Czy potrzeba docieplenia dachu (WYKRESY) ?

1. Data: 2009-01-13 20:23:18

Temat: Czy potrzeba docieplenia dachu (WYKRESY) ?
Od: usrobo <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
mam staly pomiar temperatury na zewnątrz, na poddaszu (strychu) i w
pokojach.

Proszę o opinie na podstawie wykresów czy warto dodać jeszcze wełny
między sufitem a strychem.
wykres na zewnątrz
http://www.wrzuta.pl/obraz/oH5beneeUy/

wykres na strychu
http://www.wrzuta.pl/obraz/h11PGxyis0/

dodam ze w pokojach pod strychem jest ogrzewanie
temp raczej stala ok 21 stopni.

michal

2. Data: 2009-01-13 20:28:53

Temat: Re: Czy potrzeba docieplenia dachu (WYKRESY) ?
Od: usrobo <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

usrobo pisze:
> [...]
>
> wykres na strychu
> http://www.wrzuta.pl/obraz/h11PGxyis0/
>
> dodam ze w pokojach pod strychem jest ogrzewanie
musze dodać ze kształt wykresów podobny
jedynie widać przesunięcie w czasie tej górki.
różnica temp na zew 6 stopni
różnica temp na strychu 6 stopni

ja raczej nie widze sensu dodawac welny ale co wy o tym sądzicie?

michal

3. Data: 2009-01-14 19:06:22

Od: "Kane" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ja raczej nie widze sensu dodawac welny ale co wy o tym sądzicie?

A co wedlug Ciebie pokazuje wykres ktory sobie sprytnie zmajstrowales ? Jak
brzmi twoja interpretacja ich sumy ? Dlaczego na ich podstawie nie widzisz
sensu docieplenia ?

Kane

4. Data: 2009-01-16 10:03:15

Od: Usrobo <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kane pisze:

> A co wedlug Ciebie pokazuje wykres ktory sobie sprytnie zmajstrowales ?
> Jak brzmi twoja interpretacja ich sumy ? Dlaczego na ich podstawie nie
> widzisz sensu docieplenia ?
>
> Kane

wg mnie temp na strychu jest proporcjonalna do temp na zewnątrz,
uwzględniając ze wew jest osłonięte od wiatru na strychu jest tep wyższa
niż na zew, oczywiście jakaś część ciepła ucieka z pomieszczeń poniżej,
ale bardzo podobny kształt wykresu zew i wew wskazuje na to ze
temperatura poniżej strychu (w pokojach) nie ma duzego wpływu na temp.
na poddaszu.

zle to interpretuje?

michal

5. Data: 2009-01-16 10:32:45

Od: "Kane" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> poniżej strychu (w pokojach) nie ma duzego wpływu na temp. na poddaszu.

Nie wiem - ja to interpretuje tak ze przez strop na strych przelatuje stała
ilość energi
na tyle duza ze moze go podgrzac nieco ponad temperature otoczenia.
Osloniecie od wiatru pozwala owa energie zakumulowac (dach), byc moze jest
jeszcze jakis minimalny zysk od nagrzewajacej sie polaci dachowej (prawde
mowiac nie wiem czy wystepuje zimą jakikolwiek zysk z tego tytulu - w lecie
jest olbrzymi). Zaleznie od temperatury zewnetrznej dostarczona energia
ogrzewa strych do takiej a nie innej temperatury. Ilosc dostarczona z dolu
jest dosyc stala skoro temperatura ponizej stropu takze jest stała. Nie
zapomnij o ewentualnych zyskach z komina - jesli nie docieplony to stryszek
takze nieco podgrzeje.

Natomiast ILE tej energii jest i czy warto docieplic strop - wg mnie z
powyzszyc wykresow nie mozna wyciagnac wnioskow w tych kwestiach. Jesli
ocieplenie stropu jest dokladne i dobrze wykonane to sciagnij jakis program
do obliczen oporow ciepnych przegrody czy audytu energetycznego - mozna
policzyc to dosyc dokladnie (kwestie ile ciepla ucieka przez strop).

Pozdrawiam

Kane

6. Data: 2009-01-16 10:55:20

Od: "wolim" <n...@t...pisz> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Usrobo" <u...@o...pl> napisał

> ale bardzo podobny kształt wykresu zew i wew wskazuje na to ze temperatura
> poniżej strychu (w pokojach) nie ma duzego wpływu na temp.

Źle rozumujesz. Podobny kształt wykresów wskazuje jedynie na to, że nie ma
docieplenia między strychem, a dworem.

Gdyby temperatura w pomieszczeniach mieszkalnych się mocno wahała, a
temperatura na strychu pozostawała bez zmian (przy stałej temperaturze na
zewnątrz oczywiście), to wtedy wskazywałoby to na fakt dobrej izolacji.

Btw, po co Ci takie dokładne pomiary temperatury na strychu, na zewnątrz i w
pokojach? Tak z ciekawości pytam... I w jaki sposób je mierzysz? Masz jakieś
termistory podłączone do komputera? To ciekawa sprawa, może sam bym coś
takiego zrobił ;)

Pozdrawiam,
/\/\\/\/

7. Data: 2009-01-16 11:05:46

Od: Usrobo <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

wolim pisze:
> [...]
> termistory podłączone do komputera? To ciekawa sprawa, może sam bym coś

kiedyś nie miałem co robić wiec kupiłem kilka termometrów opartych o
układ DS18B20, kosztują grosze a są dość dokładne
+
swerwer www+lstat

http://www.ds18b20.friko.pl/program.html

w tej chwili mam pomiar w 4 punktach
w salonie na dole
w sypialni na górze
na poddaszu (tam jest serwer)
no i na zewnątrz

z każdego miejsca na świecie moge sprawdzić jaka mam temp w domu
dodatkowo jeśli temp. przekroczy jakiś próg np 100st C
moge wyslać smsa do sąsiadów, rodziny i do mnie że coś jest nie tak,,
może pożar?

michal

Impregnacja drobnej mozaiki
Kredka na ścianie - da się usunąć?
Re: polskie a niemieckie srodki chemii gosp. (cd. z p.r.w.)
okna PCV i temperatura
Jak usunąć naklejki z okien?