Czy to prawda, że płytki PCV są rakotwórcze?, A wykładzina z tworzywa ?

1. Data: 2005-05-05 11:39:34

Temat: Czy to prawda, że płytki PCV są rakotwórcze?, A wykładzina z tworzywa ?
Od: "Stokrotka" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy to prawda, że płytki PCV, standardowe wyposarzenie mieszkań w blokach z lat
80-ątych, są rakotwórcze?
Czy zawierają domieszki azbestu, żeby się trudniej paliły?
Czy są szkodliwe tylko przy ścieraniu się (np. gdy się po nich chodzi)?
Czy rówież gdy są dostępne, ale nie ścierane (np. pod szafą lub innym meblem)?
Czy jest sens przykrywać je wykładziną z tworzywa? czy ono może jest jeszcze
gorsze?

(dywany, panele i parkiet - odpadają, ze względu na właściwości alergiczne)

2. Data: 2005-05-05 21:01:22

Od: b...@g...pl (gimsat) szukaj wiadomości tego autora

Płytki PVC produkowane w tym okresie mogły zawierać pewną ilość
rakotwórczego monomeru chlorku winylu. Własności tego polimeru były takie że
np po roku eksploatacji ilość tego monomeru mogła zmniejszyć się
asymptotycznie do zera, co nie stwarza obecnie żadnego zagrożenia
zdrowotnego.
O dodatku azbestu do płytek PVC nic mi nie wiadomo. W jakim celu byłby
dodawany? W zastosowaniu do pomieszczeń brak jest zupełny w takim
kompozycie sensu technologicznego.
Branis

3. Data: 2005-05-06 14:30:58

http://hermes.umcs.lublin.pl/users/anna/slowszko.htm
"PCW (PVC) - polichlorek winylu, wydziela chlorek winylu, szczególnie, kiedy
produkt jest nowy. Chlorek winylu jest rakotwórczy, mutagenny i może
spowodować suchość błon śluzowych, odrętwienie palców, bóle brzucha,
zapalenie wątroby, niestrawność, chroniczny bronchit, wrzody, chorobę
Raynauda i skórne reakcje alergiczne."

Iwona
/ Właściwością człowieka jest błądzić, głupiego - w błędzie trwać / Cyceron

4. Data: 2005-05-07 12:28:03

Od: b...@g...pl (gimsat) szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> oddziaływania zależy- tak jak w przypadku innych substancji toksycznych-
> od odporności organizmu. Znam ludzi którzy pracowali w Zakładach
> Azotowych w Tarnowie i nadal ciesza się dobrym zdrowiem - pomimo tego, że
> mieli kontakt przez kilka godzin dziennie, kilkanaście lat przy
> reaktorach polimeryzacji PVC, gdzie ilość chlorku winylu przekraczała
> nieraz 200 ppm. Ale są też odnotowane w literaturze bardzo sporadyczne
> przypadki nowotworów watrąby u ludzi którzy mieli dość długotrwały
> kontakt ( chodzi o stężenia powyżej 100 ppm) z chlorkiem winylu przy
Natomiast uważam, iż istotne zagrożenie toksyczne mogłoby by wystąpić
wówczas gdyby wykładzina lub płytki PVC zawierała azbest. Sam PVC zaliczany
jest do tworzyw trudnopalnych i wydaje się mało prawdopodobne aby do
zmniejszenia palności potrzebny był dodatek azbestu. Jednak podobno w
czasach wczesnego PRL - kiedy była moda na azbest, produkowano takie
płytki. Dlatego też w tym konkretnym przypadku należałoby zidentyfikować czy
płytki PVC nie zawieraja azbestu...Analiza taka jest stosunkowa prosta i
może ją wykonać wiele podstawowych placówek badawczych i sanitarnych.Życzę
pierwszemu autorowi w/w postu wyjaśnienia istotnego zagrożenia i rozwiania
obaw.

Pozdrawiam
Branis

5. Data: 2005-05-08 11:26:31

Od: "stokrotka" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

A gdzie i za ile można zrobić taką analizę w okolicach Warszawy?

6. Data: 2005-05-09 21:04:22

Od: b...@g...pl (gimsat) szukaj wiadomości tego autora

Najlepiej spróbować zlecić takie badanie na ewentualną zawartość azbestu do
Instytutu Techniki Budowlanej w Warszawie(dokładne namiary strona
www.itb.pl)

>A gdzie i za ile można zrobić taką analizę w okolicach Warszawy?

Nadciśnienie - zaniepokojony jestem
ile kosztuje cukrzyca?
Uczulenie na propolis
Informatyk i wzrok