Re: Czy znacie jakąś dobrą przyprawę Curry

From: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Czy znacie jakąś dobrą przyprawę Curry
Date: Wed, 08 Feb 2012 21:57:47 +0100

yapann wrote:

> "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> wrote in message
>
> a to teprzyprawy jak Curry są prażone?

Sklepowe na ogół nie, choć zdarzają się.

> i to będzie gówna różnica więdzy Curry a Masalą? dla mnie Masala roolez
> (choć curry również jestgit) -ale Masala chyba 'bardziejsza' (ściągam z
> Indii - jest totalnie pełna esencji, ma jendak jakiś składnik którego nie
> ma curry -nie wiem czty jest to kadramon... nie udało mi się dość do teo
> go próbując kardamon z paczek.)

Curry to jest właściwie potrawa, a przyprawy "każda szanująca się gospodyni
daje tyle co trzeba sama" (to z indyjskiej książki kucharskiej z lat 50tych
ub. wieku). Gotowe mieszanki są wg autorki bardzo beeee. Dlatego fajnie jest
się pobawić przyprawami i spróbować zrobić własne mieszanki.

Waldek