Diane 35 - od kiedy dzialanie antykoncepcyjne ?

31. Data: 2004-06-29 11:19:40

Temat: Re: Diane 35 - od kiedy dzialanie antykoncepcyjne ?
Od: "Jolanta Pers" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aska <a...@o...pl> napisał(a):

> Mam Diane-35 nie jest typowym srodkiem antykoncepcyjnym i ze wzgledu na
> swoj skład moze wpływać na płod , dlatego po Diane-35 lekarze często
> zalecają odczekac 3 miesiące z zajściem w ciążę ( przy pigułkacch nowej
> generacji nie jest to koniecznie )

Geeez. Przecież SZ wyjaśnił, że dotyczy do Androcuru.

JoP

32. Data: 2004-06-29 11:27:27

Od: "Aska" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Geeez. Przecież SZ wyjaśnił, że dotyczy do Androcuru.

Wiesz Jolu zadziwia mnie towja umiejętność dyskusji

Sz. wyjasnił i to bardzo dobrze, jednak Ja Diane 35 kiedyś stosowałam ,
leczyłam sie u jednego z lekarzy kt widnieje w spisie Polskiego Towarzystwa
Antykoncepcji notabene prof. i to on mi mówił ze jesli chce zajść w ciążę
lepiej po Diane-35 odczekać te 3 miesiące ...to samo mówią na temat Diane-35
inni lekarze.Nie ma czegoś takiego w przypadku nowoczesnych pigułek anty ,
Diane-35 jest wyjątkiem. Mam pytanie jesteś Jolu lekarzem ?? bo wolę trzymać
się opinii lekarzy niż Twojej ....

I jak dla mnie EOT

33. Data: 2004-06-29 11:34:40

Od: Dunia <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aska wrote:

> [...]
> Antykoncepcji notabene prof. i to on mi mówił ze jesli chce zajść w ciążę
> lepiej po Diane-35 odczekać te 3 miesiące ...

Mozesz nam podac nazwisko tego lekarza? Chetnie sobie z nim porozmawia,
bo ciekawa jestem biochemicznego uzasadnienia tych trzech miesiecy.

Dunia
--
All our science, measured against reality, is primitive and childlike -
and yet it is the most precious thing we have. | Albert Einstein

34. Data: 2004-06-29 11:53:25

Od: "Sekator" <S...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jolanta Pers" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> Sekator <S...@t...pl> napisał(a):

> Wydaje mi się, że tym kimś, kto ma problemy z czytaniem, akurat nie jestem
> ja. SZ potwierdził to, co napisała Dunia - że akurat Diane jest tym
środkiem,
> w przypadkiu którego kumulacja metabolitu nie ma większego znaczenia.

Ale ta kumulacja ma miejsce, więc nie bez racji był post "Akki". Jeśli się
cokolwiek Pani na tym zna, to wie, że w tych sprawach ostrożności nigdy za
wiele.

> Twoja forma świadczy o Tobie.

Sprawdzałem czytnik i wydaje mi się, że ktoś tu za dużo "Enterków" nastawiał
i stąd te nieudane formatowanie. Więc....

> Standardowa Odpowiedź na Brak Argumentów.

W Pani poście nie było argumentów!

> Miałeś rodziców z fantazją, nie?

Tego typu wycieczki pozostawiam "pociumatym".
To że nie mam prawa do własnego zdania to już widzę, czyżbym jeszcze nie
mógł podpisywać się tak jak mi się podoba??

EOT i nie odpisuj bo kiedyś obiecałem, że nie będę używał KF'a.

Sekator!!!

35. Data: 2004-06-29 13:01:53

Od: "Jolanta Pers" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aska <a...@o...pl> napisał(a):

> Wiesz Jolu zadziwia mnie towja umiejętność dyskusji

Dziękuję za uznanie.

> [...]
> Antykoncepcji notabene prof. i to on mi mówił ze jesli chce zajść w ciążę
> lepiej po Diane-35 odczekać te 3 miesiące ...

Asiu, ja nie dyskutuję z super-duper-mega-wypas profesorem, bo go tu nie ma.
Dyskutuję z Tobą i myślałam, że dysponujesz jakimiś wynikami badań, albo np.
zaleceniami producenta, które by na to wskazywały. Zresztą - nawet nie
dyskutuję, bo kwestia czekania trzech miesięcy po Dianie jest mi jakby
obojętna, usiłuję dociec, jakimi meandrami pełza logika przeciętnego
użytkownika DTA.

>to samo mówią na temat Diane-35
> inni lekarze.Nie ma czegoś takiego w przypadku nowoczesnych pigułek anty ,
> Diane-35 jest wyjątkiem.

I znów: "lekarze mówią" (gdzie? ilu, jacy?) nie jest argumentem w dyskusji,
bo tych lekarzy tu nie ma.

>Mam pytanie jesteś Jolu lekarzem ?? bo wolę trzymać
> się opinii lekarzy niż Twojej ....

Których lekarzy? Super-hiper profesora czy SZ? Przecież on tylko mógł
napisać, że jest lekarzem. Każdy może. Ja też i nie będzie to miało znaczenia
w dyskusji, bo i tak byś nie uwierzyła. (Ciekawe, czemu uwierzyłaś SZ,
przecież on też tylko mógł napisać, że jest lekarzem.)

Wierzysz tylko swojemu mega-wypas profesorowi? No fajnie, ale po co zawracasz
głowę ludziom na grupach dyskusyjnych z wątpliwościami zamiast walić jak w
dym do swojego profesora?

JoP

36. Data: 2004-06-29 13:34:25

Od: "Aska" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dyskutuję, bo kwestia czekania trzech miesięcy po Dianie jest mi jakby
> obojętna, usiłuję dociec, jakimi meandrami pełza logika przeciętnego

przeczytaj sobie ulotke , wejdź na strone producenta ....skoro ci tak na tym
zalezy to mając internet mozesz sie duzo dowiedzieć.Diane nie jest typowym
srodkiem antykoncepcyjnym.......jest srodkiem stosowanym w leczeniu
trądzika,czy tez nadmiernej androgenizacji antykoncepcja jest skutkiem ubocznym
ze tak powiem , bo generalnie do samej antykoncepcji są duzo lepsze i
nowocześniejsze srodki ....wiec o ile przy tych nowoczesnych nie trzeba
odczekac to po Dianie- 35 zazwyczaj sie odczekuje.Poza tym po zaprzestaniu
brania pigułek jakichkolwiek nie zawsze występuje owulacja......

> I znów: "lekarze mówią" (gdzie? ilu, jacy?) nie jest argumentem w dyskusji,
> bo tych lekarzy tu nie ma.

ok nie będę się z Tobą spierać, ty wiesz i tak swoje ......lekarze u kt swego
czasu bywałam i bywam

> [...]
> w dyskusji, bo i tak byś nie uwierzyła. (Ciekawe, czemu uwierzyłaś SZ,
> przecież on też tylko mógł napisać, że jest lekarzem.)

a gdzie ja napisałam, że uwierzyłam SZ?? nio juz pokaz mi palcem gdzie??
spytałam odpowiedział podziękowałam i tyle nigdzie nie napisałam ze ślepo
wierzę w to czy w tamto.

> Wierzysz tylko swojemu mega-wypas profesorowi? No fajnie, ale po co zawracasz
> głowę ludziom na grupach dyskusyjnych z wątpliwościami zamiast walić jak w
> dym do swojego profesora?

Skoro ten profesor bierze udział w posiedzeniach Polskiego Towarzystwa
Antykoncepcyjnego,( link masz powyzej ) kt z kolei wydaje raporty z tych
posiedzień , logiczne rzecz biorąc inni lekarze te raporty czytaja i wzorują
się ( co nie musi wcale oznaczać że człowiek jest istotą nieomylna - takze
lekarz) I notabene Jolu masz zadziwiający sposób wyciągania wniosków - bo nawet
nie wiesz czy dalej leczę się u tego prof heheheh swoją droga to ze jest prof
ni emusi oznaczać ze ma dobre podejście do pacjenta , ale np pod wzgledem badań
itd moze nie byc lepszego, więc pisanie :"po co zawracasz głowę ludziom na
grupach dyskusyjnych z wątpliwościami zamiast walić jak w dym do swojego
profesora?" jest dla mnie smieszne tak samo jak i w poście powyzej czepianie
sie ojca czy matki Sekatora skoro nie wiesz jacy oni są ....

I gdzie ja zawracam ludziom głowę ?? nio już gdzie?? bo wyzej spytalam z
ciekawości jak jest z "krwawieniem z odstawienia " ?? to juz uznajesz za
zawracanie głowy ?? a ty po co zawracasz głowe wypowiadając sie w kwestiach na
kt się nie znasz??? Przeciez nie musisz mi odpowidac no wiec ?? Po co ten
ton ?? Czemu w ogóle bierzesz udział w tej dyskusji??

grupa dyskusyjna jest rozmową na temat .......zadałam pytanie związane z
temtyka grupy .....Sz i Vlad odpowiedzieli ( chociaż nie musieli ) ..tyle nikt
inny nie jest tak czepliwy jak ty !

dla mnie EOT

37. Data: 2004-06-29 16:42:50

Od: "Sekator" <S...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dunia" <d...@n...o2.pl> napisał w wiadomości

> Aha. To uwazasz za bardzo madre zmieniac kobiecie tabletki
> antykoncepcyjne na jeden miesiac przed proba zajscia w ciaze ?
>
> Jak dla mnie taki lekarz jest z miejsca zdyskwalifikowany i zrotflowany,
> trudno.
> Jesli JUZ koniecznie ktos chce wierzyc, ze cos mu sie nagromadzilo w
> organizmie (co do Diany to rzeczywiscie wielu ginekologow to propaguje),
> to niech lepiej odstawi na ten miesiac jakiekolwiek piguly i pojedzie na
> prezerwatywie.

> A to "SZ" jest jakims autorytetem ? nie wiedzialam.

Przynajmniej ma pewną kulturę osobistą i nie "rotfluje", nie nazywa "bardzo
mundrym" kogoś, kogo nie zna.

Kiedyś pewien lekarz powiedział: "Polacy to cudowny naród, tutaj każdy
świetnie zna się na polityce i na medycynie." Coraz bardziej się obawiam, że
to prawda....

Tym razem banuje ten temat, szkoda klawiatury :-)

Sekator.

38. Data: 2004-06-29 18:40:18

Od: "SZ" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> All our science, measured against reality, is primitive and childlike -
> and yet it is the most precious thing we have. | Albert Einstein

Przepraszam, że się wtrącę, ale "wezwano mnie do tablicy", więc nieco
wyjaśnię:
1. nie jestem autorytetem, ale ginekologiem z 24 letnim stażem i dość
dokładnie znam temat antykoncepcji
2. Diane 35 nie jest rekomendowany do antykoncepcji, ale przy okazji
leczenia hyperandrogenizmu wykorzystuje się działanie również
antykoncepcyjne (odpowiednikiem dla kobiet w okresie klimakterium jest
Climen - zawiera 1mg octanu cyproteronu)
3. dzisiaj specjalnie dla tej dyskusji poszukałem dodatkowych informacji i
również rozmawiałem z przedstawicielem Scheringa na temat octanu
cyproteronu.
Otóż:
- kinetyka leku jest dwufazowa, pierwszy okres to 4 godz. +- 1godz., drugi
okres to 38 godzin +- 5godz. Odkłada się w TKANCE TŁUSZCZOWEJ, (w którymś z
wczorajszych postów podałem błędnie, że w wątrobie, bo taką informację
propaguje konkurencja), do której wykazuje powinowactwo i uwalnia się z niej
stopniowo. Ale ma to znaczenie PRZY DAWCE 50 mg (Androcur), a w dawce 2mg
(Diane 35) może mieć znaczenie jedynie we wcześniejszym lub późniejszym
wystąpieniu miesiączki (w czasie 7 dniowej przerwy) u kobiet szczupłych lub
otyłych.
- zalecany czas stosowania przy leczeniu objawów hyperandrogenizmu to NAWET
DO 36 MIESIĘCY - po tym czasie firma "obiecuje" 100% wyleczenia objawów
hyperandrogenizmu.
- w dobie walki o rynek wykorzystuje się różne chwyty aby promować jeden
środek, a dyskredytować inny szerząc różne niesprawdzone informacje, a te
mówiące o szkodliwości szczególnie łatwo są przyswajane.
- znam wiele kobiet, które przyjmowały latami Diane 35 i nic się nie stało
(oczywiście to nie jest argument stricte naukowy)
- Przy doborze środka antykoncepcyjnego należy pomyśleć o wszystich za i
przeciw zanim dokona się wyboru.
- można poczytać na stronie: www.pharmindex.pl (należy się najpierw
zarejestrować, ale to nie jest problemem)

39. Data: 2004-06-29 18:53:22

Od: "a...@i...pl" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Aha. To uwazasz za bardzo madre zmieniac kobiecie tabletki
> antykoncepcyjne na jeden miesiac przed proba zajscia w ciaze ?
(...)

A kto mowi, ze na miesiac przed proba???
Na miesiac przed zakonczeniem BRANIA jakichkolwiek tabletek.
Odczekanie na uregulowanie cyklu po tabletkach to inna
rzecz; ale przynajmniej w tym okresie gdyby sie zaszlo w ciaze
nie trzeba sie juz martwic o ewentualne skutki cytoproteronu.

> to niech lepiej odstawi na ten miesiac jakiekolwiek piguly
> i pojedzie na prezerwatywie.

Niektorzy prezerwatyw nie lubia, sa zawodne, po to tabletki...

Ponadto:
Do mojej lekarki (btw. dr. med) mam pelne zaufanie, odkad
sie u niej lecze, nie mialam zadnych problemow z uzyskaniem
informacji czy odpowiedniego leczenia.
Nie majac wiedzy i argumentow wysmiewasz zacytowana opinie obcej,
wyksztalconej w danej branzy osoby, ktorej nie znasz - i imo to
wlasnie taka postawa nadaje sie do wysmiania.
Dlatego z mojej strony EOT.
3

40. Data: 2004-06-29 19:16:15

Od: "Jolanta Pers" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

a...@i...pl <s...@i...pl> napisał(a):

> A kto mowi, ze na miesiac przed proba???
> Na miesiac przed zakonczeniem BRANIA jakichkolwiek tabletek.

Tak czy inaczej - przestawianie się na nowe tabletki na jeden miesiąc to
jakiś nonsens, od ginekologa z takimi pomysłami wiałabym byle dalej.

JoP

nawrot wzw ? :(
Mikro i makroelementy
jeszcze migrena