Re: Czy pszyszłość jest zdeterminiowana?

From: qrt <...@i...jakis>
Newsgroups: pl.soc.religia,pl.misc.paranauki,pl.sci.psychologia
Subject: Re: Czy pszyszłość jest zdeterminiowana?
Date: Tue, 9 Apr 2013 16:58:06 +0200

Dnia Tue, 9 Apr 2013 06:16:14 -0500, Pszemol napisał(a):

> "qrt" <...@i...jakis> wrote in message

> Jak zatem rozumiesz słowo "los"? słowo "przeznaczenie"?
> Jeśli człowiek ma wolność wyboru to nie ma czegoś takiego jak jeden
> jedyny los który jest człowiekowi "przypisany" gdzieś przez kogoś...
> Nie może istnieć nic takiego.
> Wiara w los/przeznaczenie/powołanie jest FUNDAMENTALNIE SPRZECZNA
> z wiarą w wolną wolę.

to ze wierzenia religijne mogą być na bakier z logiką jest zupełnie
oczywiste i tutaj w zasadzie nie ma co dyskutować.
To jest poprostu wiara. Chceściajnie twierdzą ze mają "wolną wolę" wiec
dośc zabawne jest gdy ktoś kto nie podziela ich przkonań twierdzi ze sie
mylą.
Wiara nie jest weryfikowalna i w gruncie rzeczy nie podlega analizie
logicznej z samej swej natury. skro twierdą ze mają, to widać tak uważają,
jest to cześć ich systemu i tyle. O ewentualnych sprzecznościach lepiej
rozmawiać z teologami biegłymi w chrześcijańskiej folozofi. Ja takowym nie
jestem wiec raczej wątku nie będe ciągnął :)

Wiekszy IMO jest za to problem gdy ktoś podpierając sie autorytetem nauki,
tudzież racjonalizmem, wygłasza twierdzenia o świecie które nie mają w
żadnych głebszych podstaw poza hipotezami, czy niezwerfikowanymi teoriami.
Głosi wówczas swoje własne wierzenia pod płaszczykiem racjonalnej nauki.