[DO] komunikat

31. Data: 2004-11-08 20:34:35

Temat: Re: [DO] komunikat
Od: "slawek" <slawekopty(usuń)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> napisał
w wiadomości news:cmm6ai$21q$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
> Swoją drogą to weganie muszą mieć precyzyjne jadłospisy, aby skompletować
> dostarczyć dla organizmu wszystkie potrzebne aminokwasy potrzebne do
budowy
> białek. Do regularnej syntezy niezbednych białek potrzeba wszystkich
> niezbędnych aminokwasów, a spożycie posiłku, który zawiera tylko kilka z
> nich
> sprawia, że są one roskładane i usuwane, ponieważ organizm nie gromadzi
ich
> aż
> do chwili, gdy otrzyma wszystkie w komplecie. Żadna roślina nie zawiera

Etam to się nie liczy , nie jest w stopce ;))))))))))

Slawek

32. Data: 2004-11-08 22:24:49

Od: "bazyli4" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jurek" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

> czy mozesz wyjasnic na czym polega "jednostronnosc" DO?

Przecież napisałem, czym dla mnie jest jednostronność.

> [...]
> kto placi. Nie wiem czy slyszales o bardzo glosnych badaniach
porownawczych
> z lat piecdziesiatych przeprowadzene rownoczesnie w 7 (o ile sie nie
myle)
> panstwach, ktore staly sie podstawa (nie jedyna) tepienia tluszczy. Po
> latach wyszlo na jaw ze od poczatku tych badan, mialy one udowodnic ze
> tluszcz jest be i koniec. A wspolczesnie wcale nie jest lepiej. Coraz
mniej
> funduszy panstwowych na badania (powinny byc "bezstronne" ale czy tak
> jest?), a coraz wiecej badan sponsorowanych.

Zgadza się, ale cóż broni zwolennikom 'jedynej' optymalnej prowadzić
własne badania? Za drogie? Czy też także będa robione pod tezę? Swoją
drogą zaciekawiła mnie ostatnio rerklama Kubusia. Mleka w nim nie ma a
Istytut Żywności i Żywienia poleca dzieciom... ;-)

> [...]
podoba
> czy nie) , ilosc pozytywnych informacji o skutecznosci DO w wielu
chorobach,
> IZZ zamiast chwalic produkty Danona , nie powinien zainteresowac sie
tym
> zjawiskiem i jakas czesc swoich funduszy przeznaczonych na badania
skierowac
> na badania tego zjawiska? A swoja droga to kto ma robic takie badania?
> Jezeli sami opty ebiora fundusze i przeprowadza badania, to nie
powiesz : to
> podejrzane bo oni chca udowodnic skutecznosc tego typu diety?

Nie, nie powiem - podejrzane - tylko będę miał materiał wyjściowy do
sprawdzenia tychże danych. Tak się robi naukę przecież.

> co to znaczy "niech sie sama broni"? na tej grupie az chuczy od
wolania o
> dowody, jak ktos przytoczy konkretny przypadek skutecznosci , to sie
go
> traktuje w najlepszym przypadku "murarskim slowem". No to jakich
dowodow
> oczekujesz?

Nie takich, że mnie pomogło, tylko że choćby na początek 'statystycznie
istotnej części populacji pomaga' - od tego idziemy do 'co czyni dietę
skuteczną - do - 'na jakiej zasadzie dieta działa w praktyce'...

Mnie DO pomogła na nadciśnienie. Siedziałem na DO rok, potem wróciłem do
swojego ulubionego a mimo to od pięciu lat ciśnienie nie rośnie i
naczynia nadal czyste - ZGODNIE z tym, co Kwaśniewski pisał, że jak się
przeginało w jedną stronę to teraz trzeba przegiąć w drugą.

> czyli od czasu do czasy nie widzisz wszystkiego w dwoch kolorach

Nie znam się na dwukolorowym widzeniu, choć powiem jedno... jak się chce
zbadać kompozycję malarskiego dzieła sztuki i wytknąć mu ukryte braki,
to się robi czarno białe zdjęcie... na nim wielekroć więcej widać ;->

> google to jest twoje zrodlo?

Pała z logiki...

> spojrz kilka linijek wyzej, i moze cos konkretnego :/

Popatrzyłem, i nadal nic prócz nieuzasadnionego przewrażliwienia nie
widzę, więc?

Pzdr
Paweł

33. Data: 2004-11-09 06:57:51

Od: "Jurek" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przecież napisałem, czym dla mnie jest jednostronność.

no wiec powiedz jaki "dzial" w DO sie odrzuca

> Zgadza się, ale cóż broni zwolennikom 'jedynej' optymalnej prowadzić
> własne badania? Za drogie?

kto powiedzial ze tego nie robia, tylko jezeli lekrze "opty" pisza o swoich
doswiadczeniach to natychmiast slychac ze : ze na pewno tendencyjne, na zbyt
waska skale, itd..

>Czy też także będa robione pod tezę? Swoją
> drogą zaciekawiła mnie ostatnio rerklama Kubusia. Mleka w nim nie ma a
> Istytut Żywności i Żywienia poleca dzieciom... ;-)

no wlasnie, IZZ ktory powinien za publiczne pieniadze prowadzic badania w
interesie spolecznym , chwali wyroby wielkich koncernow, oczywiscie nie ma w
tym nic podejrzanego :/

> Nie, nie powiem - podejrzane - tylko będę miał materiał wyjściowy do
> sprawdzenia tychże danych. Tak się robi naukę przecież.

sam to sprawdzisz, masz wlasne laboratorium z pelnym wyposazeniem i grupa
naukowcow?

> Nie takich, że mnie pomogło, tylko że choćby na początek 'statystycznie
> istotnej części populacji pomaga' - od tego idziemy do 'co czyni dietę
> skuteczną - do - 'na jakiej zasadzie dieta działa w praktyce'...

czytales "Zycie bez chleba" Lutza?

> Mnie DO pomogła na nadciśnienie. Siedziałem na DO rok, potem wróciłem do
> swojego ulubionego

to znaczy do jakiego?

>a mimo to od pięciu lat ciśnienie nie rośnie i
> naczynia nadal czyste - ZGODNIE z tym, co Kwaśniewski pisał, że jak się
> przeginało w jedną stronę to teraz trzeba przegiąć w drugą.

czy teraz zajadasz sie czystym cukrem?

> Pała z logiki...

jak na razie jest to jedyny link jaki podales, czy mam wystawic pale za
bogactwo zrodel?

> Popatrzyłem, i nadal nic prócz nieuzasadnionego przewrażliwienia nie
> widzę, więc?

no to wytlumacz "lopatologicznie" co z tymi "kretynskimi" wizjami

Jurek

34. Data: 2004-11-09 09:13:51

Od: "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
swoich
> doswiadczeniach to natychmiast slychac ze : ze na pewno tendencyjne, na

w jakich periodykach naukowych publikuja lekarze opty??
gdzie mozna poczytac o ich doswiadczeniach??
czy czytałeś prace naukowe tzw. lekarzy opty?

skoro napisałeś,ze lekarze optty piszą o swoich doswiadczeniach to wskaz
miejsce gdzie mozna te prace znalezc

35. Data: 2004-11-09 09:17:34

Od: "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bazyli4" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> naczynia nadal czyste - ZGODNIE z tym, co Kwaśniewski pisał, że jak się
> przeginało w jedną stronę to teraz trzeba przegiąć w drugą.

czy Do pomogło ci tylko na nadcisnienie, czy może miales jeszze jakies
pozytywne skutki ??.napisz nam o tych pozytywnych skutkach i napisz nam tez
dlaczego ,pomimo tak zadowalających efektow, jakim jest niewatpliwie spadek
ciśninia przerwałeś stosowanie diety kwasniewskiego.i powróciłes do starych
nawyków zywieniowych.jakich nawyków??

36. Data: 2004-11-09 16:41:43

Od: "bazyli4" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

swoich
> doswiadczeniach to natychmiast slychac ze : ze na pewno tendencyjne,

Wiesz, ja tez od lat prowadzę badania w paru rehabilitacyjnych
dziedzinach, ale na razie na własny uzytek. Nie ośmieliłbym się uważać
tego za prawdę objawioną, póki jakiś recenzenst nie przepuści mi tego
przez Science, Lancet etc... i nie zostanie to poddane krytyce. Wówcvzas
dopiero będę mógł twierdzić, że coś jest tendencyjne albo nie, jak się
spotkam z danymi, kóre przeczą moimi, lub ja będę musiał uznać, że
miałem 'zbyt wąskie dane' jak sam twierdzisz...

> [...]
badania w
> interesie spolecznym , chwali wyroby wielkich koncernow, oczywiscie

Dlatego biorę poprawkę na własny organizm i wcinam mleko, bo mi dobrze
robi, i nie jadam Kubusiów , bo mam zgagę po nich.

> sam to sprawdzisz, masz wlasne laboratorium z pelnym wyposazeniem i
grupa
> naukowcow?

Jeśli będę CHCIAŁ to sprawdzić, to zbiorę zespół ;->

Jeśli lekarz DO twierdzi, że to dieta cud, to MUSI zebrać taki
zespół....

A ja będę mógł mu uwierzyć, albo będę MUSIAŁ zebrać zespół, żeby
skontrolować dane...

> czytales "Zycie bez chleba" Lutza?

Owszem - i nalegam na potwierdzenie w badaniach kontrolnych...

> to znaczy do jakiego?

Do gotowania w ogóle. Staram się - z przyjemności - nie jeść zbyt
często tego samego, nawet czasem udaje się przez rok nie jeść tego
samego, w najrozmaitszych proporcjach ;-)

> czy teraz zajadasz sie czystym cukrem?

Czy zrozumiałeś, co piszę?

> jak na razie jest to jedyny link jaki podales, czy mam wystawic pale
za
> bogactwo zrodel?

A ja Ci kazałem źródeł szukać... ja źródeł opty się naszukałem... i
bęcki... teraz Twoja kolej....

> no to wytlumacz "lopatologicznie" co z tymi "kretynskimi" wizjami

Rzekł kiedyś mistrzunio w jednym z wywiadów... dosłownie nie zacytuję...
dzięki kampanii sadowniczej mamy coraz więcej chorych ludzi,
szczególniej na stawy, natomiast dla zaspokojenia wyżywienia ludzkości
wystarczyłoby ileś tam świńskich farm i tego to a tego dużo mniej...
czego to a czego już nie pamiętam... kabarety szybko mi z głowy
wietrzeją...

... zestawiłem to tylko od razu z molochami-tuczarniami, któe w hameryce
nie mogąc truć środowiska do Polski wchodzić zaczęły i na przepisy leją.

I teraz sposkowa teoria dziejów, udowodnij, że nie - mopgę zacząć
twierdzić, że Kwaśniewski jest przedstawicielem owych tuczarni trzody
chlewnej, który dzięki obłąkanemu pomysłowi diety umożliwia im osadzenie
się na rynku.

I też nie będę musiał tego w jakikolwiek sposób udowadniać... z tej
chociażby racji, że się nie da... także z przyczyn ontologicznych...

Pzdr
Paweł

37. Data: 2004-11-09 18:04:38

Od: "bazyli4" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:cmq1sv$4pi$1@news.onet.pl...

> [...]
spadek
> ciśninia przerwałeś stosowanie diety kwasniewskiego.i powróciłes do

Nie mogłem się uporać przez pięć, może sześć lat z ciśnieniem na
poziomie 100/110 - 140/170. Kolega stwierdził, że może by tak DO, skoro
leki nie pomagają. Ponieważ ciśnienie było idiopatyczne (czytaj: każdy
lekarz zwala na otyłość i umywa ręce), stwierdziłem - czemu nie. Kupiłem
sobie książkę kucharską Kwaśniewskiego i tegoż "Tłuste życie" i zaczałem
stosować. I tak zmodyfikowane, bo na samą myśl o jajach na smalcu robi
mi się nie dobrze - co innego jaja na maśle ;-)

Po roku zauwazyłem: powrót dobrego ukrwienia głębokich warstw skóry
dłoni, mniejsze zmęczenie, spadek ciśnienia, dużo większą tolerancję na
wysiłek, ciekawostką - czulszy stał się układ powonienia.

Posiedziałem na diecie jeszcze pół roku, ale że nie byłem w stanie
wytrzymać dłużej bez moich ulubionych warzyw na przemian z pieczonym
boczkiem z białym chlebem i świeżyzną z razowcem (przykłady tylko, nie
żebym jadał codziennie - wszak jestem dokładnie wszystkożerny prócz
wątróbki - cmentarzysk mikroelementów zbliżonych do rtęci i ołowiu nie
konsumuję, jak nie muszę ) wróciłem do swoich ulubionych jadeł.

Zakres jadeł: stara ciężka polska kuchnia z wyskokami nad Mare Nostrum i
przebłyski średniowiecznego spojrzenia na jedzenie.

Po DO jestem już 6 lat. Wszystkie zaobserwowane wówczas zmiany w
organizmie utrzymały się do dzisiaj. No, waga nieco wzrosła, ale
uwielbiam gotować, a nie mogę patrzeć jak po saganie pływają dwie
marchewki, bo to szkoda kuchnię odpalać.

Pzdr
Paweł

38. Data: 2004-11-09 18:45:15

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> i zaczałem stosować. I tak zmodyfikowane, bo na samą myśl o jajach na
smalcu robi mi się nie dobrze - co innego jaja na maśle ;-)

Oj Bazyli4, nie wymyślaj z tym smalcem w czarnojankowym stylu...
Masz książkę kucharską, więc sprawdź - wszystkie 13 odmian jajecznicy
jest smażone na MAŚLE :)

Krystyna

39. Data: 2004-11-09 19:23:29

Od: "bazyli4" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna*Opty*" <K...@o...pl> napisał w
wiadomości news:cmr37o$9c3$1@news.onet.pl...

> Oj Bazyli4, nie wymyślaj z tym smalcem w czarnojankowym stylu...
> Masz książkę kucharską, więc sprawdź - wszystkie 13 odmian jajecznicy
> jest smażone na MAŚLE :)

bazyli4, bazyli4, nie Bazyli4.
Znam wielu DO, mniejszość smaży na maśle, większość ze znanych mi na
smalcu lub boczku.

Poza tym:

1. Jajecznica na maśle - jest na maśle.
2. Jajecznica po wiejsku - jest na tłuszczu z boczku, ergo na smalcu.
3. Jajecznica z kiełbasą - na maśle.
4. Jajecznica z żółtym serem - na maśle
5. Jajecznica z cebulą - na maśle
6. Jajecznica z groszkiem - na maśle
7. Jajecznica z czosnkiem - na maśle
8. Jajecznica z wątróbką drobiową - na maśle.
9. Jajecznica z nerką cielęcą - na maśle.
10. Jajecznica z mięsem wieprzowym - na maśle
11. Jajecznica różowa - na maśle
12. Jajecznica czerwona - na maśle.
13. Jajecznica zielona - na maśle.

Więc nie wszystkie 13 odmian jajecznicy jest smażone na maśle. Ale jakoś
widzę że nad szczegółami nie od dziś przechodzimy do porządku dziennego,
prawdaż?

Jeśli zaś idzie o jaja sadzone to:
na 8 przepisów - na maśle 3, na smalcu 5

natomiast przy omlecie z boczkiem smażenie boczku na maśle to pewien
rodzaj perwersji, szczególnie chemicznej...

Pzdr
Paweł

40. Data: 2004-11-09 19:28:32

Od: "Jurek" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tego za prawdę objawioną, póki jakiś recenzenst nie przepuści mi tego
> przez Science, Lancet etc... i nie zostanie to poddane krytyce.

czyli jezeli recenzentowi nie spodoba sie co napisales to do ... kosza?
czyli (jezeli dobrze zrozumialem) recenzent(ci) sa wyrocznia, i wszystko co
nie przejdzie przez ich "sito" jest do bani?

> [...]
> spotkam z danymi, kóre przeczą moimi, lub ja będę musiał uznać, że
> miałem 'zbyt wąskie dane' jak sam twierdzisz...

moze jestes bardzo bogatym czlowiekiem i stac Cie na finansowanie wlasnych
badan , nawet tych na szeroka skale- co jest bardzo chwalebne. Tylko jest
pytanie, czy lekarze w polsce zarabiaj tak wielkie pieniadze ze moga (poza
normalnymi zajeciami) poswiecic duzo czasu i pieniedzy na prowadzenie badan
naukowych (godnych tego okreslenia) i na szeroka skale. Ostatnio
przeczytalem o dr Rybczynskim i jego 50 letnich badaniach ktorych wyniki
wyslal do wszystkich "swietych" odpowiedzialnych za badania naukowe i sluzbe
zdrowia. Nikt palcem w bucie nie kiwnal. Nie tak dawno w sejmie jeden z
poslow zadal pytanie na temat wplywu DO na cukrzyce. Pamietasz co powiedzial
odpowiadajacy? Osobiscie znam 2(dwie) osoby ktore byly skazane na dozywotnie
branie insuliny +cale mnostwo innych "specyfikow", obecnie nie biora nic i
wrocily do normalnego aktywnego zycia. Zgadzam sie ze 2 to nie duzo, ale
nawet gdyby tylko 20% chorych na cukrzyce insulinozalezna moglo wrocic do
normalnego aktywnego zycia, to czy "gra nie jest warta swieczki"?. I teraz
pytanie, kto ma zdecydowac o przeprowadzeniu niezaleznych badan na szeroka
skale? Kto moze "zmusic" lekarzy "leczacych" cukrzykow do wziecia pod uwage
mozliwosci zastosowanioa DO jako sposobu leczenia cukrzycy? Dodam ze
jedna(kobieta) z tych osob, po stwierdzeniu przez lekarza ze insulina nie
jest juz potrzebna powiedziala co spowodowalo te poprawe, skutek? zostala
wyrzucona z gabinetu -doslownie.

> Dlatego biorę poprawkę na własny organizm i wcinam mleko, bo mi dobrze
> robi, i nie jadam Kubusiów , bo mam zgagę po nich.

i nie przeszkadza Ci ze fachowcy oplacania z podatkow jakie placisz, i
majacy bezstronnie(!!!) dbac o jakosc wyzywienia spoleczenstwa polskiego
sprzedaja swoj autrytet za kilka "srebrnikow"

> [...]
> zespół....
> A ja będę mógł mu uwierzyć, albo będę MUSIAŁ zebrać zespół, żeby

rozumiem ze "jaja" sobie robisz

> Owszem - i nalegam na potwierdzenie w badaniach kontrolnych...

no widzisz masz pole do popisu, wyzej napisales ze stac Cie na takie rzeczy
, no to do dziela!

> A ja Ci kazałem źródeł szukać... ja źródeł opty się naszukałem... i
> bęcki... teraz Twoja kolej....

ja juz od bardzo dawna szukam, nie czekalem na internet zeby zaspokoic swoja
ciekawosc. Formuj precyzyjnie swoje zarzuty to i dyskusja zrobi sie
precyzyjniejsza

> [...]
> wystarczyłoby ileś tam świńskich farm i tego to a tego dużo mniej...
> czego to a czego już nie pamiętam... kabarety szybko mi z głowy

nie pamietasz, nie zacytujesz (bo tez nie pamietasz), iles tam, tego to a
tego, czego to a czego- wszystko to niezwykle precyzyjne stwierdzenia. Czy
nie pisales "kilka" linijek wyzej ze prowadzisz badania w kilku(!)
dziedzinach rehabilitacyjnych i liczysz ze to zostanie opublikowane w
znanych periodykach(wymieniles Science, Lancet). Jezeli w swoich badaniach
jestes tak precyzyjny jak w ataku na "mistrzunia" to .... zycze Ci
wszystkiego najlepszego. Moze jednak poszukaj tego co napisal DrJK o
chierarchi tego co ludzie powinni jesc(co do zwierzat). Zobaczyl bys wtedy
ze na "szczycie" sa kury, nizej krowy (nie bydlo miesne), dalej ida w
"kupie" swinie, kaczki, owce, takze ryby

> ... zestawiłem to tylko od razu z molochami-tuczarniami, któe w hameryce
> nie mogąc truć środowiska do Polski wchodzić zaczęły i na przepisy leją.

bo tak Ci pasowalo?, trzeba "przylozyc" DrJK a wiec kazdy "kij" jest dobry,
ale czy nie zauwazyles ze to jest twoj problem, a raczej twoich
nadinterpretacji?

> I teraz sposkowa teoria dziejów, udowodnij, że nie - mopgę zacząć
> twierdzić, że Kwaśniewski jest przedstawicielem owych tuczarni trzody
> chlewnej,

masz racje! co do twojej psychozy spowodowanej spiskiem chodowcow swin.
Jezeli chcesz to zeskanuje to co DrJK napisal o sposobie chodowanie swin i
sposobie ich zywienia(to bardzo wazne), i pozniej wytlumaczysz gdzie tam
jest miejsce na "przemyslowke"

>który dzięki obłąkanemu pomysłowi diety umożliwia im osadzenie
> się na rynku.

juz tylko z kilku twoich ostatnich zdan wynika ze nie tylko nie byles na
DO(o czym wspomniales) ale nie masz o niej pojecia

> I też nie będę musiał tego w jakikolwiek sposób udowadniać... z tej
> chociażby racji, że się nie da... także z przyczyn ontologicznych...

no i teraz wszystko jest jasne :D

> Pzdr
> Paweł

Jurek