Czym pomalować stół?

1. Data: 2011-01-28 20:10:49

Temat: Czym pomalować stół?
Od: "Tomek" <T...@g...lecz.nie.wiadomo.gdzie> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Mam do pomalowania dwa stoły:

- Stół numer 1, wyszlifowany, na wierzchu drewaniana sosnowa okleina,
miejscami ubytki do płyty wiórowej.
Chciałbym żeby miał kolor drewniany i zeby było widac strukturę drewna.

- Stół numer 2 - lite drewno, oszlifowany.
Ten ma być 'postarzony' czyli pomalowany na biały kolor (albo jakiś inny
jasny), ale tak żeby było widać strukturę drewna.

Czytam w internecie o róznych, bejcach, lakierobejcach, woskach,
impregnatach i już coraz mniej wiem.
Będę wdzięczny za proste instrukcje, co czym i w jakiej kolejności
pomalować.
Efekt ma być trwały, estetyczny i nieszkodliwy - jeden ze stołów będzie
etatowym stołem kuchennym.

pozdrawianm
Tomek

uwaga crosspost pl.misc.budowanie; pl.rec.dom

2. Data: 2011-01-28 21:15:42

Temat: Re: Czym pomalować stół?
Od: Olo <w...@j...cy> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-01-28 21:10, Tomek pisze:
> [...]
>
> pozdrawianm
> Tomek
>
> uwaga crosspost pl.misc.budowanie; pl.rec.dom

Na stół nr 2 nie mam pomysłu, a 1 zrób tak, ponieważ masz ubytki aż do
płyty i do tego stół jest w okleinie, to nie możesz zrobić go jasnego bo
będzie widać szpachlowane ubytki, więc polecam się zastanowić nad
robieniem go w kolorze ciemnym. Ja zrobiłem go w orzechu, okleina
została przemalowane bejcą spirytusową a na to został położony lakier do
podłóg ten dwuskładnikowy . Stół wygląda super widoczna jest struktura
drewna (ta z okleiny)a do tego ponieważ został pomalowany twardym
lakierem, nie ma z nim żadnego problemu, że się coś wyleje lub że
postawi się coś gorącego. Jeśli użyjesz kiepskiego lakieru (miękkiego
lub akrylowego) będzie widać na nim wszystkie ślady tego co stało na
stole, wyleje się alkohol będzie ślad i po pewnym czasie nie będziesz
mógł na niego patrzeć. Mój ma już 11 lat i zero śladów.
Olo
Mój adres zakodowany ROT13.

3. Data: 2011-01-29 00:22:09

Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-01-28 22:15, Olo pisze:
> [...]
Jezeli zalezy Ci na szlachetnej powierzchni drewna to musisz nakleic
nowa warstwe forniru. Jezeli stol ma byc intensywniej uzytkowany lepiej
nakleic grubszy fornir albo tzw oblog.
Wbrew obiegowej opinii wcale nie potrzebujesz do tego celu pompy
prozniowej albo prasy o nacisku 20 ton.
Wszystko kupisz np w CDO: http://www.cdo.net.pl
W domowym wykonaniu najprosciej nalozyc fornir tzw modyfikowany -
podklejony flizelina. Tutaj masz howto na bazie mojej tworczosci ;):
Kolumny: http://goo.gl/qTC58
Meble: http://goo.gl/TJsoC

W obu przypadkach aby wydobyc strukture drewna po wstepnym szlifowaniu
papierem sciernym nalezy calosc przeszlifowac welna stalowa.
Do nabycia w kazdym hipermarkecie budowlanym w dziale lakierow.

W takim przypqadku zadna z powlok nie da Ci niesmiertelnosci.
Olej musisz nakladac przynajmniej raz do roku, nalozony dobry lakier
(prawie na pewno smierdziuch i to blyszczacy bo te sa twardsze) nie
wytrzyma rozgrzanej patelni czy noza...
I tak zle i tak niedobrze ;).
Jezeli uprzesz sie na ekologie to do wodorozcienczalnych wersji mozna
dokupic dodatek utwardzajacy ktory smierdzi jak Domalux ;)
Ja Ci polecam olejowanie pod warunkiem ze warstwa drewna jest w dobrym
stanie. Jak nie - szlifierka oscylacyjna robi cuda ;)

Artur Lew
arturdotlewatgmaildotcom

4. Data: 2011-01-29 08:24:10

Od: k...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

ja bym nie malowała. Uwielbiam naturalność. Skoro oszlifowany, to myslę ze nie
warto go"szpecić"

5. Data: 2011-01-29 18:30:26

Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Artur Lew" <n...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
> W domowym wykonaniu najprosciej nalozyc fornir tzw modyfikowany -
> podklejony flizelina. Tutaj masz howto na bazie mojej tworczosci ;):

Stary... dzięki!

--
Bartek

Pralka - jak zdiagnozować usterkę?