia diety i chwilowego
>uzupełnienia niedoborów witaminowych, bo poprawa widzenia przypadłą akurat
>na okres letni, a wtedy spędzałem wiele czasu na działce 23 km od miasta
>blisko lasów i jadłem mnóstwo świeżych owoców, typu wiśnie, czereśnie,
>borówki kanadyjskie (wtedy był wielki urodzaj, więc kilogramami). Oprócz
>owoców własne warzywa, typu ogórki, pomidory, patisony, cukinie, kalarepa,
>seler, sałata itp. Oczyw nie zrezygnowałem z mięsa, często grillowałem
>wtedy, piwo także było itp.

Byłeś w formie bo chciało Ci się jeździć na grilowanie.

> Sądzę, że powodem poprawy ostrości widzenia było to naturalne odżywianie i
> ucieczka z miasta na dłużej, przebywanie często na słońcu (vit D)
> Ostrość widzenia mi się ponownie pogorszyła jesienią gdy wróciłem do
> miasta i normalnego rutynowego życia i odżywiania.

Trzeba dodać że tymi mięśniami steruje układ nerwowy wg swego widzimisię.
Nie umiemy nawet zmniejszyć przesłony (źrenicy). Jaką średnicę mają twoje
źrenice?

> Tomek, jak uzupełniłeś vit D i jakie dawki i jakiego wapnia łykasz?

Są przypadki poprawy na stałe. Szkoda że okuliści nie robią z nimi wywiadów.
Wiedzą tylko że podleczenie cukszycy poprawia o dwie dioptrie. Trzeba samemu
eksperymentować.
S*