Czym jest kognitywistyka? link

11. Data: 2007-07-06 14:08:54

Temat: Re: Czym jest kognitywistyka? link
Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

elGuapo; <1...@n...googlegroups.co
m> :

> Zasrany Gugiel - czy ktos wie jak zmusic to bydle do poprawnego
> przesylania polskich znakow?

Mi przesyła normalnie - mozliwe, że to kwestia ustawienia odpowiedniego
kraju w danych właściciela konta.

Flyer
--
gg: 9708346
http://www.flyer36.republika.pl/

12. Data: 2007-07-06 21:12:07

Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 04 Jul 2007 18:42:56 +0200, Ikselka napisał(a):

> Natomiast odnośnie poznawania ludzkiego umysłu przez ludzki umysł - do
> znudzenia i zawsze będę cytować Lema (przytaczam w przybliżeniu): "Gdyby
> ludzki mózg/umysł mógł poznać sam siebie, musiałby być prostą
> strukturą... Gdyby jednak był tak prostą strukturą, że możliwą do
> poznania, to byłby zbyt głupi, aby mógł sam siebie poznać" !

Istnieje droga. Kiedyś nauczymy się sprzęgać mózg z czymś w rodzaju
dodatkowej pamięci/analizy pochodzenia komputerowego (używam tego słowa z
braku lepszego) i być może tę drogą osiągniemy na tyle dużą możliwość
analizy że zdołamy zrozumieć działanie własnego mózgu. Przyszłość w
maszynie. :) Niestety...
Ale problem pozostaje. Zawsze możliwości, nawet mózgu poszerzonego,
pozostaną zbyt ograniczone by poznać/zrozumieć całość/wszechświat. Tym nie
mniej, cóż nam pozostaje jak ten szlachetny bunt :)
--
Jacek

13. Data: 2007-07-06 21:13:15

Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 04 Jul 2007 21:37:21 +0200, Ikselka napisał(a):

> Nie chcę być splotem
> trzech impulsów, łukiem odruchowym

Ależ jesteś :) I tupanie nogami nic ci nie pomoże :)
--
Jacek

14. Data: 2007-07-06 21:16:18

Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 4 Jul 2007 23:20:39 +0200, Jerzy Turynski napisał(a):

> i odpowiedz, ile z tych "technik" OGŁUPIANIA jest stosowa-
> nych (świadomie bądź nie) przez W.D. i jemu podobnych.

Zdrowy cynizm chroni przed wszelką dezinformacją :) A rolą
szkolenia/nauczania/wyższych uczelni jest obudzić ten cynizm.
--
Jacek

15. Data: 2007-07-08 16:52:19

Od: elGuapo <e...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 6 Lip, 15:08, Flyer <f...@p...gazeta.pl> wrote:
> elGuapo; <1...@n...googlegroups.co
m> :

> Mi przesyła normalnie - mozliwe, że to kwestia ustawienia odpowiedniego
> kraju w danych właściciela konta.
>
> Flyer

A wobec mnie zachowuje sie po prostu złośliwie - na pl.test wysyła
wszystko ładniutko, a na pl.sci.psychologia - jak widać.

NeG

16. Data: 2007-07-09 08:23:29

Od: elGuapo <e...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Jul 6, 10:16 pm, Jacek Maciejewski <j...@o...pl> wrote:

> Zdrowy cynizm chroni przed wszelką dezinformacją :) A rolą
> szkolenia/nauczania/wyższych uczelni jest obudzić ten cynizm.

A nie chodzi Ci aby raczej o krytycyzm?

NeG

17. Data: 2007-07-09 08:39:58

Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 09 Jul 2007 01:23:29 -0700, elGuapo napisał(a):

> [...]
Raczej o to co oba te słowa maja wspólnego :). Z antycznego znaczenia słowa
cynizm miałem na myśli najbardziej to co cytuje za wikipedią: "sensualizm -
doktryna mówiąca, że istnieje tylko to co się poznaje zmysłami, a reszta to
czyste spekulacje" i np. to: "przekonanie, że istnieją tylko poszczególne,
jednostkowe byty materialne, które ludzie mają tendencje łączyć w pewne
wspólne pojęcia, a następnie przypisywać tym pojęciom realne istnienie,
zapominając, że są to konstrukcje wymyślone przez nich samych".
A z współczesnego znaczenia - podejście życiowe polegające na
kwestionowaniu autorytetów, tradycji i obyczaju i każdorazowe poddawanie
ich obróbce rozumowej przed zastosowaniem. A rozum wiadomo, kieruje w
strone socjobiologicznego podejścia do etyki :)

--
Jacek

18. Data: 2007-07-09 13:08:40

Od: rwt <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Odpowiedź do listu Wielce Szanownej Pani / Szanownego Pana <Jacek Maciejewski>.
Wysłannik wyższej inteligencji tako rzecze :):

> [...]
> wspólne pojęcia, a następnie przypisywać tym pojęciom realne istnienie,
> zapominając, że są to konstrukcje wymyślone przez nich samych
Jednostkowe byty są dopiero wymyślane i nie widać ich końca ani
kompletności.
--
/ qo |) :@=N%_g=v=a=g_eD_e=c()=d=8! =%!Gn@8're. w8in/ad
\ _x/ , ;h-%-a'hA'H4,X0'Xo~xo~xO,R`-%EXp01ITed: *-7/+eh

Czym jest świadomość?
testy przydatności zawodowej na Śląsku - gdzie?
Zaklinanie rzeczywistości czyli sondaży sztuka ;)
Jetologia stosowana ... w pełnej krasie...
Dlaczego w Białym strajku nikt nie mówi o ..np...salowych?