Re: Czym podsypywac

From: Marta Góra <m...@h...pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Czym podsypywac
Date: Sun, 9 Dec 2007 00:28:39 +0100
Sender: m...@h...pl

Dnia Sat, 08 Dec 2007 10:00:53 -0800, Magdalena Bassett napisał(a):

> Zawsze zastanawiam sie, jak takie cos utrzymac w czystosci. Jak takie
> dziwne pomysly wprowadzic w ogrod, zeby za to nie placic godzinami
> wyskubywania suchych lisci czy zielska. Chemikalia nie wchodza u nas w
> rachube, wiec wszystko musi byc pielegnowane recznie. Czy Wy tez macie u
> siebie takie pomysly?

U siebie nie, ale widziałam w Anglii rabatę wysypaną żwirkiem o dość
intensywnym zabarwieniu. Nie znam się nie wiem jaki to był kamień, ale miał
znacznie ciemniejszy i żwyszy odcień niż ten który widziałam na plaży
(lekko miedziano-pomarańczowawe zabarwienie).
To właściwie był taki przedogródek, rośliny w większości o srebrnoszarawym
ulistnieniu ładnie wyglądały na tle tego żwirku. Ponieważ dom był z
czerwonej cegły na ścianie były rozpiete róże - białe, na murku puszczony
bluszcz. No i gigantyczna w rogu trawa pampasowa. Całkiem ładnie to
wszystko grało:) To był ogródek w mieście, więc rozmiary miniaturowe -
podejrzewam, ze pielenie tego nie zajmuje więcej jak pół godziny.
Pewnie nie zwróciłabym uwagi, ale właśnie też było po deszczu i kamyki
miały ładny odcień.

Natomiast rozwiązanie o którym pisze Leszek, tj. agrotkanina ma zalety, ale
ma też wady - przy przesadzaniu to jest makabra, przekonałam się na własnej
skórze u znajomych gdy koncepcja ich ogrodu się zmieniła - właściwie trzeba
było wywalać całe płaty tego świństwa. IMO - wyrzucanie pieniędzy w błoto.

Pozdrawiam,
Marta