Czy ten dom jest ok ???

11. Data: 2010-03-17 21:10:20

Temat: Re: Czy ten dom jest ok ???
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 17 Mar 2010 10:02:37 +0100, krys napisał(a):

> Szambo - czyli brak perspektyw na wodociąg i kanalizację w przyszłości.

> Nieprawda. Zależy od gminy i motywacji mieszkańców.

"Brak możliwości oczyszczalnie ekologicznej (tak mi
powiedział właściciel)."
Wiesz, co to oznacza? - że nie będzie wodociągu, ponieważ tzw lokalne
wodociągi mają unijny wymóg posiadania takowej. A "brak możliwości" takowej
oznacza, ze sa ku temu trwałe przeszkody, może to być niesprzyjające
ukształtowanie terenu, posadowienie warstw wodonośnych itp. Laik moze się i
nabierze, że szambo to taki po prostu mały szczególik, a kto się orientuje,
dopatrzy się całej pajęczyny faktów i powiązań przyczynowych.

> Zamarznąć to może co najwyżej zbyt płytko zakopana rura
> odpływowa.

A kto stwierdzi, że jest dostatecznie głęboko zakopana? - jeśli są
ekspertyzy głębokości przemarzania gruntu, to wspaniale, ale jeśli nie ma?

--

Ikselka.

12. Data: 2010-03-17 21:28:51

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"XL" <i...@g...pl> wrote in message

> [...]
>
> A kto stwierdzi, że jest dostatecznie głęboko zakopana? - jeśli są
> ekspertyzy głębokości przemarzania gruntu, to wspaniale, ale jeśli nie ma?

Każda gmina ma referat budowlany i tam mają wszystkie dane potrzebne do
projektu.

13. Data: 2010-03-17 21:30:48

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"XL" <i...@g...pl> wrote in message

> Brak kanalizacji i niska cena mogą być uwarunkowane przyczynami ukrytymi,
> np obniżenie terenu i okresowe podtopienia, a tego ostatniego nikt nie
> zdradzi, zwłaszcza inwestor/właściciel dzialek.

Wystarczy pooglądać wiosną (i do jesieni) roślinność i ewentualne porzucone
na brzegach suche nanosy gałęzi.

14. Data: 2010-03-17 22:12:44

Od: "emarcin" <e...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> A kto stwierdzi, że jest dostatecznie głęboko zakopana? - jeśli są
> ekspertyzy głębokości przemarzania gruntu, to wspaniale, ale jeśli nie ma?

Coś mi się wydaje, że w tzw międzyczasie internet wynaleźli .
Google.
Hasło: głębokość przemarzania.
Na pierwszej pozycji jak byk:
http://www.muratordom.pl/budowa-i-remont/fundamenty/
glebokosc-przemarzania,7195_4987.htm

Pozdrawiam emarcin

15. Data: 2010-03-17 22:15:41

Od: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Generuje, zwłaszcza w upały. Tylko szambo z oczyszczalnią ekologiczną nie
> generuje.
> --
Wystarczy do zwykłego szamba wrzucić tabletkę i po kłopocie.

Druid29

16. Data: 2010-03-18 08:17:02

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

XL wrote:

> "Brak możliwości oczyszczalnie ekologicznej (tak mi
> powiedział właściciel)."
> Wiesz, co to oznacza?

Na przykład to, że działka położona jest na terenie "Natura 2000", albo
podobnym.

> - że nie będzie wodociągu, ponieważ tzw lokalne
> wodociągi mają unijny wymóg posiadania takowej.

Mamy wodociągi w całej gminie. Do gminnej oczyszczalni podłączone są tylko
najbliższe miastu osiedla. Nie twierdź więc kategorycznie czegoś, o czym nie
masz pojęcia.

> A kto stwierdzi, że jest dostatecznie głęboko zakopana? - jeśli są
> ekspertyzy głębokości przemarzania gruntu, to wspaniale, ale jeśli nie ma?

Na tej zaszadzie może zamarznąc również rura odprowadzajaca scieki do
kanalizacji. Ty twierdziłaś, że _szambo_ zamarza.
J.

17. Data: 2010-03-18 08:31:03

Od: hephalump <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Druid29 pisze:

> Wystarczy do zwykłego szamba wrzucić tabletkę i po kłopocie.

Od 2 lat mieszkam w domu podłączonym do szamba, nie wrzucam żadnych
'tabletek", a szambo nie śmierdzi, nie zamarza i jeszcze się nie zdarzył
by się przelało.

Porady:
- szambo musi mieć swoją wentylację,
- pogłoski o zamarzaniu ścieków możesz puścić między bajki,
- do zbiornika trzeba czasem zaglądać i sprawdzać stopień zapełnienia,
- z wywozem nieczystości nie czekać na ostatni moment, zwłaszcza przed
świętami.

--
<<śmierć wegetarianom>>
to powiedział *hephalump*

18. Data: 2010-03-18 08:33:04

Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 17 Mar 2010 00:28:05 -0700 (PDT), kaszpir napisał(a):
> Patrząc na rachunek za mieszkanie nie zużywamy zbyt dużo wody a co za
> tym idzie ścieków.
> Obydwoje z żoną pracujemy i jesteśmy w domu wieczorem. Do tego staramy
> się oszczędnie zużywać wodę.

A na licznik wody patrzyłeś? Bo woda jest względnie tania i niskie rachunki
za nią niekoniecznie wiążą się z naprawdę małym zużyciem :) 8 tys. litrów to
naprawdę bardzo mało...

[...]

> Zastanawiamy się jednak nad lokalizacją.
> Jest ona ładna (lasy) ale jeśli chodzi o infranstrukturę to jest
> tragedia (sklep - 1,5km , szkoła 7,5km , dojazd - tylko PKS i itd).
> Jako że mamy dwójkę dzieci nie wiem co się zacznie jak zaczną chodzić
> do szkoły ...

I to jest główny argument przeciwko. Mieszkanie na wsi to jest fajne jak
człowiek jest do tego przyzwyczajony i najlepiej ma odchowane dzieci ;)
To, że szkoła jest 7.5km od domu to nic nie znaczy - skąd pewność że
poziom tej szkoły w ogóle będzie dla Was zadowalający? A potem gimnazjum,
liceum - masakra z zabawą w taksówkarza, i to jeszcze zsynchronizowana z
dojazdami obojga rodziców do pracy. Jeśli masz jedno auto to nie licz na
to że obędziesz się bez zakupu drugiego :)
Spory problem np. ze znalezieniem niani dla maluchów.
Wizyty znajomych i u znajomych: zamiast kilka na miesiąc - kilka na rok,
a nowi sąsiedzi niekoniecznie będą chętni na bratanie się...
Gdy coś się stanie albo choćby dziecko zachoruje - dłuuuugie czekanie
na karetkę, wielkie odległości od szpitali czy przychodni, nie mówiąc
o specjalistycznych badaniach.

Oczywiście - życie na wsi ma swoje zalety. Ale jakoś nie bardzo widzę by
przy dzieciach mogły one w jakikolwiek sposób zrekompensować wady.

Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

19. Data: 2010-03-18 09:23:39

Od: "jarmiel" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Na podstawie kilkuletniej praktyki: za mało jest tu powierzchni
gospodarczej. Rozważ przynajmniej powiększenie garażu do obrysu domu. A
także zrobienie strychu nad garażem.
Niby jest kotłownia, ale piec na ekogroszek jest dośc duży a jeszcz zasobnik
ciepłej wody
rury itd. Z drugiej strony jest komunikacja więc w sumie niewiele więcej
będziesz w stanie tam zmieścić.
A przecież potrzebujesz miejsca na kosiarki, grabie szpadle, myjki, opony
zimowe/letnie i masę innych rzeczy.
Przydało by się miejsce typu warszatcik. No i na zapas paliwa.
Zapewniam Cię, że przestrzeni gospodarczej brakuje najbardziej.
U mnie w garażu samochów nie stał od dawna.

Jarek

20. Data: 2010-03-18 12:45:27

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 17 Mar 2010 22:28:51 +0100, Panslavista napisał(a):

> "XL" <i...@g...pl> wrote in message

> Każda gmina ma referat budowlany i tam mają wszystkie dane potrzebne do
> projektu.

Dlatego trzeba osobiście tam zajrzeć i zaządać do nich dostępu.
--

Ikselka.

Jaki duzy kwiat do salonu?
co to za zawór