Zmywarka - kilka pytań

1. Data: 2009-01-02 19:16:44

Temat: Zmywarka - kilka pytań
Od: Paweł Muszyński <p...@b...wytnijto.org> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Decyzja o zakupie zmywarki już podjęta, model też wybrany - Bosh SMS
69M02EU - nie chcę zaczynać flejma nt. szerokości zmywarek.
Mam za to kilka pytań instalacyjnych:

1. Najprawdopodobniej węże przyłączeniowe okażą się za krótkie -
wyczytałem, że nie można ich przedłużać, trzeba wymienić. Na allegro
znalazłem długie węże, nawet z Aqua Stop, pytanie, czy będę w stanie sam
je podmienić w zmywarce? Czy to jakaś wyższa technika?

2. Czy będzie problem, żeby zmieścić tą zmywarkę pod blatem 81 cm? Na
stronie napisali, że wysokość bez górnego blatu to 81,5 cm, ale ma
regulowane nóżki - czy da się 0,5 cm obniżyć, czy ten wymiar, który oni
podają jest minimalny?

3. Mam pod zlewem syfon z bocznym wejściem, które chyba jest do
zmywarki, ale czy nie lepiej podłączyć odpływ zmywarki przed syfonem
umywalkowym? Czy podłączenie na między syfonem a zlewem nie spowoduje
dodatkowych efektów dźwiękowych / zapachowych przy wypompowywaniu wody
ze zmywarki?

4. Jeśli chodzi o podłączenie wody - w kuchni mam miedzianą instalację z
przejściem na 3/8" - wymyśliłem, że kupię trójnik 3/8 " i do tego
redukcję 3/8 " <-> 1" i tak podłącze wodę do zmywarki. Będzie OK?

5. Czy zmywarka może stać bezpośrednio przy kuchence albo lodówce, czy
są jakieś przeciwwskazania?

To chyba wszystko, chyba, że jeszcze macie jakieś dobre rady - chętnie
posłucham.

--
Paweł Muszyński
Skateshop http://www.e-street.pl

2. Data: 2009-01-02 19:31:10

Temat: Re: Zmywarka - kilka pytań
Od: BbT <m...@z...one.pl.a.spam.jest.be> szukaj wiadomości tego autora

Paweł Muszyński pisze:
> [...]
> znalazłem długie węże, nawet z Aqua Stop, pytanie, czy będę w stanie sam
> je podmienić w zmywarce? Czy to jakaś wyższa technika?

Nie wiem czy nie mozna. Ja mam laczony i dziala. Niby prawdopodobienstwo
zalania wzrasta, ale nie wiem czy az tak mocno.

> [...]
> umywalkowym? Czy podłączenie na między syfonem a zlewem nie spowoduje
> dodatkowych efektów dźwiękowych / zapachowych przy wypompowywaniu wody

Ja tak mam i niestety efekty dzwiekowe sa. Zapachy sie zadne nie
wydostaja. Lepiej chyba przylaczyc bezposrednio do kanalizy, jezeli jest
taka mozliwosc.

> 4. Jeśli chodzi o podłączenie wody - w kuchni mam miedzianą instalację z
> przejściem na 3/8" - wymyśliłem, że kupię trójnik 3/8 " i do tego
> redukcję 3/8 " <-> 1" i tak podłącze wodę do zmywarki. Będzie OK?

Pewnie nie da sie inaczej, wiec musi byc OK.

> 5. Czy zmywarka może stać bezpośrednio przy kuchence albo lodówce, czy
> są jakieś przeciwwskazania?

Chyba nie ma przeciwwskazan. Sa urzadzenia typu combo kuchenka +
zmywarka i jakos dzialaja. Lodowka na pewno nie zaszkodzi, a i zmywarka
sie nie grzeje jakos specjalnie, wiec lodowce nie powinna zaszkodzic.

BbT

3. Data: 2009-01-02 21:49:17

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Paweł Muszyński <p...@b...wytnijto.org> wrote:

> 1. Najprawdopodobniej węże przyłączeniowe okażą się za
> krótkie -
> wyczytałem, że nie można ich przedłużać, trzeba wymienić.

Bzdura, oczywiście, że można przedłużać, bo i niby dlaczego nie?

> [...]
> spowoduje
> dodatkowych efektów dźwiękowych / zapachowych przy

Spowoduje, efekty są nawet dość głośne, więc jeśli możesz
podłączyć za syfonem (patrząc od strony zlewu) to podłącz tam.

> [...]
> Będzie OK?

Będzie OK.

> 5. Czy zmywarka może stać bezpośrednio przy kuchence albo

Przeciwwskazań brak. Moja zmywarka (mała) stoi na lodówce :-)

J.

4. Data: 2009-01-03 09:53:33

Od: " 666" <u...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Kiepsko, bo blat z jednej strony będzie niepodparty, no i szkoda podgrzewać lodówke.
JaC

-----

5. Data: 2009-01-03 20:44:12

Od: "Koteczek" <n...@s...org> szukaj wiadomości tego autora

im wiecej rurek dodatkowych tym wieksza szansa ze cos zacznie ciec, zrob to
dobrze i pewnie to bedzie dobrze ;)

Odplyw nie moze miec nieskonczonej dlugosci i roznicy poziomow bo pompa ma
okreslona wydajnosc... z

syfon na odplywie mozna zrobic ukladajac odpowiednio rure - ja tak mam.

Tak, bedzie glosniej - tak mam, ale nie jest to tragicznie czlowieku :) Dzwiek
jak wylatujacej wody ze zlewu (przy wycianieciu korka - nie szum z kranu).
Zmywarka robi z 3-4 wypompowania wody na cykl. Ja nie mam kawalerki i halas w
ogole nie przeszkadza, glosniej slychac prace wiatrakow - sikania zmywarki po
sciankach obudowy (Siemens). Zbyt slabo wygluszone scianki... ale da sie
przezyc :)

Deszczówka jako źrodło wody szarej
płyty GK i pękanie ścian
AGD i darmowa ciepła woda