Re: Deja vu

1. Data: 2000-02-06 15:36:49

Temat: Re: Deja vu
Od: o...@g...pl (Vicky) szukaj wiadomości tego autora

Pajonk Hfat wrote

>Bingo. Tylko dlaczego tyle osob jest na tyle ograniczonych ze sytuacje
ktore
>zakrawaja na absurd, to przyznaje, staraja sie wytlumaczyc powszechnymi
>prawami swiata? Bez sensu.

A mozesz znasz inne prawa? (z sensem)
I dlaczego nazywasz ludzi szukajacych odpowiedzi "ograniczonymi"?
To, ze ty nie masz innych pomyslow na wyjasnienie deja vu sklania cie do
tego, zeby sie uwazac lepszym (bo jak Sokrates wiesz, ze nic nie wiesz)?

>A moze czasem warto cos przyjac na
>wiare bo nie
>ma na razie takiej wiedzy zeby to wytlumaczyc....

Pajonk
Cecha czlowieka jest to, ze lubi poznawac swiat i starac sie go rozumiec w
miare mozliwosci. Gdyby kazdy czlowiek przyjmowal postawe >przyjac na
>wiare bo nie
>ma na razie takiej wiedzy zeby to wytlumaczyc
to gwarantuje ci, ze teraz zylibysmy nadal w jaskiniach.

Pozdrawiam
Vicky

--
Najnowsze oferty pracy: http://www.newsgate.pl/archiwum/pl-praca-oferowana/

1. Data: 2000-02-07 21:29:35

Od: "Pajonk Hfat" <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Vicky" <o...@g...pl> wrote in message

> Pajonk Hfat wrote

> ktore
>
> A mozesz znasz inne prawa? (z sensem)

Naprzyklad to co czuje. Nie opisze tego zadnym wzorem. A jednak nie jestes w
stanie zaprzeczyc ze to nie istnieje.

> I dlaczego nazywasz ludzi szukajacych odpowiedzi "ograniczonymi"?
> To, ze ty nie masz innych pomyslow na wyjasnienie deja vu sklania cie do
> tego, zeby sie uwazac lepszym (bo jak Sokrates wiesz, ze nic nie wiesz)?

Ale ja wlasnie mam inne pomysly, ale masz racje ze to zle okreslenie
"ograniczony" i nie powinienem wyglaszac takich prawd. Ja mam po prostu inny
pomysl. To tak jakbys prawa fizyki obalal prawami filozoficznymi. To jest po
prostu inny uklad odniesienia. Tego nie da sie wytlumaczyc i koniec. A
stwierdzenie ze jedna polowka mysli "szybciej" jest naginaniem
rzeczywistosci (IMHO). Nie dopuszczanie za wszelka cene mysli, ze istnieje
inna rzeczywistosc niz fizyczna jest zawezaniem horyzontow myslowych.

> Cecha czlowieka jest to, ze lubi poznawac swiat i starac sie go rozumiec
> miare mozliwosci. Gdyby kazdy czlowiek przyjmowal postawe >przyjac na
> to gwarantuje ci, ze teraz zylibysmy nadal w jaskiniach.

Ok. Masz racje, ale chodzi mi nie o to zeby nie poznawac, ale zrobic inne
zalozenia. Odrzucic te fizyczne. Przyjac te "duchowe".

Pajonk

Re: Sita
Re: : Deja vu
Re: Kraniec wszechswiata. Pytanie...