Re: Czy polskie społeczeństwo to kolektyw?

Newsgroups: pl.sci.psychologia
Date: Sun, 14 Oct 2012 13:40:50 -0700 (PDT)
Subject: Re: Czy polskie społeczeństwo to kolektyw?
From: Andromeda <r...@g...com>

On 14 Paź, 22:18, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> Globuś, co oni ci zrobili???
>
> ;-)
> --
> XL  Wartością jest autentyczność wnętrza - warto być nawet chamem, ale
> takim, żeby każdy szukał twego towarzystwa.
>  (by XL)

Mnie, nie ma mnie. Mnie jest zbędne, jest MY. Chodzi o to że
społeczeństwo polskie wykazuje w zachowaniach kolektywizm. W wosie
nazywa się to różnicą między społeczeństwem otwartym i zamkniętym,
zamknięte to kolektyw, a polacy jakoś w tym strasznie przechylają się
w takie społeczeństwo. Gówna cecha to łamanie praw ludzkich, ideologia
jedynej prawdy, brak tolerancji, bierność, samotność jednostek, strach
przed samotnością bo przestaje się słyszeć myśli kolektywu, a zaczyna
własne, ludzie są utylitarni czy potrzebni pod masę i myślą zbiorowo.