Czym to ludzie nie pala w piecu

1. Data: 2008-09-25 07:17:16

Temat: Czym to ludzie nie pala w piecu
Od: Mikolaj Rydzewski <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Niemilym zaskoczeniem po przeprowadzce do domku bylo przekonanie sie
czym sasiedzi pala w swoich kotlach CO. Sino-zolto-czarny dym snujacy
sie po calej okolicy, o smrodzie nie bede juz mowil.

Czy sa jakies regulacje prawne okreslajace czym wolno palic a czym nie w
domowej kotlowni?

2. Data: 2008-09-25 08:21:42

Temat: Re: Czym to ludzie nie pala w piecu
Od: mk <d...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hehe, niedawno oglądałem dom i pani pośrednik od informuje: tu jest piec
do centralnego ogrzewania a ten obok to do palenia śmieci.
Pdr.M.

3. Data: 2008-09-25 08:34:27

Od: "Funaki" <T...@v...pl.TNIJ> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mk" <d...@t...pl> napisał w wiadomości

> Hehe, niedawno oglądałem dom i pani pośrednik od informuje: tu jest piec
> do centralnego ogrzewania a ten obok to do palenia śmieci.

Z jednej strony wywóz śmieci kosztuje, a spalając je można sporo
zaoszczędzić na opale.
No ale jak się czasami przez wioski jedzie, to jest taki smród... :)

Artur

4. Data: 2008-09-25 08:39:32

Od: "Piotr" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Mikolaj Rydzewski" <m...@c...pl> napisal w wiadomosci
> Witam,
> Czy sa jakies regulacje prawne okreslajace czym wolno palic a czym nie w
> domowej kotlowni?

Polecam lekture:
http://miasta.gazeta.pl/rzeszow/1,34962,5716833,Smro
dzic_mozna_bezkarnie.html

pozdrawiam

piotr

5. Data: 2008-09-25 09:06:46

Od: "Feahisim" <h...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr wrote:

> Polecam lekture:
> http://miasta.gazeta.pl/rzeszow/1,34962,5716833,Smro
dzic_mozna_bezkarnie.html

Oczywiście w artykule nie ma istotnych informacji, są dopiero w komentarzach
internautów.

O ile ze smrodzącymi zakładami można by próbować walczyć - vide podpowiedzi
w komentarzach - to już z debilami w prywatnych budynkach, którzy w sezonie
palą po prostu odpadami z plastyku i z gumy, codziennie, nie sposób sobie
poradzić. Bo jak?

Feah

6. Data: 2008-09-25 10:22:05

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 25 Sep 2008 09:17:16 +0200, Mikolaj Rydzewski napisał(a):

> [...]
> sie po calej okolicy, o smrodzie nie bede juz mowil.
>
> Czy sa jakies regulacje prawne okreslajace czym wolno palic a czym nie w

Nie wiem, czy są, bo niby jak komuś udowodnisz, że pali nie tym, czym
trzeba - musiałbyś mieć możliwość w danym momencie kogoś zawiadomić i ten
ktoś musiałby zaraz przyjechać, no i BYĆ WPUSZCZONYM. Mój sąsiad pali
plastiki i folie jakieś (prowadzi agroturystykę, więc, hmmm, jak 90 procent
tego typu "instytucji" - domowe jadło z Makro, opakowań całe tony) - robi
to wieczorami, kiedy żadna służba czy coś w tym rodzaju już nie pracuje,
więc na wezwanie nie przyjedzie i tak. A chmura dioksyn się rozchodzi po
całej okolicy. I co ja mu będę tłumaczyć, że dioksyny, skoro on chłop bez
matury i swoje wi.
--
"(...)Zewszad rozlegaly sie surowe upomnienia:Jestes niczym,zapomnij o
sobie,zyj innymi!Gdym moje Ja po raz czwarty napisal,poczulem sie jak

7. Data: 2008-09-25 10:28:07

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 25 Sep 2008 10:34:27 +0200, Funaki napisał(a):

> Z jednej strony wywóz śmieci kosztuje, a spalając je można sporo
> zaoszczędzić na opale.
> No ale jak się czasami przez wioski jedzie, to jest taki smród... :)

Bo ludzie wykupują najmniejszy pojemnik, a folie, plastiki i całą masę
innych paskudztw palą w piecach c.o. - także w poczuciu oszczędzania na
opale... i trują całą okolicę dioksynami.

8. Data: 2008-09-25 11:18:16

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bo ludzie wykupują najmniejszy pojemnik, a folie, plastiki i całą masę
> innych paskudztw palą w piecach c.o. - także w poczuciu oszczędzania na
> opale... i trują całą okolicę dioksynami.

Co to są dioksyny i w jakich temperaturach powstają?
Co powstaje ze spalonych PE czy PP?

9. Data: 2008-09-25 12:01:01

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 25 Sep 2008 13:18:16 +0200, Prawusek napisał(a):

> Co to są dioksyny i w jakich temperaturach powstają?
> Co powstaje ze spalonych PE czy PP?

Wszystko, co najgorsze. Mnie wystarczy to, co mi teść (chemik) powiedział,
kiedy sama wrzuciłam do pieca c.o. folie jakieś. Powiedział, że wydzielają
się m.in. dioksyny i wystarczy raz się nawdychać, a śladowe nawet ich
ilości w organizmie są rakotwórcze.
I jeszcze - w dalszym sąsiedztwie jest nielegalny warsztat samochodowy,
którego właściciel w nocy pali na posesji obok te wszystkie pianki i
pokrycia z siedzeń, te wszystkie palne części samochodów. Czuć prawie
codziennie. Zgroza. I co pan zrobisz? - nic pan nie zrobisz, bo to w ogóle
taki "element", że nawet jak się odezwiesz, to ci chałupę spali...

10. Data: 2008-09-25 12:19:47

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> codziennie. Zgroza. I co pan zrobisz? - nic pan nie zrobisz, bo to w ogóle
> taki "element", że nawet jak się odezwiesz, to ci chałupę spali...

Ja postraszyłem faceta (potencjalnym) donosem - poskutkowało - palił resztki
poszpitalne. Strzykawki i takie tam, jego córka dostała takich uczuleń, że
znalazła się w szpitalu... Nie chciał wierzyć, że to jego sprawka.

[szukam] fachowca od remontów [wroc]
Re: garnki
TV LCD 20-22" z mozliwoscia powieszenia na scianie
Ekipa remontowa
Re: garnki