Czy świnka w wieku 28lat jest niebezpieczna ?

1. Data: 2004-02-23 11:41:08

Temat: Czy świnka w wieku 28lat jest niebezpieczna ?
Od: "/// Kaszpir ///" <u...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

Mam 28lat i jak dotąd nie miałem ani różyczki ani świnki. Jedynie na co
chorowałem to ospa wietrzna , angina i grypa. i to wszystkie choroby jakie
miałem przez 28lat ...

Teraz uslyszałem że bardzo niebezpiecznie jest zachorowac w tym wieku na
choroby wieku dziecięcego (różyczka , świnka) bo może skończyć się to
niepłodnością , a nie ukrywam że planuje załozyć w przyszłości rodzinę i
mieć dzieci :)

przez wiele lat się cieszyłem że byłem tak zdrowy i nie podatny na żaden
choroby (nawet przy masowych zachorowaniach na świnke i różyczkę). Teraz
martwię się bo nie wiem czy te choroby mnie nie dopadną któregoś dnia ...

I teraz pytanie. Czy przejmować się tym tematem i kupić jakąś szczepionkę
która zabezpieczy mnie przed świnką i różyczką i przed objawami
(bezpłodność) , czy może dać sobie spokój i liczyć że nie zarażę się nigdy i
że jak przez tyle lat się nie zaraziłem to i także teraz nic mi się nie
stanie ...

Czy takie szczepionki są jednorazowe (tzn czy szczepi się raz w życiu i
osiąga się 100% odpornośc) i czy dają 100% gwarancję nie zachorowania na
świnkę i różyczkę ?

Dzięki.

2. Data: 2004-02-23 12:55:25

Temat: Re: Czy świnka w wieku 28lat jest niebezpieczna ?
Od: "kffiat" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Swinka może być niebezpieczna o tyle, że przechorowanie świnki w poźniejszym
wieku moze doprowadzić do niepłodności.

czego wcale nie życzę :-)

Kffiat

3. Data: 2004-02-23 13:20:46

Od: "K" <konrad-w(usunto)@hot.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "/// Kaszpir ///" <u...@s...pl> napisał w
wiadomości news:c1cott$pa8$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
> że jak przez tyle lat się nie zaraziłem to i także teraz nic mi się nie

Zaszczep sie. Kosztuje chyba ze 30 zl. Ja tez nie przechodzilem swinki i sie
kilka lat temu zaszczepilem.

K.

Klucie w okolicy serca
dlaczego kadm jest toksyczny a miedz nie?
Złamany nos - HELP
Szukam dobrego okulisty
Szukam dobrego stomatologa?