Czym wiercic w scianie

1. Data: 2006-01-02 09:41:29

Temat: Czym wiercic w scianie
Od: Michał Półrola <m...@n...itl.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

z żelbetu? Chcę powiesić na takim czymś szafki.
Niestety udarowy Bosch 550W z wiertłem do betonu nie daje rady :(
Jaki sprzęt (moc, udar) byłby odpowiedni?

2. Data: 2006-01-02 10:02:18

Temat: Re: Czym wiercic w scianie
Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Michał Półrola wrote:
> z żelbetu? Chcę powiesić na takim czymś szafki.
> Niestety udarowy Bosch 550W z wiertłem do betonu nie daje rady
> :(
> Jaki sprzęt (moc, udar) byłby odpowiedni?

Jakakolwiek młotowiertarka wystarczy, nawet taka za 199zł w
promocji z hipermarketu. Tylko niech to będzie miało porządny
udar pneumatyczny, a nie grzechotkę.

J.

3. Data: 2006-01-02 11:35:01

Od: "musta" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jakakolwiek młotowiertarka wystarczy, nawet taka za 199zł w promocji z
> hipermarketu. Tylko niech to będzie miało porządny udar pneumatyczny, a
> nie grzechotkę.

Elektropneumatyczny - tak to sie nazywa np u Boscha.

Mlot to poezja dziury w zelbecie robi jak w masle...

Mialem wczesniej Boscha 750W i byl koszmar. Zapomnij o wiertarkach - tylko
mloty udarowe.

4. Data: 2006-01-02 11:37:13

Od: "Pietrek" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michał Półrola"napisał w wiadomości:

> z żelbetu? Chcę powiesić na takim czymś szafki.
> Niestety udarowy Bosch 550W z wiertłem do betonu nie daje rady :(
> Jaki sprzęt (moc, udar) byłby odpowiedni?

Młotowiertatka niekoniecznie, bo swoim Bosch'em CSB 550 RE wykonywałem prace
remontowe w całym mieszkaniu z wielkiej płyty i wystarczyło. Wiertarka mała
ale podołała przewiertom dł 20cm (nawet (fi) 12) i również pod wszystkie
szafki (fi) 10, tudzież 12 + kilkadziesiąt otworów (fi) 6 w płycie pod
kołki przy montażu listw przypodłogowych w całym mieszkaniu.
Do zakupu młotowiertarki natomiast skłoniła mnie konieczność wykucia w
drugim moim mieszkaniu kanałów do pochowania rur (odpływ z kibla na dł 1m,
przckucie pod przewód kominowy 0,7m, nowa instalacja wodna). Po prostu nie
miałem skąd pożyczyć. Młotowiertarkę kupiłem z Plusie za 149zł w walizeczce
(w komplecie przejściówka SDS - typowy uchwyt na kluczyk + kilka
podstawowych wierteł).
Oprócz typowych kuć i naprawdę ciężkich przewiertów sprzęt mało poręczny i
do otworów np.(fi) 6 mało precyzyjny. W chwili obecnej leży, wyczyszczony i
zakonserwowany.

Wiertarka to jedno a wiertło to całkiem inna sprawa. Jeśli wiertło jest
stepione i na końcu jest "kulka" to każdy sprzęt się umorduje. Używałem
wierteł węglowo-tytanowych oraz z "Wapiennica S.A". Inna sprawa, jeśli
wiertło wpadnie pomiędzy mur a pręt zbrojeniowy to żeby nie wiem jakiej
firmy było, zostanie ukręcone :( Przy mocniejszych sprzętach jest sprzęgło,
lecz nie działa na małe średnice wierteł.
Rada jest taka, cobyś zaczynał wiercenie najpierw ciut mniejszym wiertłem a
unikniesz zbędnych kosztów z zakupem niepotrzebnego sprzętu.

Pietrek

5. Data: 2006-01-02 12:21:50

Od: "_darecki" <_...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

>z żelbetu? Chcę powiesić na takim czymś szafki.
> Niestety udarowy Bosch 550W z wiertłem do betonu nie daje rady :(
> Jaki sprzęt (moc, udar) byłby odpowiedni?

wiertlo dobre kup
ja lecialem jakims no-name'm 500W, ale wiertelko konkretne i powoli ale szlo

_d

6. Data: 2006-01-02 12:45:47

Od: "Tomek" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> z żelbetu? Chcę powiesić na takim czymś szafki.
> Niestety udarowy Bosch 550W z wiertłem do betonu nie daje rady :(
> Jaki sprzęt (moc, udar) byłby odpowiedni?

Wystarczy wiertarka za 30 zł i dobre wiertło za drugie tyle.

Tomek

7. Data: 2006-01-02 13:08:08

Od: Michał Półrola <m...@n...itl.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 2 Jan 2006 11:02:18 +0100, Jarek P. napisał(a):

> Jakakolwiek młotowiertarka wystarczy, nawet taka za 199zł w
> promocji z hipermarketu. Tylko niech to będzie miało porządny
> udar pneumatyczny, a nie grzechotkę.
Niestety zazwyczaj takie mają udar gorszy od mojego Boscha :(

8. Data: 2006-01-02 14:15:22

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Michał Półrola wrote:

> Niestety zazwyczaj takie mają udar gorszy od mojego Boscha :(

Założysz się? Ja stanę przy żelbetowej ścianie z takim
badziewiem, Ty ze swoim Boshem, wiertła tej samej średnicy i kto
pierwszy przewierci ścianę na wylot, ten przez przegranego ma
fundowaną skrzynkę browara, ok? ;-)

Na poważnie, przy ścianie typowej grubości zrobiłbym tym
badziewiem gdzieś z 10 dziur na wylot, zanim klasyczna wiertarka
by przemęczyła jedną.

J.

9. Data: 2006-01-02 15:52:25

Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora

Pietrek napisał(a):
> Oprócz typowych kuć i naprawdę ciężkich przewiertów sprzęt mało poręczny i
> do otworów np.(fi) 6 mało precyzyjny.
no to znaczy ze tandetny ten mlotek musi byc, porzadnym (chocby
najbardziej standartowy bosch gbh-24) mozna zrobic wszystko. Ja wierce w
duzych ilosciach dziurki nawet fi 4mm tym mlotem i precyzja jest duzo
lepsza niz wiertareczka Bosch 550W - po prostu tam gdzie przyloze i
zaczynam od malych obrotow - tam wiertlo wjezdza w beton/cegle, nie
jezdzi dookola nim zacznie wiercic.

--
| Bartlomiej Kuzniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098
173

10. Data: 2006-01-02 16:29:30

Od: "Pietrek" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BartekK" napisał: w wiadomości

> [...]
> lepsza niz wiertareczka Bosch 550W - po prostu tam gdzie przyloze i
> zaczynam od malych obrotow - tam wiertlo wjezdza w beton/cegle, nie

;)
Nie pisałem, że najlepsiejszy na świecie ale swoje zadanie spełnił. Tandetny
owszem jest. Miało być wykute i wykute zostało. W tej chwili jest mi zbędny
i tylko leży w piwnicy.
Ale bądź uprzejmy zauwarzyć, iż GBH-24 to narzędzie profesjonalne a twórca
wątku chce powiesić kilka szafek wartych pewnie tyle co ten Twój młot
udarowo-obrotowy ;)
Kolejna sprawa to co się tym robi i czy ma służyć do powieszenia szafki,
obrazka czy do prac, którymi człowiek zarabia na chleb.

Pietrek

Mikrofalówka - przerywa podczas grzania
[OT][Reklama][Spam] Sarmacja - wirtualne panstwo - Twoja przyszlosc?
[OT][Reklama][Spam] Sarmacja - wirtualne panstwo - Twoja przyszlosc?
kołdra
pytanie o materac