Czym zastąpić amoniak

1. Data: 2004-12-16 10:57:36

Temat: Re: Czym zastąpić amoniak
Od: "Dorcia" <d...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mama kangurzyca" <m...@g...pl> napisał w wiadomości >
Witam,
> w paru przepisach spotkałam amoniak jako składnik. Czy ktoś może wie czym
> można go zastąpić? i czy wogóle można? Nie spotkałam się wcześniej z tym
> egzotycznym dla mnie produktem.

Zdaje się że do spulchniania, czyli soda oczyszczona bądź proszek do
pieczenia

pozdr,dorcia

1. Data: 2004-12-16 11:54:26

Temat: Czym zastąpić amoniak
Od: "mama kangurzyca" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

1. Data: 2004-12-16 12:20:14

Od: "Jini" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

do kupienia w Kauflandzie /sama kupowałam/

nie wiem co będzie jak dodas proszu bądź sody - pewnie całkiem inny smak
ciasta

w sumie ciekawa jestem takiego eksperymentu...

Jini - aniołek z piernika ;-)

1. Data: 2004-12-16 12:31:04

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> do kupienia w Kauflandzie /sama kupowałam/

nawet w zwyklych spozywczych coraz czesciej do kupienia, np. ma szanse byc w
okolicach tanich przypraw, typu półka z przyprawami firmy Galeo.

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2004-12-16 12:34:21

Od: "Małgorzata Leszczyńska" <g...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

mama kangurzyca <m...@g...pl> napisał(a):

> [...]
> można go zastąpić? i czy wogóle można? Nie spotkałam się wcześniej z tym

Pod względem chemicznym to kwaśny węglan (wodorowęglan) amonu. Soda
oczyszczona to kwaśny węglan (wodorowęglan) sodowy. Jako sole słabego kwasu i
mocnych wodorotlenków, oba związki pod wpływem temperatury ulegają
rozkładowi, wydzielając dwutlenek węgla, który spulchnia ciasto.
Przypuszczam, że mogą być różnice smakowe i w tempie uwalniania gazu. Nie
jestem jednak chemikiem spożywczym, więc może ktoś z nich się wypowie.
Gośka

1. Data: 2004-12-16 14:06:32

Od: "Joa" <j...@w...bezspamupl> szukaj wiadomości tego autora

dokładnie cos jak proszek do pieczenia, badz soda, jednak o (niby) lepszych
własciwisciach. jakich nie wiem.Spotkałam sie z tym i mam sama 2 opakowania,
mozna kupic w sklepach duzych supermarketach (czasami)
pozdrawiam Joa

1. Data: 2004-12-16 18:18:17

Od: Matacz <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

mama kangurzyca wrote:

> [...]
> można go zastąpić? i czy wogóle można? Nie spotkałam się wcześniej z tym

Mozesz uzyc moczu, zawiera sporo amoniaku.

1. Data: 2004-12-16 18:47:43

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jini" <j...@i...pl>
> do kupienia w Kauflandzie /sama kupowałam/
[...]

Amoniak w postaci gazowej?
W proszku a może w płynie?
:-)
--
Pozdrawiam, Jerzy

---

1. Data: 2004-12-16 21:56:09

Od: "waldek" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

JerzyN wrote:
> Użytkownik "Jini" <j...@i...pl>
>
> Amoniak w postaci gazowej?
> W proszku a może w płynie?
> :-)
===
Też się nad tym głowię. W normalnej temperaturze powinien być w butlach
gazowych sprzedawany. Poza tym chyba jest trujący. Ciasto dla teściowej?

waldek
===

1. Data: 2004-12-17 06:08:41

Od: "Jini" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Też się nad tym głowię. W normalnej temperaturze powinien być w butlach
> gazowych sprzedawany. Poza tym chyba jest trujący. Ciasto dla teściowej?

oj chłopaki o co Wy Aniołka posądzacie ;-)
oczywiście, że w proszku i najpierw sama przetestowałam na sobie ... pycha
ciasteczka wyszły, mniam :-)))

Jini - anioł kobieta ;-)

zapiekanki w fast foodach
a moze jakies ciasto z konfitur?