Czy znacie jakąś dobrą przyprawę Curry

11. Data: 2012-02-08 20:54:06

Temat: Re: Czy znacie jakąś dobrą przyprawę Curry
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 07 Feb 2012 22:58:39 +0100, Aicha napisał(a):

> Zrobiłam sobie tak kiedyś "przyprawę indyjską". Nie mogłam wywietrzyć
> mieszkania przez tydzień :)

A ja zrobiłam garam masalę - z ciekawości, ale nie używałam, bo okazało
się, że ani mi się aromat nie podoba, ani smak. Nawet potem miałam okazję
porównać z oryginalną - no i moja była OK.
--

XL

12. Data: 2012-02-08 20:57:47

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

yapann wrote:

> "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> wrote in message
>
> a to teprzyprawy jak Curry są prażone?

Sklepowe na ogół nie, choć zdarzają się.

> i to będzie gówna różnica więdzy Curry a Masalą? dla mnie Masala roolez
> (choć curry również jestgit) -ale Masala chyba 'bardziejsza' (ściągam z
> Indii - jest totalnie pełna esencji, ma jendak jakiś składnik którego nie
> ma curry -nie wiem czty jest to kadramon... nie udało mi się dość do teo
> go próbując kardamon z paczek.)

Curry to jest właściwie potrawa, a przyprawy "każda szanująca się gospodyni
daje tyle co trzeba sama" (to z indyjskiej książki kucharskiej z lat 50tych
ub. wieku). Gotowe mieszanki są wg autorki bardzo beeee. Dlatego fajnie jest
się pobawić przyprawami i spróbować zrobić własne mieszanki.

Waldek

13. Data: 2012-02-09 00:31:19

Od: "rageofhonor" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "yapann" <y...@o...pl> napisał w wiadomości
> "rageofhonor" <w...@w...pl> wrote in message
>
> jak to działa? - zapach kawy kamufluje inne zapachy (jakw perfumeriach),
> czy jest tu więcej tajnej magii?

Kawa ma chyba ponad 1000 aromatów które potrafią usunąć złe zapachy z
lodówki. Wystarczy trochę zmielonej kawy na talerzu. Można też octem
spróbować wyczyścic lodówkę. Nie wiem dokładnie jak to działa ale chyba
dzięki takiej ogromnej ilości aromatów to działa.

Gdzie można dostać mop do tłuszczu?
ile wydajecie na żywienie
To nie ściema
Pilnie poproszę...