Czy tusz do drularek zawiera zwiazki olowiu ?

1. Data: 2007-07-26 19:12:06

Temat: Czy tusz do drularek zawiera zwiazki olowiu ?
Od: "Slawek Bednarek" <b...@p...e-wro.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
moze ktos z szanownych grupowiczow prientuje sie czy tusze do drukarek
ztramentowych zawieraja zwiazki olowiu, ktore moga byc szkodliwe ?
Ciekaw jestem tez, czy mozna oznaczyc olow w organizmie na podstawie badania
moczu, czy tez konieczne jest baanie krwi ?
Z gory dziekuje i pozdrawiam
S.

2. Data: 2007-07-27 07:29:37

Temat: Re: Czy tusz do drularek zawiera zwiazki olowiu ?
Od: bynio <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Barwniki i pigmenty na bazie o owiu by y dawniej (nie wiem jak teraz)
u ywane do farb drukarskich z tym, e raczej chodzi o o kolor czerwony
lub bia y. St d drukarze miewali o owic . Równie z powodu sta ego
kontaktu z czcionkami drukarskimi odlewanymi na bazie stopów z du
zawarto ci o owiu. W sk adzie chemicznym markowych tuszy do drukarek
trudno znale zwi zki o owiu ale nikt si tym specjalnie nie chwali
wiec do ko ca nie mozna byc pewnym.

3. Data: 2007-07-27 09:48:24

Od: "Slawek Bednarek" <b...@p...e-wro.pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

Dziekuje bardzo za odpwiedz ...poki co nigdzie nie udalo mi sie znalezc
informacji jakie zwiazki chemiczne wchodza w sklad tuszy, ale to chyba nie
dziwne, gdyz jak slusznie zauwazyles producenci niechetnie ujawniaja
informacje
Pzdr

4. Data: 2007-07-27 10:11:05

Od: "Andrzej B" <t...@u...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Slawek Bednarek" <b...@p...e-wro.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Ciekaw jestem tez, czy mozna oznaczyc olow w organizmie na podstawie
> badania moczu, czy tez konieczne jest baanie krwi ?

Generalnie nie zwierają.
Obecne amerykańskie przepisy ( szczególnie ostre stanu Kalifornia) nakazują
umieszczanie ostrzeżenia przy zwartości nawet minimalnych ilości ołowiu,
gdyż w Ameryka jest szczególnie wyczulona na ołów. Tam nawet ze względów
marketingowych umieszczane są informacje o jego braku. A np. części
elektroniczne czy przemysłowe w specyfikacji czy informacji o
bezpieczeństwie mają jako jeden z pierwszych punktów info o zawartości Pb.
W dokumentach przy zakupie domu wybudowanego przed 1978r musi być
oświadczenie kupującego o tym, że powinien zrobić badanie na zawartość
ołowiu i takie zrobił lub świadomie zrezygnował, później wyszły już ostre
przepisy dotyczące Pb, między innymi zakazujące stosowania związku ołowiu
jako dodatku do farb itp. To samo dotyczy pleśni i gazu Radon nota bene,
który w Polsce jest całkowicie ignorowany jako zagrożenie dla społeczeństwa
a sprawa z jego mierzeniem i stosowaniem norm dopuszczalnych zakrawa na
kpiny. Cały teren stanów jest opomiarowany i sa mapy orientacyjnego
uwalniania się tego gazu do budynków z gleby w poszczególnych rejonach, a
pojedynczy test kosztuje kilkanaście dolarów urządzenie do ciągłego
monitoringu kosztuje trochę ponad 100$ , w każdym dużym sklepie budowlanym
są urządzenia, schematy, poradniki jak zrobić prostą instalację do
zabezpieczającą przed dostawaniem sie do budunku Radonu lub jego
oprowadzaniem. Dla przykładu nie ma takiego miejsca w stanach gdzie ten gaz
się nie wydobywa inna kwestia to określenie jego stężenia jako
niebezpieczne, w Polsce naukowcy boja się nawet poruszać tego tematu i
formułują ogólnikowe zwroty o rejonach największego zagrożenia a prawda taka
jest, że tam stężenie w piwnicach według norm amerykańskich jest poza skalą
nie mówiąc o normach zbliżonych do dopuszczalnych. W Polsce ludzie nie
wiedzą nawet , że takie zagrożenie istnieje o jesteśmy nim tak samo
dotknięci. Chociaż pojawiło się ostatnio więcej publikacji i na szybko
znaleziona ulotka o radonie która stwierdza, że statystycznie 54%
całkowitego promieniowania przyjmowanego przez Polaka pochodzi z Radonu ale
to średnia więc warto chyba się zapoznać z tym tematem
http://www.ifj.edu.pl/dept/no5/nz54/lpn/pdf/Rn_brosz
ura.pdf

Ale to było odbiegnięcie od tematu ołowiu.

Ciekawostką jest to, że po wycofanie dodatków ołowiu w USA z benzyn w
latach siedemdziesiątych i całkowity jej zakaz sprzedaży w latach 80 ( w
Polsce i UE zakaz wprowadzono dopiero w 2005 a do tego czasu zmniejszono 10
krotnie zawartość tych związków ! ) stwierdzono zmniejszenie o 78%
zawartości ołowiu w krwi obywateli USA w okresie od1978 -1991. Niestety w
Polsce stanem zdrowia obywateli się nikt nie zajmuje i nawet lepiej nie
robić niektórych badań na szerszą skalę bo jest tyle innych ważnych spraw
nurtujących społeczeństwo więc nie ma co zwracać im tym głowy. Jak ludzie
nie wiedzą to się nie martwią.
Początkowo porównując życie w Polsce a w USA spostrzegłem że w Stanach nie
ma tyle informacji profilaktycznych co u nas nie ma dyskusji w TV i myślałem
że u nas sie o to dbało, ale okazuje się że wiele tematów w Polsce to tylko
dyskusje nie poparte działaniami tylko "pogadanki" pokazujące że "czuwamy i
wiemy" o potencjalnym zagrożeniu usypiające naszą czujność. Typowym
przykładem jest woda pitna i sposób jej uzdatniania, który chyba się w
Polsce nie zmienił od 100 lat. w stanach w niektórych rejonach nie stosuje
się wcale chloru do jej uzdatniania ( na rzecz innych metod) a powszechne
dodawanie związków aluminium do jej uzdatniania w Polsce zaopatruje nas w
potężną dawkę tego metalu na całe życie, który teraz jest wiązany z
niektórymi chorobami układu nerwowego. Woda pitna powinna być wodą PITNĄ i
nie powinniśmy się jej obawiać pić z kranu bez przegotowania i tak można
zrobić, i tak jest, że dzieci piją ją w szkołach z specjalnych poidełek,
które w miastach gdzie jest czysta można spotkać wszędzie w biurowcach,
szpitalach, obiektach sportowych, parkach no i szkołach. Po początkowym
zainwestowaniu pieniędzy ostateczny koszt końcowego produktu jest czesto
niższy niż w Polsce tak samo dotyczy to ceny energi elektrycznej, benzyny
czy gazu jakoś można to robić taniej może dlatego że decyzje nie są
podejmowane przez polityków a przez fachowców.
W amerykańskich sklepach prawie się nie sprzedaje wód mineralnych większość
sprzedawanej butelkowanej wody to woda dodatkowo filtrowana czy uzdatniana w
naszym pojecie to chyba tzw. "stołowa" bo nawet nie zawsze źródlana nie
wspominając o mineralnej, która jest znacznie droższa i specjalnie
eksponowana najczęściej zresztą importowana z Europy.

Podsumowując bardziej szkodliwy od tuszu jest toner w drukarkach laserowych
i kserokopiarkach zawierający do niedawna pewne związki mogące wywoływać
raka nie wiem czy obecnie dalej stosowane.

Pozdrowienia A.

5. Data: 2007-07-28 21:42:30

Od: "Slawek Bednarek" <b...@p...e-wro.pl> szukaj wiadomości tego autora

Serdecznie dziekuje, za tak rzeczowa porcje informacji
Pozdrawiam
S.

helicobacter pyroli
EEG - gdzie najlepiej?
Re: Cienkie nadgarstki
"Niedobory wit.D mogą podwyższać ciśnienie krwi"
Stan po eradykacji helicobacter pylori