Re: Czy pszyszłość jest zdeterminiowana?

From: "Stokrotka" <o...@g...pl>
Newsgroups: pl.soc.religia,pl.misc.paranauki,pl.sci.psychologia
Subject: Re: Czy pszyszłość jest zdeterminiowana?
Date: Tue, 9 Apr 2013 17:54:00 +0200

> Jest zasadnicza różnica w twierdzeniu że nasza przyszłość jest
> zdeterminowana
> zewnętrznie przez nasze otoczenie a twierdzeniu że razem z innymi ludźmi
> tą przyszłość wspólnie tworzymy, kształtujemy wpływając na nią naszymi
> decyzjami, działaniami, świadomymi i kierunkowymi zmianami otoczenia...
> W pierwszym przypadku jesteśmy niewolnikami którzy jak barany mogą tylko
> wykonywać rozkazy i iść do rzeźni jak się podtuczą odpowiednio, w drugim
> przypadku jesteśmy mocnymi agentami pełnymi potencjału do zmiany własnego
> [...]

Ktoś z nas nie rozumie słowa "determinizm".
Ja je rozumiem jako nieodwołalne zdażenie w pszyszłości.

Wpływanie na swoją pszyszłość w sensie kształtowania swojego otoczenia
wydaje i oczywista, i spszeczne z determinizmem. Faktycznie o tym
dyskutujemy i nie rozumiem tego.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)