Czy tabletka antykoncepcyjna powoduje poronienie???

1. Data: 2003-02-09 11:02:58

Temat: Czy tabletka antykoncepcyjna powoduje poronienie???
Od: "Grunia" <<usun>grunia28@o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,

Przeczytalam na jednym z forow o ciazy, ze tabletki antykoncepcyjne
dzialaja wczesnoporonnie. Czy to prawda? Stosuje doustne leki
antykoncepcyjne od kilku lat i nie wiem teraz czy to oznacza, ze powoduje u
siebie poronienia? Czy to, ze jak pisze w ulotce producent - srodek
uniemozliwia implantacje zarodka w macicy - to dzialanie wczesnoporonne???
Co o tym sadzicie??
Pozdrawiam
Grazyna

2. Data: 2003-02-09 14:06:21

Od: "ohlala" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie! Za poronienie uważa się złuszczenie zarodka już zagnieżdzonego w
macicy. Więc jeśli do implantacji nie dochodzi to nie można nazwać tego
poronieniem...

Nawet Postinor i tego typu farmaceutyki nie są pigułkami wczesnoporonnymi,
tylko środkami antykoncepcji "po". W Polsce, z tego co wiem, leki
wczesnoporonne nie są dostępne w aptekach...

Pozdrawiam

3. Data: 2003-02-09 15:01:41

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ohlala" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> Nawet Postinor i tego typu farmaceutyki nie są pigułkami wczesnoporonnymi

Najpierw się upewnij, a potem pisz. Wrzuć w wyszukiwarkę hasło"postinor" i
doczytaj do końca.

Ewa

4. Data: 2003-02-09 16:22:16

Od: "ohlala" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Widzisz, moja droga, obecnie zmieniło się podejście lekarzy do pojęcia
środków wczesnoporonnych. Tak jak mówiłam, jeśli zapłodnione jajo nie zdąży
się zagnieździć w macicy i zostanie słuszczone w procesie menstruacji nie
jest to poronienie. A w opisach postinoru wyrażnie napisane jest, że:
"utrudnia zagnieżdżenie zapłodnionej komórce jajowej". Nie wiem, czy wiesz,
że ok 50% zapłodnionych komórek jajowych jest samoczynnie złuszczanych w
trakcie menstruacji przez sam ogranizm kobiety - czy jest to poronienie???

5. Data: 2003-02-09 17:16:03

Od: "mysza" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie wiem, czy wiesz,
> że ok 50% zapłodnionych komórek jajowych jest samoczynnie złuszczanych w
> trakcie menstruacji przez sam ogranizm kobiety - czy jest to poronienie???

To prawda z tymi 50%, ale to jest poronienie. A Twoim zdaniem nie?!
Menstruacja występuje po ok. 14 dniach od owulacji, a zagnieżdżanie
zapłodnionej komórki jajowej zaczyna się po ok. 6 dniach od zapłodnienia.
Poszukaj sobie definicji słowa poronienie. To że 50% zapłodnionych komórek
jest usuwanych w trakcie menstruacji nie zmienia definicji słowa poronienie.
Kasia

6. Data: 2003-02-09 22:27:30

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Widzisz, moja droga, obecnie zmieniło się podejście lekarzy do pojęcia
> środków wczesnoporonnych.

W takim razie chyba będę zmuszona do zmiany lekarza, on jakieś konserwatywne
podejście do rzeczy prezentuje........

Ewa

7. Data: 2003-02-10 07:26:04

Od: Mała Mi <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ohlala" napisała ...

> Widzisz, moja droga, obecnie zmieniło się podejście lekarzy do pojęcia
> środków wczesnoporonnych.

Podejście się nie zmieniło. Jedynie nazewnictwo.
To co było środkiem wczesnoporonnym zaczęło
być nazywane antykoncepcją "po".
Lepiej brzmi, ale nic nie zmienia.

> jeśli zapłodnione jajo nie zdąży
> się zagnieździć w macicy i zostanie słuszczone w procesie menstruacji nie
> jest to poronienie.

A niby co ???

> ok 50% zapłodnionych komórek jajowych jest samoczynnie złuszczanych w
> trakcie menstruacji przez sam ogranizm kobiety - czy jest to poronienie???

Owszem.
Jeżeli doszło do zapłodnienia, to są już tylko dwie możliwości -
albo za czas jakiś urodzi się dziecko albo dojdzie do poronienia.

Postinor nie zawsze jest środkiem wczesnoporonnym,
ponieważ nie każde "pęknięcie prezerwatywy" kończy się
zapłodnieniem. W sumie to częściej nie niż tak.
Ale jeżeli do niego doszło, to żeby nie rozwinęła się ciąża,
musi nastapić poronienie - wczesne lub późne,
samoistne lub sztuczne, ale zawsze poronienie.

Mała Mi

8. Data: 2003-02-10 08:05:45

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mała Mi" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Podejście się nie zmieniło. Jedynie nazewnictwo.
> To co było środkiem wczesnoporonnym zaczęło
> być nazywane antykoncepcją "po".
> Lepiej brzmi, ale nic nie zmienia.

Ale milej dla ucha;)
Poprawność polityczna;)

Ewa

9. Data: 2003-02-10 14:10:12

Od: dradam <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 10 Feb 2003 08:26:04 +0100, Ma?a Mi <p...@p...onet.pl>
wrote:

>U?ytkownik "ohlala" napisa?a ...

>Podej?cie si? nie zmieni?o. Jedynie nazewnictwo.
>To co by?o ?rodkiem wczesnoporonnym zacz??o
>by? nazywane antykoncepcj? "po".
>Lepiej brzmi, ale nic nie zmienia.

Niestety nie jest to prawda.

Srodki wczesnoporonne (jako klasa) nadal istnieja i sa na swiecie
uzywane.

Poniewaz korespondentki o nich moze nie wiedza, wiec w dyskusji miedzy
nimi powstaje nowa pomysl, ze "morning after pill" jest
wczesnoporonna.

Na marginesie warto zauwazyc, ze srodki wczesno-poronne rzeczywiscie
powoduja poronienie, to znaczy dzialaja na juz wszczepione w sluzowke
zaplodnione jajo (obojetne jak ktos bedzie chcial je nazwac) .

Srodki te nie sa dopuszczone do obrotu w Polsce, wiec nie bede sie
zajmowal ich nazwami.

>A niby co ???

>Owszem.
>Je?eli dosz?o do zap?odnienia, to s? ju? tylko dwie mo?liwo?ci -
>albo za czas jaki? urodzi si? dziecko albo dojdzie do poronienia.
>
>Postinor nie zawsze jest ?rodkiem wczesnoporonnym,
>poniewa? nie ka?de "p?kni?cie prezerwatywy" ko?czy si?
>zap?odnieniem. W sumie to cz??ciej nie ni? tak.
>Ale je?eli do niego dosz?o, to ?eby nie rozwin??a si? ci??a,
>musi nastapi? poronienie - wczesne lub pó?ne,
>samoistne lub sztuczne, ale zawsze poronienie.

Poronic mozna jedynie wszczepiony produkt zaplodnienia. Jezeli do
takiego wszczepienia nie dojdzie = to i ciazy nie ma. Takie
nazywnictwo obowiazuje od ladnych paru setek lat w medycynie.

Wbrew poboznym zyczeniom niektorych kol religijnych, ktore cechy
"ciazy" przypisuja wlasnie juz zaplodnionemu jaju.

Opracowanie technologii "morning after" ( w tym YUZPE) znacnie
pokrzyzowalo myslenie kol religijnych, zwiazanych z kosciolem RC. No
bo jest zaplodnione jajo, ale nie ma ciazy. Wiec wymyslono, ze ciaza
jest to juz zaplodnione jajo. Co w gruncie rzeczy prowadzi do takiego
nonsensu jak na przyklad koniecznosc uzywania okreslenia "ciazarna
probowka" itp. Jak wiadomo w tej koncepcji probowka (szklana) moze byc
ciezarna nawet przez 3-4 dni. MNie osobiscie ciezko przychodzi
zwracanie sie do niej "mamusiu".

No, ale jak konsekwencja to konsekwencja.

Pozdrawiam

dradam

10. Data: 2003-02-10 18:12:31

Od: Mała Mi <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dradam" napisał ...

> Poronic mozna jedynie wszczepiony produkt zaplodnienia. Jezeli do
> takiego wszczepienia nie dojdzie = to i ciazy nie ma.

To jak w takim razie nazywa się wydalenie zapłodnionej komórki,
która się jeszcze nie wszczepiła ?
A żeby było jeszcze trudniej, to ...
Dlaczego ciążę pozamaciczną nazywamy ciążą - przecież
do wszczepienia w śluzówkę macicy nie doszło?
Nie mam absolutnie ochoty na dyskusję moralno-światopogladową
(więc postaraj się w nią nie wpadać), interesuje mnie po prostu
kwestia nazewnictwa.

Pozdrawiam !
Mała Mi

Taki artykulik- ciekawostka