Czyszczenie pralki

1. Data: 2009-07-14 17:42:41

Temat: Czyszczenie pralki
Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Mam pięcioletnią pralkę, czyszczony był jedynie od czasu do czasu filtr,
może warto by było puścić pralkę z jakimś środkiem czyszczącym, co
oczyściłoby wnętrze normalnie niedostępne - wszelkie przewody
odprowadzające, pompa itp są już pewnie nieźle brudne, grzałka pewnie
też ma sporo kamienia. Znacie jakieś środki do tego?

2. Data: 2009-07-14 17:53:18

Temat: Re: Czyszczenie pralki
Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 14 Jul 2009 19:42:41 +0200, BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>
wklepał(-a):

> [...]
>odprowadzające, pompa itp są już pewnie nieźle brudne, grzałka pewnie
>też ma sporo kamienia. Znacie jakieś środki do tego?

Kamix.

--
Sławomir Szyszło

3. Data: 2009-07-14 19:32:54

Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Sławomir Szyszło pisze:
> Dnia Tue, 14 Jul 2009 19:42:41 +0200, BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>
> wklepał(-a):

> Kamix.

Kamix się nie nadaje, bęben jest ocynkowany, a cynk, to kamix dosłownie
zżera, nie wiem, jak z innymi częściami w pralce.
http://www.kamix.pl/wlasciwosci.html

4. Data: 2009-07-14 19:49:26

Od: "Pietrek" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BQB" napisał:...

> Kamix się nie nadaje, bęben jest ocynkowany, a cynk, to kamix dosłownie
> zżera, nie wiem, jak z innymi częściami w pralce.
> http://www.kamix.pl/wlasciwosci.html

Bęben jest z nierdzewki, nigdy nie jest cynkowany. Zbiornik może byc
natomiast z blachy stalowej emaliowanej (stare modele), nierdzewnej lub
carboranu.
Są w serwisach srodki do dezynfekcji i odkamieniania pralek/zmywarek,
polecam, za 5 saszetek ~30 zł, na cały rok wystarczy.

P.

5. Data: 2009-07-14 22:29:39

Od: Maverick <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

BQB pisze:
> [...]
> odprowadzające, pompa itp są już pewnie nieźle brudne, grzałka pewnie
> też ma sporo kamienia. Znacie jakieś środki do tego?

Podstawowa zasada - nie ruszaj kamienia - bo wszystko Ci padnie.

Ocet - pusc pranie z octem (mysle ze 50ml wystarczy, ale mozesz dac i
100ml) - bardzo dobrze dziala na wszelkie zapachy i bakterie/grzyby -
pranie najlepiej na 60/90 stopni.

6. Data: 2009-07-14 22:32:29

Od: "MaW" <m...@p...onet.nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości
> [...]

Z gerzałką nie ma co szaleć - niedawno przepaliła sie w mojej pralce bo
oczywiscie nie używam calgonu :) Nowa grzałka - ok 40 zł + trochę zabawy z
wymianą.

Lepiej raz na jakis czas zobic pranie w temperaturze 90C wlewając uprzednio
w zasobnik na proszek szkalnke ACE - wyżre wszystkie pleśnie

MaW

7. Data: 2009-07-14 22:39:10

Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

MaW pisze:

> [...]
>
> Lepiej raz na jakis czas zobic pranie w temperaturze 90C wlewając
> uprzednio w zasobnik na proszek szkalnke ACE - wyżre wszystkie pleśnie

Wiem, grzałka to najmniejszy problem, właśnie o czyszczenie tych smarków
z ubrań mi chodzi, które na bank coraz bardziej zapychają pompę. Muszę
zerknąć na etykietę tego ACE :P Ale dzięki za myśl.

8. Data: 2009-07-15 16:49:11

Od: "kogutek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Ocet - pusc pranie z octem (mysle ze 50ml wystarczy, ale mozesz dac i
> 100ml) - bardzo dobrze dziala na wszelkie zapachy i bakterie/grzyby -
Raz mu radzisz żeby kamienia nie ruszał a za chwilę żeby octu nalał. Ocet
rozpuszcza kamień. To jak ma już rozpuszczać kamień to nie w occie tylko w
kwasku cytrynowym. Smrodem ostu zasmrodzi sobie całą chałupę.

9. Data: 2009-07-15 18:19:18

Od: "Marex" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

MaW <m...@p...onet.nospam.pl> napisał(a):

> [...]
uprzednio
> w zasobnik na proszek szkalnke ACE - wyżre wszystkie pleśnie

"~~~~~~~dłuższe ż y c i e pralki to calgooon...~~~~~~">

10. Data: 2009-07-15 18:48:41

Od: Maverick <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

kogutek pisze:

> Raz mu radzisz żeby kamienia nie ruszał a za chwilę żeby octu nalał. Ocet
> rozpuszcza kamień. To jak ma już rozpuszczać kamień to nie w occie tylko w
> kwasku cytrynowym. Smrodem ostu zasmrodzi sobie całą chałupę.

Ocet stosuje sie do odswiezania rowniez - w pralce wlasnie taka role
bedzie spelnial - do rozpuszczenia kamienia za male stezenie.

cargo na kółkach
podlaczenie weza ogrodowego do baterii z funkcja prysznica
poszukuję stołu/ławy
[SPAM] Pozbywam sie kosiarki
Kociol olejowy do c.o.