Pralka koło wanny.

1. Data: 2002-04-09 10:30:49

Temat: Pralka koło wanny.
Od: "Tomek" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W jakiej odległości od wanny mogę postawić pralkę, aby być w zgodzie z
polskimi normami?
W projekcie łazienki mam ściankę przedzielającą te dwa urządzenia aby nie
było możliwości porażenia prądem podczas kąpieli. Ze ścianki tej chcę jednak
zrezygnować.
Prosiłbym o odpowiedź lub podanie linka do norm które to regulują.

Pozdrawiam

Tomek

1. Data: 2002-04-09 10:56:02

Temat: Re: Pralka koło wanny.
Od: "Jarek P." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomek" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> W jakiej odległości od wanny mogę postawić pralkę, aby być w zgodzie z
> polskimi normami?

Zapomnij o normach, postaw pralke nawet przy samej wannie, tylko po prostu
zadbaj o dobry stan instalacji (w tym wypadku pralka koniecznie uziemiona) i
nie masz sie czego obawiac.
Dwadziescia lat mieszkalem w domu, w ktorym stary Polar stal przy samej
wannie i zyje

J.

1. Data: 2002-04-09 11:12:08

Temat: Odp: Pralka koło wanny.
Od: "Tomek" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jarek P. <j...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a8uhd1$o6v$...@n...mch.sbs.de...

> [...]
> nie masz sie czego obawiac.
> Dwadziescia lat mieszkalem w domu, w ktorym stary Polar stal przy samej

Ja w tej chwili też tak mam to ustawione i jest OK, ale nowe mieszkanie ma
być przyjmowane dopiero przez gminę i dlatego spółdzielnia projekując
łazienkę postawiła między pralką a wanną ściankę, z której chcę zrezygnować
(ścianka wystaje do połowy łazienki :-( ) i chcę być jednocześnie OK z
normami.

Czekam więc na wypowiedź kogoś, kto wie co to jakie normy to regulują lub co
tam jest zapisane lub wie gdzie je znaleźć (najchętniej na sieci).

Tomek

1. Data: 2002-04-09 11:30:19

Od: Piotr Jankisz <p...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czekam więc na wypowiedź kogoś, kto wie co to jakie normy to regulują lub co
> tam jest zapisane lub wie gdzie je znaleźć (najchętniej na sieci).

W tej chwili na szybko nie znajdę, ale od wanny ( brodzika ) gniazdo
sieciowe może być ( zdaje się ) najblizej pół metra. Co wszakże nie
stanowi przeszkody, żeby do tego gniazdka wsadzić wtyczkę pralki i
ustawić ją koło wanny. Albo włączyć suszarkę i wrzucić do wanny :-(

P.J.

1. Data: 2002-04-09 11:50:34

Od: "Marcin" <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Gniazdko elektryczne minimum 60 cm od wanny licząc w poziomie (nie może być
nad wanną). Warto przetestować parametry uziemienia. Norma nie mówi o
ustawianiu urządzeń takich, jak pralka. Na czas odbioru mieszkania można ją
zresztą przesunąć choćby na środek łazienki (niektórzy tak lubią :-)
Marcin

1. Data: 2002-04-09 12:07:35

Od: Piotr Jankisz <p...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Na czas odbioru mieszkania można ją
> zresztą przesunąć choćby na środek łazienki (niektórzy tak lubią :-)

A co ma pralka do odbioru mieszkania ? Przecie może stać nawet na
balkonie :-)

P.J.

1. Data: 2002-04-09 12:59:46

Od: "Jarek P." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A co ma pralka do odbioru mieszkania ? Przecie może stać nawet na
> balkonie :-)

tez sie tak zastanawiam, przeciez to nie jest element staly

J.

1. Data: 2002-04-09 13:50:22

Temat: Re: Pralka koo wanny.
Od: "Karol" <a...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Grzegorz Szyszlo <z...@a...wbc.lublin.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@a...wbc.lublin.pl...

> Ja przy odbiorze mialem lazienke zupelnie pusta, rozprowadzona

Ale czy Wy piszecie o Waszym odbiorze mieszkania od wykonawcy?
Czy o takim odbierze jak pisze Tomek? Od gminy?
Widzial ktos, zeby "gmina" chodzila po kazdym mieszkaniu?
Ja znam sytuacje, ze gmina zrobila odbior osiedla, jak juz prawie wszyscy
dawno tam mieszkali :-)

Karol

1. Data: 2002-04-09 14:06:30

Od: Grzegorz Szyszlo <z...@a...wbc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek P. wrote:

> tez sie tak zastanawiam, przeciez to nie jest element staly

Ja przy odbiorze mialem lazienke zupelnie pusta, rozprowadzona
byla tylko elektryka i woda (kanalizacja nie). gniazdka w stosownej
odleglosci od miejsca gdzie miala byc wanna. i po odbiorze
reszte sam sobie robilem jak chcialem.

--
/===================================\ oOOo (C) Publikacja tego
\==============================================/ dziennikarskiej.

1. Data: 2002-04-09 14:21:33

Od: "Jarek P." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Karol" <a...@b...com> napisał w wiadomości

> Ja znam sytuacje, ze gmina zrobila odbior osiedla, jak juz prawie wszyscy
> dawno tam mieszkali :-)

Tak bylo u mnie. Gminy na oczy nie widzialem, mimo ze mieszkam juz od paru
miesiecy, po prostu gmina nie odbiera mieszkan, to pozostawia lokatorom,
gmina ocenia stan ogolny budynku oraz przyleglosci.

J.

piec kaflowy
Deska do WC
Meble kuchenne
Czyszczenie starej farby z balkonu
Przezroczysta szyba w kabinie natryskowej