Deszczówka jako źrodło wody szarej

11. Data: 2009-01-03 15:39:06

Temat: Re: Deszczówka jako źrodło wody szarej
Od: "kris" <K...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> szybko sie robia zacieki. Z praniem jeszcze gorzej. Poza tym to troche
> niezgodne z prawem. Nie wolno chyba wpuszczac do sciekow niczego co nie
> przyszlo z wodociagow.

Kurcze a ja wylałem do ścieków butelke starej wody mineralnej- co mi za to
grozi?

Krzysiek

12. Data: 2009-01-03 15:43:13

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

__\\//\\//aldek napisał(a):

> Użytkownik "krys" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Każdy zakład komunalny zajmujący się dostarczaniem wody i
> odprowadzaniem ścieków, umożliwia zainstalowanie oddzielnie
> opomiarowanego ujęcia zewnętrznego, z którego pobór jest odliczany od
> ilości ścieków.

Ale mimo tego chyba nikt nie instaluje licznika objetości oddawanych
ścieków?

--
Justyna

13. Data: 2009-01-03 22:36:14

Od: BbT <m...@z...one.pl.a.spam.jest.be> szukaj wiadomości tego autora

krys pisze:

> Ale mimo tego chyba nikt nie instaluje licznika objetości oddawanych
> ścieków?

Niby nikt nie instaluje, ale ...
Sa "specjalisci", ktorzy podlaczaja deszczowke do sciekow. W efekcie
kanaliza nie wyrabia przy wielu takich "instalacjach". Wtedy wpadaja na
osiedle wodociagi i robia inspekcje. Podobno maja sposoby na wykrycie
podlaczenia deszczowki i wlepiaja niemale kary.

BbT

14. Data: 2009-01-03 23:06:46

Od: Panslavista <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 3 Sty, 23:36, BbT <m...@z...one.pl.a.spam.jest.be> wrote:

> [...]
> osiedle wodociagi i robia inspekcje. Podobno maja sposoby na wykrycie
> podlaczenia deszczowki i wlepiaja niemale kary.

Zamierzona niedoróbka - uzbrajanie terenu tylko w kanalizację ściekową
bez burzowej...

15. Data: 2009-01-04 10:06:21

Od: "robert" <r...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> osiedle wodociagi i robia inspekcje. Podobno maja sposoby na wykrycie
> podlaczenia deszczowki i wlepiaja niemale kary.

sposób jest prosty, wpuszczają dym do kanalizacji i patrzą z której rynny
się ulatnia :-)
jak jakaś baba wyleci z awanturą, że jej kuchnię zadymiło, to przy okazji
wiadomo, że ma kratkę wentylacji wspólnie z pionem kanalizacyjnym :-)

robert
www.sabina.studioonline.pl

16. Data: 2009-01-04 15:23:14

Od: TomekB <tbloch!$!WYTNIJ_TO!$!@interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 4 Jan 2009 11:06:21 +0100, robert napisał(a):

> sposób jest prosty, wpuszczają dym do kanalizacji i patrzą z której rynny
> się ulatnia :-)

Chyba jednak muszą być bardziej cwani. Widziałem instalację deszczówki
zasyfonowaną i podłączoną do kanalizy. Żaden dym nie pomoże :).

17. Data: 2009-01-04 18:16:32

Od: BbT <m...@z...one.pl.a.spam.jest.be> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista pisze:

> Zamierzona niedoróbka - uzbrajanie terenu tylko w kanalizację ściekową
> bez burzowej...

A dlaczego zamierzona? Jakis wiekszy spisek?

BbT

18. Data: 2009-01-04 19:04:29

Od: Osadnik <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

krys pisze:

> Ale mimo tego chyba nikt nie instaluje licznika objetości oddawanych
> ścieków?

Jak nie jak tak? ja na zaworze kanalizacji podciśnieniowej mam licznik
otwarć - każde otwarcie to wypompowanie 40L ścieków. wiec jak

liczba cykli x 40L x 1,1 > ilość wody zużytej - woda od licznika
ogrodowego to rozpoczyna się inspekcja.
Moja babcia taką miała. A to wszystko przez projektanta kanalizacji co
umieścił studzienkę w najniższym punkcie działki i przez wieko
przedostawała się woda opadowa. Nie była to jej wina ze tak ma
ukształtowany teren bo można było studzienkę dać 30cm wyżej. Na
szczęście ze względu na przyczyny i niewypłacalność babci umorzono jej
karę 10 000zł w zamian ze sama na swój koszt wykona zabezpieczane
przeciwko dostawaniu sie wody opadowej co wynosiło zbudowanie 40cm
ścianki dookoła i zamontowaniu na tym podwyższeniu włazu studzienki.

19. Data: 2009-01-05 19:40:05

Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Znajomy (w Niemczech) ma pod tarasem zbiornik, do którego wpada cała
deszczówka z dachu. Pierwsza komora 2 m sześć, potem przelew i druga bodajże
6. Na końcu filtr mechaniczny i hydrofor.
Używa tego do spłuczek, do pralki, zmywarki do mycia auta no i do
podlewania. Chwali, że znacznie mniej proszku do prania zużywa, bo woda
miękka. O żadnych wadach nie wspominał, poza kosztami wykonania i okresowych
brakach deszczówki w lecie.
Jacek

płyty GK i pękanie ścian
AGD i darmowa ciepła woda
Skladowanie drewna do kominka
Drzwi na taras - jakie?
zmywarka z szybkim programem - bosch czy electrolux