Da sie zrobic lizaki?

1. Data: 2002-05-14 19:55:17

Temat: Da sie zrobic lizaki?
Od: "Konik" <k...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy w domu mozna przygotowac lizaki?
Ma ktos moze recepture i sposob by latwo je bylo odkleic od foremki?

--
Bartosz Konefal
k...@b...gnet.pl

1. Data: 2002-05-15 08:08:52

Temat: Re: Da sie zrobic lizaki?
Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Konik schrieb:

> Czy w domu mozna przygotowac lizaki?
> Ma ktos moze recepture i sposob by latwo je bylo odkleic od foremki?

receptury nie znam, ale widziałem foremki robione z mąki ziemniaczanej.
Nie ma problemów z odklejeniem :-)

Waldek

1. Data: 2002-05-15 12:31:51

Od: "Idol" <n...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy w domu mozna przygotowac lizaki?
> Ma ktos moze recepture i sposob by latwo je bylo odkleic od foremki?
>
> --
W czasie kryzysu to robiło się metodą ekspresową: łyżeczka z cukrem,
delikatnie moczona w herbacie i opiekana nad gazem. Robiło się w foremce do
lizania i nie trzeba było odklejać.

Idol
_____________
Bolesławiec

1. Data: 2002-05-15 13:24:59

Od: "BoBig" <b...@p...arena.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
> Czy w domu mozna przygotowac lizaki?
> Ma ktos moze recepture i sposob by latwo je bylo odkleic od foremki?
Można.
Dokładnej receptury nie mam pod ręką, ale zawierała by syrop ziemniaczany
lub kwas winowy.
Oba składniki trudno dostępne dla domowego urzytku.
Potrzebny byłby jeszcze termometr do 200 stopni cencjusza.
Możesz poeksperymentować i gotować cukier z niewielką ilością wody i cokiem
z cytryny.
By się nie przyklejało wylewaj na pergamin (dostępny w sklepach) lub
marmurowy blat posmarowany olejem.

Pozdrawiam
BoBig

1. Data: 2002-06-16 22:29:43

Od: "E.C.Nowiccy" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Konik" <k...@b...gnet.pl> napisał w wiadomości
> Czy w domu mozna przygotowac lizaki?
> Ma ktos moze recepture i sposob by latwo je bylo odkleic od foremki?

> [...]
To proste jak konstrukcja cepa., nie daj sie zwariowac... Zadna maka
ziemniaczana, albo inne duperele...
Wiesz jak sie robi karmel? Rozgrzewa sie cukier z odrobina wody. Potem
wylewasz to na telezyk natluszczony maslem, albo czym tam chcesz. Jak
polozysz patyczek, np do szaszlyka - uzyskasz lizaka. Do cukru mozesz dodac
...kropli mietowych, albo dowolnego soku. Z sokiem owazaj, bo ci sie zrobi
nie lizak,tylko mordoklejka, bedzie sie ciagnac kilometrami. Sam to robilem
dziesiatki razy, ku uciesze dzieci, wiec wiem o czym mowie.
Pozdrawiam.
Cezary

Poratujcie przepisem
OMLET ala KONWALLIA
Zaraz robię ciasto z bakaliami "raz, dwa, trzy"
mloda kapusta z pieczarkami na maśle
Pizza !!!