Czy plastikowe okna trują?

1. Data: 2001-05-17 19:20:54

Temat: Czy plastikowe okna trują?
Od: "Uesugi Kenshin" <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Zamierzam wymienić okna w moim mieszkaniu. Myślę o "plastikach" ale dotarła
do mnie jakaś nieprecyzyjna plotka na temat ich nieekologicznego charakteru
(coś o trujących substancjach wydzielanych przez tworzywo w sprzyjających
okolicznościach). Nie żebym w to wierzył, ale "strzyżonego Pan Bóg strzyże"
;-). Czy ktoś z Państwa słyszał coś na ten temat? I w ogóle jaka jest
Państwa opinia na temat okien? Czy - i dlaczego - warto dołożyć do
drewnianych?

Z pozdrowieniami

Bolek

1. Data: 2001-05-17 21:06:19

Temat: Re: Czy plastikowe okna trują?
Od: p...@b...com (maran) szukaj wiadomości tego autora

"Uesugi Kenshin" <u...@p...onet.pl> wrote in

> [...]
> nieekologicznego charakteru (coś o trujących substancjach wydzielanych
> przez tworzywo w sprzyjających okolicznościach)

Pewnie że wydzielają w czasie pożaru.
--
Pieniądze szczęścia nie dają. Dopiero zakupy.
<Marylin Monroe>

1. Data: 2001-05-17 21:11:02

Od: "michal jonca / miguel" <m...@a...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,

1 - plastikowe okna wydzielaja toksyczne opary w
czasie pozaru.
wg. statystyk najwiecej osob w pozarach ginie
wlasnie od zatrucia a nie tzw. spalenia.
2 - sa absolutnie szczelne, czyli nie umozliwiaja
wentylacji pomieszczenia, a to zle wplywa na
mikroklimat wnetrza. nalezy je rozszczelniac lub
montowac nawiewy.
3 - po pewnym czasie pod wplywem zanieczyszczen
zamiast bialych beda lekko kremowe, czytaj >
brzydkie.

drewniane > w naturalny sposob wentyluja (material
oddycha), dobrze sie starzeja, sa szlachetniejsze
w wygladzie, nie stanowia zagrozenia w czasie
pozaru. (na pewno mniejsze niz metale i plastik).

pozrawiam,

--
michal jonca
www.jonca.w.pl

1. Data: 2001-05-17 21:39:05

Temat: Odp: Czy plastikowe okna trują?
Od: "rules" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 1 - plastikowe okna wydzielaja toksyczne opary w
> czasie pozaru.

chcialem przypomniec ze pozar nie zaczyna sie od onkien najpierw pala sie
rownie tosyczne dywany fotele tapczany firany a dopiero potem okna wiec
jezeli ktos nie zdarzy wyjsc przed spaleniem sie tych wszystkich innych
rzeczy to drewniane okna duzo nie pomoga

>2 - sa absolutnie szczelne, czyli nie umozliwiaja
>wentylacji pomieszczenia, a to zle wplywa na
>mikroklimat wnetrza. nalezy je rozszczelniac lub
>montowac nawiewy.

zgadzam sie w 100% ale dodam ze drewniane sa rownie szczelne ale i jedne i
drugie sa produkowane z mozliwoscia zrobienia mikrowentylacji

>3 - po pewnym czasie pod wplywem zanieczyszczen
>zamiast bialych beda lekko kremowe, czytaj >
>brzydkie.

co to znaczy po pewnym czasie mam 5 lat i nic :-)

a tak w ogole to jak bym teraz wymienial to bym chyba dal drewniane ale
plastikowe tez nie sa zle przynajmniej nie trzeba ich malowac :-)

pozdrowienia

rules

1. Data: 2001-05-18 00:15:06

Od: "michal jonca / miguel" <m...@a...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> chcialem przypomniec ze pozar nie zaczyna sie od
onkien najpierw pala sie
> rownie tosyczne dywany fotele tapczany firany
(...)

problem w tym, ze ucieka sie przez okno a nie
dywan.
nie ma, ze cos sie pali najpierw, skad ta
"kolejnosc" ?
poza tym zaden material (powloki malarskie,
wlokna) nie jest tak toksyczny jak czysty plastik.

> zgadzam sie w 100% ale dodam ze drewniane sa
rownie szczelne ale i jedne i
> drugie sa produkowane z mozliwoscia zrobienia
mikrowentylacji

z tego co wiem drewniane sa od razu
rozszczelnione, a plastikowe nie.

> co to znaczy po pewnym czasie mam 5 lat i nic
:-)

to masz szczescie, bo ja juz widzialem wszystkie
odcienie ..

pozdrawiam,

--
michal jonca
www.jonca.w.pl

1. Data: 2001-05-18 09:41:34

Od: "KrzysieK" <s...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

| problem w tym, ze ucieka sie przez okno a nie
| dywan.
| nie ma, ze cos sie pali najpierw, skad ta
| "kolejnosc" ?

Sprawdziłem u źródeł (Zawodowa Straż Pożarna) - w statystykach nie mają
przypadku pożaru spowodowanego zapaleniem się okna :-))) (chodzi oczywiście
o statystykę lokalną, może gdzieś w kraju...?)

| poza tym zaden material (powloki malarskie,
| wlokna) nie jest tak toksyczny jak czysty plastik.

Co to jest "czysty plastik"?

| z tego co wiem drewniane sa od razu
| rozszczelnione, a plastikowe nie.

Mój znajomy zgadza się całkowicie. Po założeniu drewnianych okien uszczelka
12 nie przylega do framugi
< KrzysieK >
| kriwir-at-poczta.onet.pl |
(właściwy adres)

1. Data: 2001-05-18 14:53:06

Od: "Marek Adamski" <m...@h...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "michal jonca / miguel" <m...@a...pw.edu.pl> napisał w
wiadomości news:9e1fca$kdb$2@news.tpi.pl...
> [...]
> oddycha), dobrze sie starzeja, sa szlachetniejsze
> w wygladzie, nie stanowia zagrozenia w czasie
> pozaru. (na pewno mniejsze niz metale i plastik).

Jak drewno lakierowane 10 razy, impregnowane, zabezpieczane itd może
oddychać ????
Chyba tylko przez nieszczelności gdy się wypaczy.
Moim zdanie ekologia okien drewnianych to pic na wodę. Mniej więcej tak jak
ekologia płyty paździerzowej.

Marek Adamski m...@h...com.pl

1. Data: 2001-05-18 17:23:05

Od: "michal jonca / miguel" <m...@a...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Sprawdziłem u źródeł (Zawodowa Straż Pożarna) -
w statystykach nie mają
> przypadku pożaru spowodowanego zapaleniem się
okna :-))) (chodzi oczywiście
> o statystykę lokalną, może gdzieś w kraju...?)

ale np. od piecyka pod oknem. potem zapala sie
regal, potem topi sie okno a dopiero potem dywan.
i co z kolejnoscia ?
chodzilo mi o to, ze rzeczywistosci nigdy nie
wiadomo, jak zacznie sie pozar. wszystko mozliwe
ze jak sie postarac to i od okna.

czysty plastik .... tzn ... plastik, a nie np.
powlekane jakims plastikiem.
nie wiem czy jestem jasny :)

pozdrawiam,

--
michal jonca
www.jonca.w.pl

1. Data: 2001-05-18 17:27:12

Od: "michal jonca / miguel" <m...@a...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak drewno lakierowane 10 razy, impregnowane,
zabezpieczane itd może
> oddychać ????

tak samo jak tynkowana, kilka razy malowana,
sciana warstwowa z cegly.

pozdrawiam,

--
michal jonca
www.jonca.w.pl

1. Data: 2001-05-19 09:41:59

Od: "rules" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

jezeli pozar zacznie sie od okna (i tak dalej twierdze ze to nie mozliwe)
wtedy "czysty plaski" sie stopi i wklad czli szyby zespolone wypadna i mamy
gotowa droge ucieczki :-) a co za tym idzie zamiast mikrowentylacji pojawia
sie makro wentylacja i wszystko jasne :-)

rules

Użytkownik michal jonca / miguel <m...@a...pw.edu.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:9e3mcp$hrt$...@n...tpi.pl...

Przyzla wiosna z jej zaletami i wadami