Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!uw.edu.pl!news.nask.
pl!orion.cst.tpsa.pl!news.tpnet.pl!not-for-mail
From: "Czesiek Cudny" <c...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
References: <19Vz4.2219$Ob.75560@news.tpnet.pl> <8aqe65$g0h$1@info.nask.pl>
<3...@n...astercity.net> <8asriv$7lv$1@info.nask.pl>
<3...@n...astercity.net>
Subject: Re: DLACZEGO PSYCHOLOGIA?
Lines: 30
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 4.72.3110.5
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V4.72.3110.3
Message-ID: <DH1E4.7998$a01.178313@news.tpnet.pl>
Date: Tue, 28 Mar 2000 12:36:51 GMT
NNTP-Posting-Host: 212.160.20.59
X-Complaints-To: a...@t...pl
X-Trace: news.tpnet.pl 954247011 212.160.20.59 (Tue, 28 Mar 2000 14:36:51 MET DST)
NNTP-Posting-Date: Tue, 28 Mar 2000 14:36:51 MET DST
Organization: TPNET - http://www.tpnet.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:44042
Ukryj nagłówki
>Człowiek nie jest aż takim bezrefleksyjnym robotem, którym można by do tego
>stopnia manipulować. To, że pokażą mi w reklamie "pyszne paluszki rybne,
>które rozpływają się w ustach" wcale nie znaczy, że zaraz pobiegnę je
kupić!
>A nawet jeśli je kupię, to albo mi zasmakują (dzięki czemu sprawię
>przyjemność również sobie, w końcu i tak muszę coś jeść) albo stwierdzę, że
>są niesmaczne i wtedy pomimo nieustannego powtarzania tejże reklamy, więcej
>już na nie pieniędzy nie wydam!
Pogratulować. Jednak nie uogólniaj. Nie wszyscy są tacy jak Ty. Więcej nie
wielu jest tak świadomych jak Ty. Dowód? Prosze: większość programów Polsatu
i całe audiotele.
Całkiem spora część społeczeństwa nie jest świadoma manipilacji w
supermarketach i reklamach.
>Wydaje mi się, że stanowczo demonizujesz jej zastosowanie. Poza tym zauważ,
>że psychologowie skupiają się raczej na naukowym podejściu do
>rzeczywistości, starając sie zrozumieć i wytłumaczyć zjawiska w niej
>zachodzące,
Racja, ale zdobyta wiedza ma różne zastosowanie.
Einstein też nie chciał bomby atomowej i do końca życia maił wyrzuty, że się
do tego przyczynił.
Pozdrawiam
CC.
|