Czym przekopac 300m kw.?

11. Data: 2007-08-21 21:46:13

Temat: Re: Czym przekopac 300m kw.?
Od: "itakinie" <i...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wynajęcie bezrobotnego z Ukrainy może wyjść
taniej?
K.O.

12. Data: 2007-08-21 22:23:26

Od: maciek <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje za odpowiedzi, mysle, ze po prostu odloze to na przyszly rok:)
A to glownie dlatego, ze tam ciezko jest wjechac traktorem. Czyli ze
chyba przekopie to sam jak bede mial kilka dni.
Maciek.

13. Data: 2007-08-22 04:54:02

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czyli ze
> chyba przekopie to sam jak bede mial kilka dni.

Tak się poświęcisz? Będą nogi i ręce bolały.
Powodzenia. Mirzan

14. Data: 2007-08-22 06:24:24

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"mirzan" <l...@o...pl> wrote in message
> Czyli ze
>
> Tak się poświęcisz? Będą nogi i ręce bolały.
> Powodzenia. Mirzan

Plecki, a szczegolnie krzyż...

15. Data: 2007-08-22 07:19:36

Od: "Jacek Gucio" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

maciek <m...@s...pl> napisał(a):

> Witam powoli sie zbieram do przekopania kawalka dzialki o powierzchni
> okolo 250-300 metrow (zeby zasiac porzadnie trawe). Czym to mozna zrobic
> jesli nie szpadlem?

Na pytanie, czym to się robi odpowiedź jest prosta:
Ani świdrem ani dłutem tylko swoim własnym f.....

Czyli zasadniczo wszystkim z wyjątkiem świdra i dłuta ;-)

Pozdrawiam, Jacek

16. Data: 2007-08-22 07:22:51

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:fafosk$f0u$1@news.wp.pl maciek
<m...@s...pl> napisał(a):

> ...po prostu odloze to na przyszly rok:)
> Czyli ze chyba przekopie to sam jak bede mial kilka dni.

Hejka. To zależy od tego jak zachwaszczony czy zadarniony jest ten
kawałek ziemi oraz jak zwięzła (gliniasta) jest gleba. Gdy nie będziesz mógł
wbić w ziemię szpadla pozostanie glebogryzarka. Warto pamiętać, że wszystkie
prace uprawowe wykonuje się łatwiej przy optymalnym uwilgotnieniu ziemi
Pozdrawiam kultywacyjnie Ja...cki

17. Data: 2007-08-22 07:33:28

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dirko" <d...@n...pl> wrote in message
> [...]
wszystkie
> prace uprawowe wykonuje się łatwiej przy optymalnym uwilgotnieniu ziemi

Tam gdzie szpadel nie może - motyka dopomoże - byle kuta i ciężka z
dobrym kątem do wzrostu kopacza dobranym. Później już tylko oskard albo
kilof, no i przecinak.
Może być młotowiertarka...
Ja. bez maszyn wziąłbym taczki, szpadel, widły amrykańskie i babę z
motyczką (sercówką z jednej strony - z kolcami z drugiej - do rozbijania
brył i wyciągania korzeni - prosto na taczki.

18. Data: 2007-08-22 08:10:27

Od: maciek <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko pisze:
> [...]
> prace uprawowe wykonuje się łatwiej przy optymalnym uwilgotnieniu ziemi

Tak, wiem, bo juz kawalek przekopywalem spontanicznie i wczesniej
nawadnialem go, bo sadzilem, ze bedzie mi tam roslo, az mnie cos trafilo
i szpadlem potraktowalem. Gleba jest lekka, jedyne utrudnienia to
wlasnie chwasty, ktorych sie chce pozbyc. Babe wezme do pomocy, owszem,
w postaci mojej osobistej zony.
A ze miesnie bola, to po intensywnym wysilku maja bolec:)
Maciek

19. Data: 2007-08-25 13:41:29

Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "maciek" <m...@s...pl> napisał w wiadomości
> (...) Gleba jest lekka, jedyne utrudnienia to wlasnie chwasty, ktorych sie
> chce pozbyc. (...)

Do lekkiej ziemi z chwastami dobre są widły amerykańskie.
Można "wytrząść" na nich chwast z ziemi, szpadel tylko poprzecina pędy
chwastów wieloletnich i więcej kawałków jest do wybierania.
Co tam 300 m.kw. Mam za sobą wyplewienie 600 m.kw. nieużytków z tego 200 na
podwójną głębokość.
Tylko nie należy się spieszyć.
Jak mawiał mój tata - "śpiesz się powoli, a daleko dojdziesz"

Pozdrawiam Krycha.

Może kogo zainteresuje
Koszenie kosa - sasiedzi maja nas za wariatow
szerszenie
Stara kosiarka...
Olej do pilarek vs zwykły olej