Czy pożyczyć pieniądze?

1. Data: 2003-10-28 17:38:03

Temat: Czy pożyczyć pieniądze?
Od: "NelaBad" <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Mam dylemat - znajomy zwrócił się do mnie o pożyczkę 3500 na okres
miesiąca. Tak się składa, że teoretycznie mam takie pieniądze - na koncie
męża, który jest obecnie za granicą. Mogę nimi dysponować, ale ... No
właśnie - prośba była wyrażona sms-em /żadnej rozmowy wstępnej/, nie
widzieliśmy się kilka lat, mimo że wcześniej dobrze się znaliśmy. W wakacje,
mimo nawiązania kontaktu z mojej strony i prośby o spotkanie przy kawie, nie
doszło do niego /nie umówił się mimo podania ewentualnego terminu/.
Mieszkamy w różnych miastach, oddalonych od siebie kilkaset kilometrów.
Wspominam Go ciepło i sympatycznie, mamy dzieci w tym samym wieku. Nie
rozumiem tylko, dlaczego mnie zignorował w wakacje - dzisiaj prośba o
pożyczkę wydaje mi się dlatego właśnie nie na miejscu. Również dlatego, że
znajomy mojemu Mężowi nie najlepiej się kojarzy /dawny "rywal"/... Co
myślicie? Doradźcie coś. Czy najprościej powiedzieć prawdę - że to
"pieniądze Męża" /zarabiane przez Niego - w tym sensie; ja nie pracuję
obecnie/ i nie chcę z tego powodu rodzinnych nieprzyjemności? Czy
zaryzykować "po starej znajomości"? Pozdrawiam - Magnolia.

2. Data: 2003-10-28 18:36:09

Temat: Re: Czy pożyczyć pieniądze?
Od: "rena" <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "NelaBad" <m...@p...com> napisał w wiadomości

> Czy najprościej powiedzieć prawdę - że to
> "pieniądze Męża" /zarabiane przez Niego - w tym sensie; ja nie pracuję
> obecnie/ i nie chcę z tego powodu rodzinnych nieprzyjemności? Czy
> zaryzykować "po starej znajomości"?

ja osobiscie mam dosc rygorystyczne podejscie do pozyczania pieniedzy - nie
lubie pozyczac, zawsze takie prosby rozpatruje indywidualnie, ale z reguly
nie pozyczam. jak sama mam potrzebe, to ide do banku i od banku pozyczam.
robie wszystkie, zeby nie zadawac rodzinie, czy znajomym takich klopotliwych
pytan. czasy sa ciezkie i kazdy ciula ostatni grosz, mi jest glupio prosic o
jego pozyczenie.

sposob zapytania twojego kolegi jest dziwny - moze on wpadl w jakies
klopoty, jest zdesperowany i nie bedzie mial z czego oddac ci tych
pieniedzy? przemysl to i zawsze zanim pozyczysz zastanow sie, na ile to
skomplikuje twoje zycie, jak on ci nie odda tej kasy? z tego, co piszesz, to
moze dojsc nawet do kryzysu malzenskiego....

i absolutnie, ale to ABSOLUTNIE, jesli zdecydujesz sie nie pozyczac, nie
tlumacz sie, dlaczego, ze nie pracujesz, ze to pieniadze meza itd. ja
przynajmniej bym sie nie tlumaczyla, bo on moze zaczac wywierac nacisk i
presje - po co ci to.

3. Data: 2003-10-28 18:54:15

Od: Hanka Skwarczyńska <hanusia@[asio!]euler.matfiz.polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "NelaBad" <m...@p...com> napisał w wiadomości
> [...] Czy zaryzykować "po starej
> znajomości"?

IMHO - krótko i węzłowato: "przykro mi, to niemożliwe". Szczerze mówiąc
cała ta sytuacja mnie zadziwia.

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE

4. Data: 2003-10-28 19:02:42

Od: "MOLNARka" <g...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hanka Skwarczyńska" <hanusia@[asio!]euler.matfiz.polsl.gliwice.pl>
napisał

> IMHO - krótko i węzłowato: "przykro mi, to niemożliwe".

Najlepiej SMSem.

Pozdrawiam
MOLNARka

5. Data: 2003-10-28 19:13:30

Od: puchaty <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tue, 28 Oct 2003 18:38:03 +0100, na pl.soc.rodzina, NelaBad napisał(a):
> obecnie/ i nie chcę z tego powodu rodzinnych nieprzyjemności? Czy
> zaryzykować "po starej znajomości"? Pozdrawiam - Magnolia.

Nie pożyczyłbym. Od tego są banki.

puchaty

6. Data: 2003-10-28 19:40:40

Od: "Andrzej Poninski" <a...@g...pl.nospam> szukaj wiadomości tego autora

"NelaBad" <m...@p...com> wrote in message
> Mam dylemat - znajomy zwrócił się do mnie o pożyczkę 3500 na okres
> miesiąca. Tak się składa, że teoretycznie mam takie pieniądze - na koncie
> męża, który jest obecnie za granicą.

To jest żart czy poważnie zastanawiasz się nad pożyczeniem tych pieniędzy?
Chcesz "byłemu" pożyczać pieniądze zarobione przez męża? Nie rozumiem też
wywodu na temat spotkania: nie chciał się spotkać i tyle, teraz potrzebuje
pieniędzy i chce Cię wykorzystać, nic więcej. A jak nie odda? Co powiesz
mężowi??? Nie wtrącam się w Twoje małżeństwo, ale jakby moja żona się nad
takim czymś nawet przez chwilę zastanawiała, to byłbym rozczarowany i zły.
Nawet bym na tego sms`a nie odpowiadał...

Andrzej Poninski, Gliwice
mx[małpa]irc[kropek]pl pl.misc.samochody

7. Data: 2003-10-28 20:27:41

Od: Katarzyna Kulpa <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 28 Oct 2003 18:38:03 +0100, NelaBad <m...@p...com> wrote:
: Mam dylemat - znajomy zwrócił się do mnie o pożyczkę 3500 na okres
: miesiąca. Tak się składa, że teoretycznie mam takie pieniądze - na koncie
: męża, który jest obecnie za granicą. Mogę nimi dysponować, ale ...

bez konsultacji z mezem - na pewno nie.

kasica
--
"Lepsza w domu swiekra z zezem, niz tu jajko z majonezem"
- W.Szymborska

8. Data: 2003-10-28 20:38:53

Od: "Paulinka" <p...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "NelaBad" <m...@p...com> napisał w wiadomości

: Czy
: zaryzykować "po starej znajomości"? Pozdrawiam - Magnolia.

"Pożycz pieniądze swemu nieprzyjacielowi, a go pozyskasz. Pożycz je
przyjacielowi, a go stracisz." - Benjamin Franklin

Ja się pod tym podpisuję.

Pozdrawiam
Paulinka

9. Data: 2003-10-28 20:56:52

Od: Jakub Slocki <j...@s...net.nospam> szukaj wiadomości tego autora

Wyczytalem w <bnmgnp$8ck$1@news.polbox.pl>, ze
a...@g...pl.nospam twierdzi...
> [...]
|takim czymś nawet przez chwilę zastanawiała, to byłbym rozczarowany i zły.
|Nawet bym na tego sms`a nie odpowiadał...

1. Dziwne to troche. Pieniadze sa zarobione przez meza, ale nie jego
tylko ich - nie podejrzewam wspolnoty majatkowej.
2. Co z tego ze to byly? Czy jako byly jest gorszy? Teoretycznie taiego
kogos nawet lepiej sie zna niz "zwyklego" znajomego.
3. Moze nie chce jej wykorzystac, ale na pewno jest to dziwne ze teraz
sobie nagle o niej przypomnial, choc wczesniej nie mial czasu.
4. Co powie mezowi? Wydaje mi sie ze prawde.
5. Rozczarowany dlaczego? Ze mysli czy komus pomoc? czy dlatego ze to
byly a pieniadze "Twoje"?

Wg mnie nie powinna pozyczac, ale z powodu
- formy prosby
- oddalenia od pozyczajacego co nie ulatwi przy potencjalnych problemach
z oddawaniem
- interesownosci - pojawia sie w potrzebie, normalnie nie ma czasu.
- i jak juz pisali inni - bo od tego sa banki

--
K.
Support bacteria -- it's the only culture some people have!

10. Data: 2003-10-28 20:59:47

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "NelaBad" <m...@p...com> napisał w wiadomości
> właśnie - prośba była wyrażona sms-em /żadnej rozmowy wstępnej/,

Już tylko to jest argumentem, aby nie pożyczać.
Ja nie miałabym żadnych wątpliwości. A odmowę wyślij zgodnie z sugestią
MOLNARki - za pomocą sms.

--
Pozdr. Ewa

NIESPRAWIEDLIWI NAUCZYCIELE