Czym jest kognitywistyka? link

1. Data: 2007-07-04 16:06:33

Temat: Czym jest kognitywistyka? link
Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

pl.sci.psychologia, pl.sci.filozofia

http://www.is.umk.pl/~duch/cog-book/kognitywistyka.h
tm
ciekawy tekst, moze byc baza do dyskusji

2. Data: 2007-07-04 16:42:56

Temat: Re: Czym jest kognitywistyka? link
Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Duch napisał(a):
> pl.sci.psychologia, pl.sci.filozofia
>
> http://www.is.umk.pl/~duch/cog-book/kognitywistyka.h
tm
> ciekawy tekst, moze byc baza do dyskusji

Tekst bardzo ciekawy - jestem w trakcie jego czytania i już mam parę
przemyśleń. Najpierw może problemik poboczny w stosunku do głównego:

"Dobrym przykładem jest homeopatia, alternatywne podejście do medycyny
opierające się na idei używania środków wywołujących podobne symptomy co
choroba, przy czym środki te rozcieńczone są wodą w takim stopniu, że
często nie pozostaje po nich w roztworze ani śladu. Badania statystyczne
wykazują, że roztwór taki daje typowy efekt placebo, około 30% pacjentów
odczuwa poprawę w wyniku autosugestii oraz naturalnego przebiegu
choroby. Rezultaty badań nie wpływają jednak na spadek popularności
aptek homeopatycznych. "

Z tym to nie całkiem tak, bo ślady fizyczne substancji zawsze pozostają
- wywołując reakcję obronną organizmu. Są to albo bardzo małe ślady
(ilości niewykrywalne, lecz istniejące i wystarczające do pobudzenia i
reakcji obronnej identycznej z obroną przed chorobą) lub tzw. pamięć
roztworów, o której już kiedyś wspomniałam przy lżejszej tematycznie
okazji. Ale nie jestem kompetentna na tyle, aby się w te zagadnienia
bardziej zagłębiać, niż teraz.

Natomiast odnośnie poznawania ludzkiego umysłu przez ludzki umysł - do
znudzenia i zawsze będę cytować Lema (przytaczam w przybliżeniu): "Gdyby
ludzki mózg/umysł mógł poznać sam siebie, musiałby być prostą
strukturą... Gdyby jednak był tak prostą strukturą, że możliwą do
poznania, to byłby zbyt głupi, aby mógł sam siebie poznać" !
To powiedzenie załatwia mi sprawę i już się nie martwie, że nie mam
mozliwości zawładnąc swym skomplikowanym mózgiem, który przecież musi mi
od czasu do czasu sprawić jakąś niespodziankę, by życie miało się po co
dalej toczyć :-))))

--

XL wiosenna :-)

*************
"Deja vu" - "Wszyscy jesteście w milicji? - Fantastyczny kraj!"

3. Data: 2007-07-04 16:50:16

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Ikselka" <i...@w...pl> wrote in message

[...]

Hehe, własnie, i masz więcej luzu i czasu dla siebie.

I po co w ogóle jest to potrzebne to poznanie umysłu?
Moze lepiej jest miec wiecej luzu i spokoju
niż starać się "poznać umysł" i twierdzić ze się go poznało? :)

Duch

4. Data: 2007-07-04 17:27:41

Od: ":o)(o:" <a...@i...eu> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 4 Jul 2007 18:50:16 +0200, Duch napisał(a):

> [...]
> Moze lepiej jest miec wiecej luzu i spokoju
> niż starać się "poznać umysł" i twierdzić ze się go poznało? :)

ja tam bym chciał poznać... ten mechanizm
i jestem prawie pewien, że zdziwimy się jak w sumie
prosta zasada kieruje świadomością, kiedy ją już poznamy :o)

> Duch

<oo>___ ~* - `@'-
( _ ) . _ ) wolność ! równość ! braterstwo !
Menora """"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""'

Podstęp wymusza postęp, przyjaźń rozleniwia :o(
sprawiając za to spokój duszy :o)

5. Data: 2007-07-04 19:37:21

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

:o)(o: napisał(a):

> ja tam bym chciał poznać... ten mechanizm
> i jestem prawie pewien, że zdziwimy się jak w sumie
> prosta zasada kieruje świadomością, kiedy ją już poznamy :o)

Wolałabym jednak nie doznać takiego zawodu... Nie chcę być splotem
trzech impulsów, łukiem odruchowym tylko... Chcę być
chemiczno-fizyczno-duchowym labiryntem dla siebie samej - bez wyjścia i
nie do przewidzenia :-))))))))))))))
--

XL wiosenna :-)

*************
"Deja vu" - "Wszyscy jesteście w milicji? - Fantastyczny kraj!"

6. Data: 2007-07-04 19:42:41

Od: ":o)(o:" <a...@i...eu> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 04 Jul 2007 21:37:21 +0200, Ikselka napisał(a):

> [...]
> trzech impulsów, łukiem odruchowym tylko... Chcę być
> chemiczno-fizyczno-duchowym labiryntem dla siebie samej - bez wyjścia i

Każdy wybiera sobie swój własny szpital :o)

7. Data: 2007-07-04 21:20:39

Od: "Jerzy Turynski" <j...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Duch <n...@n...com>
napisał w news:f6ggph$etq$1@nemesis.news.tpi.pl...

> pl.sci.psychologia, pl.sci.filozofia
>
> http://www.is.umk.pl/~duch/cog-book/kognitywistyka.h
tm
> ciekawy tekst, moze byc baza do dyskusji

To może najpierw przeczytaj sobie np. to:
http://www.obnie.info/dezinformacja_volkoff.htm

i odpowiedz, ile z tych "technik" OGŁUPIANIA jest stosowa-
nych (świadomie bądź nie) przez W.D. i jemu podobnych.
W ogóle tu nie chodzi o konkretnego Wodzisława i ten jego
konkretny tekst, tylko o zjawisko "gry edukacyjnej" od pod-
stawówki po uniwerki, kiedy robi się to w "dobrej wierze"
pod "efekt edukacyjny" (i ministerialno-księgowy wygląd "suk-
cesu") zupełnie nie przejmując się rzeczywistymi, długofalo-
wymi skutkami.

JeT.

8. Data: 2007-07-06 09:49:09

Od: elGuapo <e...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Jul 4, 10:20 pm, "Jerzy Turynski" <j...@p...com> wrote:
> [...]
> napisa wnews:f6ggph$etq$1@nemesis.news.tpi.pl...

htm

> To mo e najpierw przeczytaj sobie np.
to:http://www.obnie.info/dezinformacja_volkoff.htm

> i odpowiedz, ile z tych "technik" OG UPIANIA jest stosowa-
> nych ( wiadomie b d nie) przez W.D. i jemu podobnych.
> W ogóle tu nie chodzi o konkretnego Wodzis awa i ten jego
> konkretny tekst, tylko o zjawisko "gry edukacyjnej" od pod-
> stawówki po uniwerki, kiedy robi si to w "dobrej wierze"
> pod "efekt edukacyjny" (i ministerialno-ksi gowy wygl d "suk-
> cesu") zupe nie nie przejmuj c si rzeczywistymi, d ugofalo-

Samo streszczenie Volkoffa bardzo ciekawe - oczywiste dla wszystkich
odrobin my l cych samodzielnie (czyli np. nie dla QBiego), tylko
czemu akurat przytaczasz je przy okazji WD?
Wydaje si , e s du o bardziej oczywistsi kandydaci do za apania ich
za dezinformacj .

NeG

9. Data: 2007-07-06 09:51:34

Od: elGuapo <e...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Jul 6, 10:49 am, elGuapo <e...@v...pl> wrote:

> [...]
> czemu akurat przytaczasz je przy okazji WD?
> Wydaje si , e s du o bardziej oczywistsi kandydaci do za apania ich

Zasrany Gugiel - czy ktos wie jak zmusic to bydle do poprawnego
przesylania polskich znakow?

NeG

10. Data: 2007-07-06 10:05:41

Od: elGuapo <e...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Jul 4, 10:20 pm, "Jerzy Turynski" <j...@p...com> wrote:
> [...]

cytat -->
Ka da operacja dezinformacyjna ma swojego klienta, to znaczy osob lub
grup , która na tej operacji zyskuje, podczas gdy jej przeciwnicy
trac . Najcz ciej jest to firma komercyjna, pa stwo, partia lub
frakcja polityczna, czy nawet pojedynczy polityk albo biznesmen.
<-- cytat

W ekosystemie - je li tylko istnieje nisza, to pojawi si organizmy
j wykorzystuj ce.
Per analogiam - je li tylko istnieje mo liwo osi gni cia zysków z
jakiej dziedziny, to pojawi si ch tni do owych zysków osi gni cia -
a z niemal 40 000 000 pa stwa da si na pewno troch zysków
powyci ga . Jest to oczywiste dla ka dego odrobin krytycznie
patrz cego na rzeczywisto .
W linku podane s narz dzia wykorzystywane do owych zysków wyci gania
- ludzie dziel si na takich, którzy ich zastoswanie dostrzegaj
go ym okiem i na takich, którzy b d ich istnieniu zaprzecza pomimo
grz ni cia w nie coraz bardziej.

NeG

Czym jest świadomość?
testy przydatności zawodowej na Śląsku - gdzie?
Zaklinanie rzeczywistości czyli sondaży sztuka ;)
Jetologia stosowana ... w pełnej krasie...
Dlaczego w Białym strajku nikt nie mówi o ..np...salowych?