Czy w cywilizacji jest miejsce dla dzieci?

41. Data: 2009-06-25 22:02:53

Temat: Re: Czy w cywilizacji jest miejsce dla dzieci?
Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Saulo" <s...@l...po> napisał w wiadomości
news:h20qch$95e$1@news.onet.pl...
> Chiron <e...@o...eu>
>
> [...]
>
> http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80269,67588
05,Matka_wazacego_251_kilogramow_14_latka_trafi_prze
d.html

Niestety- wiem, że tak nie jest. I jest to jedna z przyczyn upadku
cywilizacji europejskiej (i amerykańskiej). Zauważ, że w wielu innych
kręgach kulturowych taka interwencja rządu była by nie do pomyślenia

Chiron

42. Data: 2009-06-25 22:13:50

Od: "Jakub A. Krzewicki" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

czwartek, 25 czerwca 2009 22:17. carbon entity 'Chiron' <e...@o...eu>
contaminated pl.sci.psychologia with the following letter:

> [...]
> kiedy dziecko ma jeść, spać, czy i w ogóle ma się uczyć, brać leki etc. I
> żadna instytucja nie ma prawa się do tego urzędowo wtrącać

No przecież rodzice pijacy, tępi, analfabeci, którzy robią z dziecka
kolejnego pijaka, chorego czy analfabetę to parodia tego, co mówisz.
Czy o to nam aby chodzi?

Są pewne granice, których nawet rodzice nie mogą przekroczyć, dziecko nie
jest rzeczą. Aczkolwiek powinny być zdefiniowane zgodnie ze zdrowym
rozsądkiem - to co jest w Szwecji to druga skrajność.

43. Data: 2009-06-25 22:21:58

Od: "Jakub A. Krzewicki" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

piątek, 26 czerwca 2009 00:02. carbon entity 'Chiron' <e...@o...eu>
> [...]

> cywilizacji europejskiej (i amerykańskiej). Zauważ, że w wielu innych
> kręgach kulturowych taka interwencja rządu była by nie do pomyślenia

I dlatego inne kręgi kulturowe klepią nędzę.
Skoro jesteś taki radykalny co do własności dzieci przez rodziców,
powinieneś popierać aborcję, to jest rozwiązanie też biorące ten aspekt pod
uwagę.

Są pewne ograniczenia narzucone przez kulturę, które muszą być respektowane,
Jeżeli nie jakaś agenda państwowa, to przynajmniej inna instytucja
publiczna powołana w tym celu powinna mieć rolę _pomocniczą_ w takich
skrajnych wypadkach.

44. Data: 2009-06-25 22:29:26

Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jakub A. Krzewicki" <e...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:h20ssh$car$3@news.onet.pl...
> piątek, 26 czerwca 2009 00:02. carbon entity 'Chiron' <e...@o...eu>
> contaminated pl.sci.psychologia with the following letter:

> I dlatego inne kręgi kulturowe klepią nędzę.
nie widzę przełożenia. Poza tym- nie klepią (Japonia, Chiny).

> Skoro jesteś taki radykalny co do własności dzieci przez rodziców,
> powinieneś popierać aborcję, to jest rozwiązanie też biorące ten aspekt
> pod
> uwagę.
Zaraz, zaraz- zabójstwo jest przestępstwem. Jeśli np ojciec gwałci córkę-
popełnia przestępstwo. Wtedy wkraczać powinno państwo. Dla mnie sprawa jest
prosta- popełnił przestępstwo- ponosi karę (idzie siedzieć albo wisieć), ale
nikt mu nie odbiera dziecka.

> [...]
> Jeżeli nie jakaś agenda państwowa, to przynajmniej inna instytucja
> publiczna powołana w tym celu powinna mieć rolę _pomocniczą_ w takich

Uważam to za bardzo trafne. Widząc np, że sąsiad Świadek Jehowy- nie chce
pozwolić na transfuzję, która może uratować jego dziecko- mogę go nawalić po
ryju- ale prywatnie. Na widok przekarmionego dziecka powinni reagować
sąsiedzi, sąsiadki mogą matkę napominać, czy używać innych środków
perswazji- ale nie może być mowy o tym, żeby to państwo wtrącało się w takie
sprawy.

pozdrawiam

Chiron

45. Data: 2009-06-25 22:30:25

Od: "bazyli4" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chiron" <e...@o...eu> napisał w wiadomości

> Twoim zdaniem, oczywiście- jak mniemam, zapomniałeś dodać:-)

Jakby to było moje zdanie, to bym dodał, ale Twoje tezy nawet do katolickiej
nauki się mają nijak, za to wiele wspólnego z psychopatią i Fritzlami...

Pzdr
Paweł

46. Data: 2009-06-25 22:38:40

Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jakub A. Krzewicki" <e...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:h20sd9$car$2@news.onet.pl...
> [...]
> jest rzeczą. Aczkolwiek powinny być zdefiniowane zgodnie ze zdrowym
> rozsądkiem - to co jest w Szwecji to druga skrajność.

Problem w tym że albo pozwolimy, żeby państwo się w ogóle wtrącało- i nie
dziwmy się, że wtedy po jakimś czasie istnienia takiego prawa urzędnik
będzie zabierał dziecko po swoim uważaniu. I nie tylko o Szwecję tu chodzi.
Przecież w Polsce jest niewiele lepiej. Możemy zrozumieć, że tak to działa-
i starać się nie zezwolić na takie prawo. Zauważ, że czy rodzice nie będą
mogli być pozbawieni dzieci, czy będzie im można z byle powodu odbierać
dzieci- i tak w takim samym co najmniej stopniu dziecko będzie doznawać
różnych krzywd. Podkreślam: co najmniej w takim stopniu- jak nie w większym.
Zysków dla społeczeństwa z zabieranych dzieci nie ma. Przeciwnie- ośrodki
typu Sądy Rodzinne czy organizacje zajmujące się rodzinami zastępczymi czy
pogotowiem opiekuńczym zgodnie twierdzą, że to ostateczność, i że tak czy
owak ideałem jest taka praca z rodziną biologiczną, żeby dziecko mogło do
niej powrócić. Praktyka jest taka, że urzędnik ma i mieć będzie to w...wiesz
gdzie. Czyli- zabieranie dziecka jest zawsze złe dla dziecka

Chiron

47. Data: 2009-06-25 22:39:30

Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bazyli4" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> Jakby to było moje zdanie, to bym dodał, ale Twoje tezy nawet do
> katolickiej nauki się mają nijak, za to wiele wspólnego z psychopatią i

Znaczy się- nie zrozumiałeś

pozdrawiam

Chiron

48. Data: 2009-06-25 23:13:48

Od: "Jakub A. Krzewicki" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

piątek, 26 czerwca 2009 00:29. carbon entity 'Chiron' <e...@o...eu>
> [...]

> jest prosta- popełnił przestępstwo- ponosi karę (idzie siedzieć albo
> wisieć), ale nikt mu nie odbiera dziecka.

Jeżeli ojciec wiejski kretyn po podstawówce (załóżmy, że do tego przekonany
przez jakieś populistyczne media o nadchodzącym upadku i quislingowskim
charakterze rządu) zabrania (żeby było skrajniej niechcianemu i
nielubianemu) uzdolnionemu dziecku przyjęcia państwowego grantu naukowego
gwarantującego mu awans społeczny w postaci niemal zagwarantowanej pracy w
instytucjach, natomiast wysyła na przysłowiowe pasienie krów czy "do
szewca", też popełnia przestępstwo. Nie jest to oczywiste, ale jest to
poważna kradzież - dostępu do wiedzy i pozycji społecznej. To jest również
jeden z nielicznych wyjątków, kiedy jakiś rodzaj interwencji z zewnątrz
jest dopuszczalny a nawet wskazany. Oczywiście powinno się dziecku
umożliwić w takim przypadku jako dorosłemu prawo powrotu do rodziny.

> Uważam to za bardzo trafne. Widząc np, że sąsiad Świadek Jehowy- nie chce
> pozwolić na transfuzję, która może uratować jego dziecko- mogę go nawalić
> po ryju- ale prywatnie.

Ten brak pozwolenia na transfuzję to _jest_ zabójstwo. Świadkowie Jehowy są
wpisani jako religia w zasadzi tylko z powodu swojego rozpowszechnienia.
Można pobłażać ich dziwactwom tylko do czasu, do którego nie sprzeciwiają
się ochronie życia. Nie powinno być w cywilizacji tak szerokiej tolerancji
dla postępowań antycywilizacyjnych i anarcho-prymitywistycznych.

> [...]
> sąsiedzi, sąsiadki mogą matkę napominać, czy używać innych środków
> perswazji- ale nie może być mowy o tym, żeby to państwo wtrącało się w

Powinno co najmniej pasywnie wspierać uprzykrzanie życia takiej delikwentce
aż do czasu, gdy sama się zdecyduje coś z tym zrobić. Albo przynajmniej nie
przeszkadzać lokalnej społeczności w "ostrzejszych formach perswazji".

49. Data: 2009-06-25 23:31:14

Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jakub A. Krzewicki" <e...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:h20vtn$jn8$1@news.onet.pl...
> [...]
> jest dopuszczalny a nawet wskazany. Oczywiście powinno się dziecku
> umożliwić w takim przypadku jako dorosłemu prawo powrotu do rodziny.
Ależ nie może być żadnego wyjątku. Jeden rodzic kretyn z Twojego przykładu,
a drugi rodzic mądry- widząc, że szkoła deprawuje, i zamiast uczyć- oducza-
może sam zająć się edukacją dziecka- bez posyłania do szkoły. I cóż za
mądrala ma rozsądzić, który z nich czyni dobrze dla dziecka? Nie ma sposobu.
Nalezy uznać, że rodzic zawsze wie najlepiej, co dla jego dziecka dobre.
Nawet, jak będzie najgorszym kretynem- to i tak będzie bardziej
ukierunkowany na potrzeby swojego dziecka niz jacyś urzędnicy.

> [...]
> się ochronie życia. Nie powinno być w cywilizacji tak szerokiej tolerancji
> dla postępowań antycywilizacyjnych i anarcho-prymitywistycznych.
Ależ nie jest to zabójstwo. Chcącemu nie dzieje się krzywda. Skoro sami się
na to zgadzają jako dorośli- no to mogą też tego żądać dla swych dzieci, bez
względu na skutki. Oni kierują się ich dobrem- przynajmniej w swoim
mniemaniu. Jest całkiem sporo sytuacji, w których rodzic- wiedziony intuicją
czy swoją wiedzą nie zgadza się na dany sposób leczenia dziecka- lekarze
stawiają na swoim (słynna sprawa dziecka, które w USA zmarło z nadmiaru
"chemii"- rodzice chcieli przerwać serię, ale lekarze mieli inne zdanie)- i
nie ponoszą żadnych konsekwencji. Ani sędzia, wydający nakaz. To są
prawdziwe zbrodnie sądowe.
Jeszcze raz podkreślę: zawsze znajdzie się pojedyńcza sytuacja, że po
wszelkich za i przeciw możemy dojść do przekonania, że w tej konkretnej
sytuacji było by lepiej, gdyby jednak wkroczyło państwo. Jednak- jak
pisałem- po pierwsze, to niewielki procent sytuacji, a po drugie- jak na to
pozwolimy, to państwo zawsze znajdzie sposób, aby poszerzyć swoja władzę i
wykorzystać ją albo dla swoich potrzeb (przymusowa indoktrynacja w szkole,
na przykład), lub całkiem urzędniczo- durnowato i bezdusznie.
Podobnie w inncy dziedzinach: weź eutanazję: najpierw pokazuję sie ludziom i
epatuje ich pojedyńczym przypadkiem, w którym wielu ludzi powie: "tak, tu na
pewno warto by zezwolić na eutanazję", następnie forsuje prawo, oczywiście
jako prawo do stosowania tylko w nadzwyczajnych sytuacjach, a potem to prawo
jest już tak powszechnie nadużywane, że holenderski staruszek chorować
jeździ do Niemiec...

serdecznie pozdrawiam

Chiron

50. Data: 2009-06-26 00:09:47

Od: "Jakub A. Krzewicki" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

piątek, 26 czerwca 2009 01:31. carbon entity 'Chiron' <e...@o...eu>
contaminated pl.sci.psychologia with the following letter:

>(słynna sprawa dziecka, które w USA zmarło z
> nadmiaru "chemii"- rodzice chcieli przerwać serię, ale lekarze mieli inne
> zdanie)

A tu jest inna sprawa - rodzice powinni mieć wolność wyboru lekarzy,
oczywiście nie znachorów, tylko dyplomowanych specjalistów. Jeżeli zdania
pomiędzy lekarzami są podzielone (a są zazwyczaj), decyzja o wyborze
lekarza powinna nalezeć do rodziców.

ma 16 lat
CZY XL...
Czy ktoś ma w domu...