Czym wypełnić gnijące dziury w starej jabłoni ?

1. Data: 2002-11-21 15:45:50

Temat: Czym wypełnić gnijące dziury w starej jabłoni ?
Od: "JacekJ" <j...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam kilka starych szarych renet. W jednej z nich sa dwie dziury po
usuniętych dawno konarach. W dziurach tych jest ciągle mokro i gniją. Jak
przedłużyć żywotność tych drzew. Czy można dziury te po prostu zabetonować ?

Pozdrowienia dla wszystkich dyskutujących
Jacek

2. Data: 2002-11-21 16:43:35

Temat: Re: Czym wypełnić gnijące dziury w starej jabłoni ?
Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Jak
> przedłużyć żywotność tych drzew. Czy można dziury te po prostu

Jeśli możesz, to je wypal, najlepiej palnikiem, jeśli nie to oczyść i
zasyp szczelnie węglem drzewnym dobrze ubijając. Zrób też jakiś okap tak
aby woda tam nie wpływała. Inne metody są nieskuteczne lub wręcz
szkodliwe.
--
Pozdr. Jerzy Nowak

"Learn the rules. Then break some."

3. Data: 2002-11-21 22:14:09

Od: "WojtekP" <d...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy" <0...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zasyp szczelnie węglem drzewnym dobrze ubijając. Zrób też jakiś okap tak
> aby woda tam nie wpływała. Inne metody są nieskuteczne lub wręcz
1. zrob dziury tak, by woda mogla odplywac.
2. Bym szczerze mowiac po wypaleniu jednak moze zasmarowac mascia na rany
drzew.
a weglem drzewnym to sam zasypie dziure w papierowce.
a propos - co tu daje wegiel drzewny Jurku????

Wojtek Pa.

4. Data: 2002-11-21 22:27:32

Od: "Bogusław Bielawski" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"WojtekP" <d...@p...com.pl> wrote in message

> Użytkownik "Jerzy" <0...@m...pl> napisał w wiadomości

> 1. zrob dziury tak, by woda mogla odplywac.
Ja się dołączę do tego sposobu którym mnie kiedyś oświeciła Jagoda.
Okapy nie zawadzą jak się da je jakoś dyskretnie zainstalować.
Co się da wyskrob "zgnizliznę".
Ostatnio odwiedzając Rogalin (tam gdzie stare dęby - a propos: Czech padł
kompletnie) widziałem na żywopłotach drzewiastych spękania w pniach
przykryte drobną siatką. Podejrzewam, że ograniczając wpadanie liści śmieci
i ptasich ... też ogranicza się pruchnice i inne takie.

Pozdrawiam BoGusław
Klub Przyjaciół Starych Jabłonek

5. Data: 2002-11-22 07:11:32

Temat: Re: Czym wypełnić gnijące dziury w starej jabłoni - OT ?
Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Bogusław Bielawski" <l...@p...onet.pl> wrote in

> Pozdrawiam BoGusław
> Klub Przyjaciół Starych Jabłonek

Bogus!
Jak fajne!
Tyle Cie nie bylo!
Zeby nie byc tak zupelnie OT - Twoja jablon, jak rozumiem, ma sie dobrze?
Pozdrowienia - Ewa Sz.
PS. Puscilam Ci troche po spotkaniu maila na studniarza - doszlo?

6. Data: 2002-11-22 15:08:55

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a propos - co tu daje wegiel drzewny Jurku????

Jak to co?
Pochłaniacz zła wszelkiego!!!
I należy go od czasu do czasu wymieniać.
Przynajmniej raz do roku. Czasami nawet dwa razy jak nie ma odpływu z
dziupli i okapu.

7. Data: 2002-11-23 08:43:17

Od: "Bogusław Bielawski" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> wrote in message
8...
> [...]
> Pozdrowienia - Ewa Sz.
> PS. Puscilam Ci troche po spotkaniu maila na studniarza - doszlo?

Doszło doszło! a byc byłem ale na tyle sporadycznie, że czytać czytałem ale
pisać nie pisałem bo jak nie wiem kiedy będe następnym razem to trudno się
tak wtrącać i potem dalej nie uczestniczyc.
Jabłoń ma się chyba dobrze. Pod koniec sezonu (jeszcze to było przed
spotkaniem) sporo ją poprzerzedzałem i jeszcze na przedwiośnie mi zostało.
Swiadom że to ją pobudzi do produkcji wilków ale jakoś mnie przekonał kiedyś
Krzysiek Koterba (ten to się rzadko pojawia!), że warto.
No i zobaczymy czy coś da to wycięcie zawiązków z kilku gałęzi co by
naprzemian owocowała. Uswiadomionym byłem na spotkaniu ze rok raczej nie
wystarczy i takie traktowanie trzeba cierpliwie powtarzać przez lat kilka w
przypadku takich starych drzew.

Pozdrowienia
BoGusław
Już pod innym adresem niż tu zarejestrowanym

Cisy
Ficus Pumilla
CFV2: pl.misc.rolnictwo (glosowanie)
zrakowacenie?