Czy ogród musi być naturalny ?

21. Data: 2002-10-07 18:26:32

Temat: Re: Czy ogród musi być naturalny ?
Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
news:anrgpc$g9d$1@news.tpi.pl...

> Użytkownik "Too old..." <j...@p...pl> napisał w wiadomości

> Absurd ukuty przez twórców kiepskich reguł!

To tylko furtka Januszu . Absurdem jest to ,że nie lubisz wina ;-)))

J.Krzysztof Chiliński - Serwis "muszlowcowy" Milanówek
j...@p...pl j...@p...onet.pl http://republika.pl/jkch1
j...@p...onet.pl http://republika.pl/jkch2 - O rekinach
Praca : j...@i...pl - http://www.tymofarm.pl/

22. Data: 2002-10-08 06:39:56

Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To tylko furtka Januszu . Absurdem jest to ,że nie lubisz wina ;-)))
Być może z tego to wynika, ze w poszukiwaniu doskonałości na doskonałe
jeszcze nie trafiłem... :-)))
A co? Masz jakieś propozycje??? :-)))
Pozdrawiam ;-)
Janusz

23. Data: 2002-10-08 07:33:08

Od: "Too Old" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Too old..." <j...@p...pl> napisał w wiadomości

> Być może z tego to wynika, ze w poszukiwaniu doskonałości na doskonałe
> jeszcze nie trafiłem... :-)))
> A co? Masz jakieś propozycje??? :-)))

Sofia ? ;-)) 8,50 pln .A co tam - stać mnie .
Możesz wybrać gatunek ;-)

--
J.Krzysztof Chiliński - Tymofarm (www.tymofarm.pl)
dom: j...@p...pl (www.republika.pl/jkch1)

24. Data: 2002-10-08 11:25:27

Od: Krzysztof Marusiński <o...@k...pkobp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Czy uważacie że ogród musi być naturalny ?
> Co to właściwie znaczy ?
> Czy ma nasladowac naturę ?
> Jeżeli tak to czym sa ogrody japońskie, barokowe, renesansowe włoskie ?
>
> Ciekaw jestem Waszego zdania

Jakieś podsumowanie wątku?
Nie chodzi mi oczywiście o jakieś gusta alkoholowe.

Mój pogląd.
Ogród nie może być naturalny. Naturalnym jest np. las gdzie ingerencja
człowieka jest ograniczona.
Jak bardzo może być odległy przeciwny biegun, czyli co to jest ogród
sztuczny?.
Czy uprawa roślin w warunkach laboratoryjnych to jeszcze ogród.
Gdzie powinno przebiegać "rozsądne" rozgraniczenie? A może rozgraniczenie
jest sprawą indywidualną i wtedy nie można stosować określenia
sztuczny/naturalny?
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

25. Data: 2002-10-11 06:19:49

Od: Krzysztof Marusiński <o...@k...pkobp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof Marusiński" <o...@k...pkobp.pl> napisał w
wiadomości news:anuit5$3ot$1@news2.tpi.pl...

> Jakieś podsumowanie wątku?

Jakieś podsumowanie wątku przez wątkodawcę?
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

26. Data: 2002-10-11 07:56:05

Od: w...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> --
> :-) http://ogrod.to.jest.to
>

> Jakieś podsumowanie wątku przez wątkodawcę?

Domagasz się Krzysztofie podsumowania ?
Mimo choroby postaram się wysilić zwoje mozgowe...

Zaczeło się od stwierdzenia Rafała Wolskiego : "Ogrody japońskie są brzydkie i
nienaturalne." - to nienaturalność miałaby byc czyms co sprawia że ogród ma
mniejszą wartośc.
Tymczasem w watku pojawił sie wiele głosów twierdzących ze ogród naturalny byc
nie musi czy nawet nie może z założenia.
Zgadzam się z tym - ogród ( w samej nazwie, ogród = teren ogrodzony) tworem
natury nie jest więc, bywa co najwyżej naturalistyczny, a chyba bardzo rzadko
naturalny.
Może naturalny jest wtedy gdy postawimy chałupe w środku lasu (pierwotnego nie
sadzonego przez leśników) i teren wokól domu nazywamy ogrodem.
Pewnie wielu zwolenników "ogrodów naturalnych" daży do naturalności na swoich
kawałkach ziemi - mają działkę na skraju lasu - tworza ogród lesny - w
otoczeniu łąk - próbują przenieśc do swego ogrodu rośliny jakie widzą za
płotem.
A co z tymi którzy mają ogródek w srodku miasta czy tez powinni przenosić do
ogrodu rozwiązanie naturalne dla miasta ( srodowiska otaczającego ogród) czy
tez powinni przeniesc na te 500 m kw w środku miasta kawałek natury ( by było
naturalnie i ekologicznie ) . Ale czy będzie wtedy ekologicznie - nie podam
źródła ale gdzies czytałem że teren miejszy niż 5 ha nie funkcjonuje
samodzielnie jako ekologiczny.
Hyyyyyym ... można by jeszcze ciągnąc...
Generalnie chodzi mi o to byśmy nie tworzyli podziału - ogród naturalny
(naturalistyczny) ekologiczny = dobry ---- a ogród nienaturalny np: japoński
ale chyba można też zaliczyc do nienaturalistycznych geometryczne - barokowe,
formalne, hi-techowe, ascetyczne = złe .
Jeżeli nawet ogród jest jak najmniej "naturalny" - nie przylatuje tam ani jeden
ptaszek, ekolodzy pluja gdy przechodzą koło takiego ogrodu - to czy wtedy jest
on bezwartościowy?
Sadze że wiekszosc z nas widzi ogrody potem dopiero wącha, słyszy, dotyka...
Dla mnie ogród to pewien układ form ( oczywiście żywych) a dopiero potem
fragmencik w przyrodniczej maszynie....
Ciągle mam wątpliwości czy o to chodziło....

Pozdro
Jack

27. Data: 2002-10-11 10:12:51

Od: "Jan Junior" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Marusiński napisał:

> Użytkownik "Krzysztof Marusiński" <o...@k...pkobp.pl> napisał w
> wiadomości news:anuit5$3ot$1@news2.tpi.pl...

Mój pogląd.
Ogród może być naturalny. Naturalny, w znaczeniu - swobodny, nie krępujący.
Ogród, będąc swoistą formą wypowiedzi twórcy, podobnie jak każda wypowiedź,
może być tak naturalny, jak i sztuczny.
Jak bardzo może być odległy przeciwny biegun, czyli co to jest ogród
sztuczny?.
Tak samo odległy, jak naturalny głos (lub zachowanie, lub sposób poruszania
się) od sztucznego.

Pozdrowienia, Jan_jr

28. Data: 2002-10-11 10:49:27

Od: w...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sztuczny?.
> Tak samo odległy, jak naturalny głos (lub zachowanie, lub sposób poruszania

Sztuczny ??? może to takie kompozycje roslinne które sa w
pewnych "jadłodajniach"
- czekając na kawę rozglądasz się, przyglądasz uwazniej, w końcu dotykasz
liści - sztuczne ( tworzywo) - rozgladasz sie znowu - dzieci jedzą bułki -
(z waty?) z kotletami mielonymi - (z czego ?)
Czy sztuczne rosliny w miejscu gdzie wszystko ( może jedzenie też ) jest z
plastiku sa czymś naturalnym ???

Pozdr
Jack

29. Data: 2002-10-11 13:19:53

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dyskusja o naturalności naszych ogrodów wywołała dziwny stan w mojej głowie
albowiem dostrzegam alternatywę: każda ingerencja człowieka w naturalny stan
przyrody jest sztuczna - człowiek jest częścią natury i każda jego
działalność jest naturalna. Myślę, że przeważa opinia, iż działalność
człowieka oddziaływuje negatywnie na środowisko i zaburza jego naturalny
stan. Ale czy dzisiaj, gdy patrzymy na krajobraz, to zdajemy sobie sprawę
jaki jego fragment oparł się ingerencji człowieka. W większości otaczają nas
formy ukształtowane przez ludzi: lasy, pola,cieki...
W tej sytuacji łatwiej jest rozmawiać o tym czy ogród wtapia się harmonijnie
w otoczenie, czy nie zawiera elementów obcych dla danej okolicy
(architektura, formy plastyczne, materiały) i po prostu, czy jest piękny?
Istnieje przecież ideał piękna.
Twórcy ogrodów raz preferują styl naturalistyczny a po jakimś czasie wracają
do układów geometrycznych. Ogrody japońskie nie są brzydkie i nienaturalne w
Japonii. A nas Europejczyków zachwycają oryginalnością i pięknem.
Oby nasze ogrody były pełne harmonii i blasku a przylecą do nich ptaki i
motyle.
Ja...cki

30. Data: 2002-10-11 16:12:49

Od: "Rafal Wolski" <r...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
brzydkie i
> nienaturalne." - to nienaturalność miałaby byc czyms co sprawia że ogród

Dopuszczasz się daleko posuniętej manipulacji, bo własne przekonania
podpisujesz moim nazwiskiem. Brzydki i nienaturalny nie musi być mniej
wartościowy. Wręcz przeciwnie. Poszukiwacz dziwolągów może uznać ogród
japoński za najwartościowszy na świecie.

Pozdrawiam, Rafał Wolski
http://ogrody.agrosan.pl/ strona naszej grupy
http://www.wolski.com.pl/sklep/ z wrzosami

kwitnąca jabłoń
I Jesienne Spotkanie Ogrodowe we Wrocławiu
Re: baby - krasnale
Re: altana
Ratunku !