Re: Czym jest kognitywistyka? link

Data: 2007-07-09 08:39:58
Temat: Re: Czym jest kognitywistyka? link
Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

Dnia Mon, 09 Jul 2007 01:23:29 -0700, elGuapo napisał(a):

> [...]
Raczej o to co oba te słowa maja wspólnego :). Z antycznego znaczenia słowa
cynizm miałem na myśli najbardziej to co cytuje za wikipedią: "sensualizm -
doktryna mówiąca, że istnieje tylko to co się poznaje zmysłami, a reszta to
czyste spekulacje" i np. to: "przekonanie, że istnieją tylko poszczególne,
jednostkowe byty materialne, które ludzie mają tendencje łączyć w pewne
wspólne pojęcia, a następnie przypisywać tym pojęciom realne istnienie,
zapominając, że są to konstrukcje wymyślone przez nich samych".
A z współczesnego znaczenia - podejście życiowe polegające na
kwestionowaniu autorytetów, tradycji i obyczaju i każdorazowe poddawanie
ich obróbce rozumowej przed zastosowaniem. A rozum wiadomo, kieruje w
strone socjobiologicznego podejścia do etyki :)

--
Jacek