Depresja niszczy Polaków [artykuł+sonda na onecie]

1. Data: 2007-03-24 10:42:23

Temat: Depresja niszczy Polaków [artykuł+sonda na onecie]
Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Onet przy artykułach załącza sondę na temat depresji -wyniki są znamienne...
;)

========================
Depresja niszczy Polaków

"Dziennik": Co piąty Polak czuje się samotny, wykluczony ze społeczeństwa, a
stan taki wywołuje zaburzenia psychiczne.
- To najwyższy odsetek spośród wszystkich państw UE. Rocznie z tego powodu
życie odbiera sobie 6 tys. osób, a prawie 2 mln trafia na leczenie
psychiatryczne - alarmują eksperci Ministerstwa Zdrowia. W ciągu ostatnich
15 lat liczba osób leczonych psychiatrycznie wzrosła u nas z 600 tys. do
ponad 1,5 mln rocznie. Przybyło ludzi z najcięższymi schorzeniami
psychotycznymi. Teraz takich pacjentów jest w szpitalach blisko 100 tys.

Dane z najnowszego Narodowego Programu Ochrony Zdrowia Psychicznego na lata
2008 - 2012, przygotowanego przez psychiatrów na zlecenie Ministerstwa
Zdrowia, wprost porażają. Wynika z nich, że Polacy od kilku lat cierpią na
pandemię załamań nerwowych i depresji. Ich głównym źródłem jest samotność,
poczucie społecznego odrzucenia. - Lęk o przyszłość, poczucie winy z powodu
niewywiązywania się z pełnionych ról społecznych, zawrotne tempo życia, a
nade wszystko ogromne rozluźnienie więzów rodzinnych powodują potężny stres,
z którym niestety znaczna grupa naszego społeczeństwa sobie nie radzi -
przyznaje dr Andrzej Cechnicki, krakowski psychiatra, współtwórca programu.

Jak zaznacza, sytuacja ta odbija się niekorzystnie na zdrowiu psychicznym
nie tylko dorosłych, ale również i na dzieciach. Lekarze szacują, że blisko
milion dzieci i młodzieży w Polsce wymaga stałej opieki psychiatrycznej i
psychologicznej. - Większość z nich to dzieciaki z tzw. dobrych domów, gdzie
oboje rodzice ciężko pracują i nie poświęcają latorośli wystarczająco dużo
czasu bądź w ogóle ich nie ma w domu, bo np. wyemigrowali za pracą - podaje
przykłady dr Cechnicki.

Skutki osamotnienia dzieci są opłakane. Ogląda je na swoim oddziale
psychiatra dr Tomasz Pisarek, wicedyrektor Mazowieckiego Centrum
Neuropsychiatrii i Rehabilitacji Dzieci i Młodzieży w Zagórzu koło Warszawy.
W ubiegłym tygodniu jego placówka musiała wstrzymać przyjęcia na oddziały
psychiatryczne. - Przywieziono nam tylu pacjentów, że przyjęliśmy tylko
"najostrzejsze przypadki": agresywne maluchy, które dokonały
samookaleczenia, kilkunastoletnich niedoszłych samobójców i dzieci z ciężką
depresją - wylicza lekarz.

http://wiadomosci.onet.pl/1508054,11,item.html

2. Data: 2007-03-25 07:51:57

Od: "Dr.Endriu" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> http://wiadomosci.onet.pl/1508054,11,item.html

A Sky znowu powtarza niespójny bełkot z promichnikowskiego onetu.....

Dr.Endriu
nmp1(małpa)interia.pl
http://nmp1.w.interia.pl

3. Data: 2007-03-26 18:24:34

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dr.Endriu <n...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:eu59gp$55p$...@n...interia.pl...

> A Sky znowu powtarza niespójny bełkot z promichnikowskiego onetu.....

Przynajmniej masz co zjechać... ;)

4. Data: 2007-03-28 03:49:39

Od: "adm" <a...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

> Przynajmniej masz co zjechać... ;)

:)
ja ostatnio czytalem inny ciekawy 'fakt statystyczny'

9 na 10 Polaków cierpi na depresję
... ten jeden 'zdrowy' ... jest w Anglii ;)

adm
--
www.meningokoki.com

ooodcisk ;)
Krakow - dobry ortopeda
dentysta dzięcy
człowiek po zabiegu laryngologicznym - pytanie o pływanie :)
kręgosłup