Czy wyciek z chłodnicy samochodowej jest szkodliwy dla zdrowia?

1. Data: 2003-02-05 02:32:47

Temat: Czy wyciek z chłodnicy samochodowej jest szkodliwy dla zdrowia?
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Chodzi mi o zdrowie kierowcy i pasażerów w samochodzie, w którym
jest mały wyciek płynu chłodniczego z okolic chłodnicy... Czy opary
chłodziwa na bazie etylenu glykolu mogą dostawać się do kabiny kierowcy?
A jeśli tak, to w jakim stopniu jest to szkodliwe dla zdrowia?

Wiem, że w kabinie nie ma charakterystycznego zapachu chłodziwa,
ale być może minimalne ilości "zawiewa" spod maski do wlotów
powietrza przewietrzającego wnętrze w ilościach niewyczuwalnych
dla nosa a jednak szkodliwych dla zdrowia...

I tu do medyków pytanie: jakie mogą być pierwsze objawy takiego zatrucia?

2. Data: 2003-02-05 08:44:57

Od: "LN" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> na bazie etylenu glykolu

Glikol etylenowy - nie etylen glikolowy a już na pewno glikol nie przez "y"
;-)))

pzdr
LN

3. Data: 2003-02-05 10:33:45

Od: "Yahee" <y...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com>
napisał w wiadomości news:b1p81f.1hc.1@poczta.onet.pl...
> I tu do medyków pytanie: jakie mogą być pierwsze objawy takiego zatrucia?

1 powaznym objawem jest pisanie tego postu :D.

To nic w porownaniu z tym co wpada Ci do samochodu z samochodu
jadacego przed toba, nie wspomne juz o ciezarowkach.

Yahee-Krk
Srebrna Astra 1.4
y...@o...pl

4. Data: 2003-02-05 14:52:55

Od: "Adam" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> chłodziwa na bazie etylenu glykolu mogą dostawać się do kabiny kierowcy?
> A jeśli tak, to w jakim stopniu jest to szkodliwe dla zdrowia?

stary, ludzie to piją a ty sie przejmujesz jakimis przypuszczalnymi oparami?
;)

Adam

5. Data: 2003-02-05 15:27:43

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"LN" <l...@p...onet.pl> wrote in message

> Glikol etylenowy - nie etylen glikolowy a już na pewno glikol nie przez "y"
> ;-)))

Przepisywałem z butelki, a tam niestety po angielsku, glykol.
Ale ok, czy poza tą ortograficzną uwagą masz coś do dodania w temacie?

6. Data: 2003-02-05 15:28:35

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Yahee" <y...@g...pl> wrote in message news:b1qpa9$gj7$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

> 1 powaznym objawem jest pisanie tego postu :D.

Miłe to było, ale nie trafione - ja tym samochodem nie jeżdzę :-)

> To nic w porownaniu z tym co wpada Ci do samochodu z samochodu
> jadacego przed toba, nie wspomne juz o ciezarowkach.

Jednak ciężarówka Cię minie i pojedzie dalej, a jeśli z chłodnicy
się sączy, to gorące opary masz w kabinie cały czas.. więc?

7. Data: 2003-02-05 15:30:30

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Adam" <a...@p...onet.pl> wrote in message
> stary, ludzie to piją a ty sie przejmujesz
> jakimis przypuszczalnymi oparami? ;)

Nawet tak nie żartuj, że ktoś to pije...
Na butelce pisze "fatal is swallowed"
- czyli "śmiertelne w przypadku wypicia".

8. Data: 2003-02-05 16:39:02

Od: "LN" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przepisywałem z butelki, a tam niestety po angielsku, glykol.
> Ale ok, czy poza tą ortograficzną uwagą masz coś do dodania w temacie?

Tak mam - nie chodziło mi o ortografię tylko o poprawny zapis nazwy
chemicznej.
Oprócz tego - picie glikolu prowadzi do śmiertelnych zatruć - ale małe
ilości ludzie piją i jakoś żyją - normalne - nie ma ścisłej reguły.
Opary w dużych stężeniach spowodują prędzej czy później bóle głowy... mogą
też nastąpić w skrajnych przypadkach podraźnienia błon śluzowych dróg
oddechowych.
Nie możesz tego zatkać jakoś ? Przecież nawet pomijając tych pasażerów -
silnik będzie się grzał ;)

Ogólnie rzecz biorąc - glikol paruje, ucieka podobnie jak alkohol etylowy,
wywieje go bardzo prędko podczas jazdy... no chyba że leje się strugą do
kabiny. ;-))

pzdr
LN

9. Data: 2003-02-05 16:41:21

Od: "LN" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

PS. Coś Ty taki drażlywy ;-))

10. Data: 2003-02-05 17:53:50

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> PS. Coś Ty taki drażlywy ;-))

wiesz... gdybyś od razu napisał tyle co za drugim razem
to nie miałbym powodów do zgryźliwości, bo Twoja uwaga
na temat ortografii zanurzona byłaby w większej ilości
użytecznej informacji.

oddam kompa za darmo
Przewlekły kaszel
Stłuszczenie watroby.