Czym malować w zimie ?

1. Data: 2007-11-30 15:30:58

Temat: Czym malować w zimie ?
Od: Marek <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak sie złożyło, że musze teraz malować kuchnię z kącikiem sypialnym luib
sypialnię z aneksem kuchennym: nie wiem, które określenie jest właściwsze
;)

Jaką farbe dobrać ? A ściślej: jakimi farbami malowaliście u siebie i ktore
były najmniej "zapachowe" : ja po pomalowaniu sypialni akrylitem W miałem
długo bardzo poważne problemy alergiczne. NIe chciałby teraz znowu "wtopić"
i na święta wyprowadzac się z własnego mieszkania.A jako że zimą wietrzenei
jest mniej wydajne niz latem zapach farby bedzie sie dłużej utrzymywał.

PS. A czym malować przedpokój ? Zawłaszcza w pobliżu drzwi ze szczegółnym
uwzględnieniem szpalet, które będą notorycznie "macane' ?
--
Marek

2. Data: 2007-12-01 20:09:49

Temat: Re: Czym malować w zimie ?
Od: "Tapta" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> PS. A czym malować przedpokój ? Zawłaszcza w pobliżu drzwi ze szczegółnym
> uwzględnieniem szpalet, które będą notorycznie "macane' ?

Polecałabym farbę lateksową Beckersa. Można dobrac kolor z mieszalnika i
naprawde nie czuc zapachu. My pomalowaliśmy salon latem, a dzisiaj
zamalowywałam pomazane przez dziecko slady po długopisie. Pokryło kolorem za
pierwszym razem i nie było zapachu, mimo, że otworzyłam całą puszkę farby
(zresztą nawet specjalnie powąchałam, bo mnie to trochę zdziwiło i nic nie
czułam).
To jest farba, którą można naprawdę mocno szorowac zmywakiem z płynem do mycia
naczyń, a kolor nie schodzi ( zmywałam tak ślady po kredkach świecowych), więc
nadała by się i do przedpokoju.

Tylko nie wiem co na to twoja alergia?

Tapta

3. Data: 2007-12-01 20:57:31

Od: Marek <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Polecałabym farbę lateksową Beckersa. Można dobrac kolor z mieszalnika i
> naprawde nie czuc zapachu. My pomalowaliśmy salon latem, a dzisiaj

> naczyń, a kolor nie schodzi ( zmywałam tak ślady po kredkach świecowych), więc
:))
A czym malowałaś sypialnię /pokój dziecka ?

> nadała by się i do przedpokoju.
Skoro i kredki świecowe można zwalczyć, to rzeczywiście jest odporna. Jaka
ma fakturę ? (mat/półmat) ?

> Tylko nie wiem co na to twoja alergia?
Może się pogodzi ;) Tu bardziej był problem z podrażneniem "nadwyrężonych"
chorobą rogówek.

PS. Czy na Twojej farbie jest informacja o zawartości LZO (lotne związki
organiczne ?) Ile tego jest ? Jaką /nazwa=?/ farbą malowałaś ?

--
Marek

4. Data: 2007-12-02 01:05:14

Od: "chriso" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To jest farba, którą można naprawdę mocno szorowac zmywakiem z płynem do mycia
> naczyń, a kolor nie schodzi ( zmywałam tak ślady po kredkach świecowych), więc
> nadała by się i do przedpokoju.

jesli ona taka odporna to jak jej sie pozbyc jak juz sie znudzi?

5. Data: 2007-12-02 10:03:54

Od: "Tapta" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> :))
> A czym malowałaś sypialnię /pokój dziecka ?

Zwykłym akrylem. Teraz żałujemy.

> Skoro i kredki świecowe można zwalczyć, to rzeczywiście jest odporna. Jaka
> ma fakturę ? (mat/półmat) ?

Mat. Na opakowaniu jest napisane: mat, stopień połysku 7.

> Może się pogodzi ;) Tu bardziej był problem z podrażneniem "nadwyrężonych"
> chorobą rogówek.

Jest znaczek Polskiego Towarzystwa Alergologicznego i jego rekomendację.

> PS. Czy na Twojej farbie jest informacja o zawartości LZO (lotne związki
> organiczne ?)

Tego nie widzę.

Jaką /nazwa=?/ farbą malowałaś ?

Beckers designer "vaggfarg" (oba "a" z umlałtem). Na opakowaniu jest jeszcze
informacja, że farba jest przeznaczona do sypialni, salonów, korytarzy i
innych "suchych" pomieszczeń. Schnie po 30 min., a drugi raz mozna malowac po
3 godz. (przy temp. +25st. i wilg. wzgl. 50%).

Tapta

6. Data: 2007-12-02 10:07:11

Od: "Tapta" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> jesli ona taka odporna to jak jej sie pozbyc jak juz sie znudzi?

Nie mam pojęcia. Może są jakieś specjalne rozpuszczalniki tej samej firmy? Ale
chyba lepiej po prostu zamalowac inną farbą.

Tapta

7. Data: 2007-12-02 10:10:22

Od: "Tapta" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

>To jeszcze ja, bo przypomniałam sobie, że jak malowaliśmy, to poprzykrywałam
meble folią i okazało się, że na folii po malowaniu nie było ani odrobiny
farby (nie chlapie - mąż malował wałkiem), więc na zimę jak znalazł, jak nie
ma gdzie wynieśc gratów.

Tapta

8. Data: 2007-12-02 19:08:08

Od: tomaszkrusz <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Marek napisał(a):

> Jaką farbe dobrać ? A ściślej: jakimi farbami malowaliście u siebie i ktore
> były najmniej "zapachowe" : ja po pomalowaniu sypialni akrylitem W miałem
> długo bardzo poważne problemy alergiczne.

Dwa tygodnie temu - dulux kolory świata (lateksowa) - 3 alergików na
pokładzie, zero drapania ;)

--
Pozdrawiam, Tomasz
moje fotki http://tomaszkrusz.ovh.org

9. Data: 2007-12-02 19:12:55

Od: Marek <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dwa tygodnie temu - dulux kolory świata (lateksowa) - 3 alergików na
> pokładzie, zero drapania ;)

Jeżeli dobrze zrozumiałem: Malowałes mieszkanie, w którym jednocześnie
mieszkasz ? Na ile dni wyłączałeś z użycia malowany w danym dniu pokój ?
--
Marek

10. Data: 2007-12-03 08:15:05

Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> PS. A czym malować przedpokój ? Zawłaszcza w pobliżu drzwi ze szczegółnym
> uwzględnieniem szpalet, które będą notorycznie "macane' ?

co to są szpalety?

--=olo=--

Zbudowanie garderoby w pokoju dziennym - zamaskowanie wejścia
stelaże pod materac
inst. elektryczna 3x4 czy 2x 3x2,5
Zabudowa
Naprawa pekniecia na szybie