Deweloper, a inny rozkład ścian wewnętrznych

1. Data: 2008-03-02 23:45:16

Temat: Deweloper, a inny rozkład ścian wewnętrznych
Od: Simon_di_Gaddo <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

W czerwcu odbieram moje mieszkanie. W tym momencie nie ma jeszcze ścian
wewnętrznych, ale takie rozmieszczenie jak na planie mi nie odpowiada.
Wg nowego - mojego planu - ścian wewnętrznych procentowo będzie więcej o
jakieś 30%. Czy ktoś z grupowiczów był w podobnej sytuacji? Powinienem
być rozliczony z dodatkowego materiału, robocizny i dopłacić, czy w
świetle tego ile zapłaciłem za mieszkanie i tego, że ceny troszkę
spadły, to taka drobna kosmetyka należy mi się jak "psu zupa"?

Pozdrawiam.

2. Data: 2008-03-03 10:41:40

Temat: Re: Deweloper, a inny rozkład ścian wewnętrznych
Od: "Jacek P." <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tego ile zapłaciłem za mieszkanie i tego, że ceny troszkę spadły, to taka
> drobna kosmetyka należy mi się jak "psu zupa"?

Podstawowe pytanie brzmi, a jak masz w umowie określone zmiany w stosunku do
stanu pierwotnego? Bo jeśli nic tam nie ma o ewentualnych
dopłatach/zwrotach, to będzie tak jak zdołasz umówić się z deweloperem. U
mnie, w podobnej sytuacji deweloper nie robił problemu - zmiany dokonane
przed postawieniem ścian wewnętrznych były za darmo, pomimo zwiększenia
ilości ścian.

Pozdrawiam
JP

3. Data: 2008-03-03 11:44:06

Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Simon_di_Gaddo pisze:
> [...]
> świetle tego ile zapłaciłem za mieszkanie i tego, że ceny troszkę
> spadły, to taka drobna kosmetyka należy mi się jak "psu zupa"?

Byl 2 razy:
- za pierwszym razem rozliczylismy sie z deweloperem: my zaplacilismy za
dodatkowe sciany, a deweloper oddal naplate za zabrana powierzchnie
- za drugim razem nic takiego nie bylo - scianki dobudowane bez zadnego
rozliczania.

A wiec pytaj u dewelopera.

th

4. Data: 2008-03-05 13:58:04

Od: "m" <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

U mnie jeszcze gorzej:
1) za zdjęte ścianki oddawali po stawce X / m2
2) za wybudowane ścianki kasowali ~2*X / m2
3) powierzchnia zajęta przez ścianki i tak była wliczania w powierzchnię, za
którą się płaciło (ba, opomiarowanie było robione przed tynkowaniem ścian
zewnętrznych więc za powierzchnię zajętą przez tynki również się płaciło)

Tak na przykład działa developer HOSSA w Trójmieście. Pozornie stawka na 1m2
nie jest drastycznie wyższa niż u konkurenkcji, ale jak się dobrze wczyta w
umowę to się okazuję, że robią golenie na sucho....

M.

5. Data: 2008-03-05 14:19:05

Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "m" <s...@h...pl> napisał w wiadomości
>U mnie jeszcze gorzej:
> 1) za zdjęte ścianki oddawali po stawce X / m2
> 2) za wybudowane ścianki kasowali ~2*X / m2

Lekkie złodziejstwo.

> [...]
> za którą się płaciło (ba, opomiarowanie było robione przed tynkowaniem
> ścian zewnętrznych więc za powierzchnię zajętą przez tynki również się

Powierzchnia zajęta przez ścianki nie jest powierzchnią użytkową - łatwo to
obalisz. A odnosnie tynkowania to tak mówi stara norma. Poproś o
przedstawienie obliczeń powierzchni wraz z informacją zgodnie z którą norma
dokonano obmiaru.

6. Data: 2008-03-05 16:46:24

Od: "m" <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> obalisz. A odnosnie tynkowania to tak mówi stara norma. Poproś o
> przedstawienie obliczeń powierzchni wraz z informacją zgodnie z którą

Oni mają normy w głębokim poważaniu - sposób pomiaru jest opisany w
projekcie umowy, a to niej jest negocjowalne ;(

Marek

7. Data: 2008-03-05 17:46:09

Od: " 666" <u...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Podobnie chce robić Acciona (dawny Mostostal), przynajmniej w pierwszym radosnym
podejściu, pewnie licząc na jeleni.
Przesuwałeś w projekcie ścianę o 10 cm, to chcieli zwrócić za "starą", i liczyc za
wybudowanie "nowej", smiech na sali.
Ale proporcje cen tak czy inaczej jeszcze lesze, niz podałeś, bo coś około 3x.
Po awanturze liczą normalniej, czyli dopłata za róznicę, ewenualnie zwrot.
Ale jak w bilansie zlikwidujesz 1 m2 sciany, to dostaniesz około 40 zł, jak
dobudujesz, to dopłacisz około 120 zł
JaC

-----

8. Data: 2008-03-07 14:28:11

Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Oni mają normy w głębokim poważaniu - sposób pomiaru jest opisany w
> projekcie umowy, a to niej jest negocjowalne ;(

A ten developer dokłada do umowy wazelinę czy tak dyma klientów na sucho?
Czy w ogóle developer może stosowac sobie dowolne metody pomiaru? Wprawdzie
widziałem juz interpretacje prawników, że loggia jest pomieszczeniem i jej
powierzchnia wchodzi do powierzchni użytkowej mieszkania, ale by takie jawne
pogwałcenie norm pomiaru dowolnie stosować? A co poda w karcie lokalu?

9. Data: 2008-03-08 23:37:22

Od: "m" <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Robią co chcą. Ewidnetny dowód: metraż wpisany w akcie notarialnym
(obliczany wg obowiązujących norm) ma się nijak do metrażu, za który
płacisz... ;(

Palenisko
Zmywarka BEKO
Ile mniej więcej kosztuje działka - gospodarstwo na Warmii?
ile czasu używacie zmywarki bez naprawy
zużycie prądu przez lodówkę